انتقال چربی چگونه انجام می‌گیرد

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/8 از 5 (از 2404 رای)

چربی از یک قسمت از بدن برداشته می‌شود، شستشو و تخلیص می‌شود و سپس به دقت مجدداً با سوزن‌های ویژه‌ای در قسمت‌هایی که نیازمند بزرگ‌سازی می‌باشند، تزریق می‌شود. ممکن است ضروری باشد تا عمل پیوند چربی را چندین بار تکرار کرد تا نتیجه مطلوب را بدست آورد. تزریق چربی ممکن است به عنوان یک فرایند چندمرحله‌ای توضیح داده شود. 1) برداشت، 2) تخلیص و انتقال و 3) جابجایی.

تزریق چربی-کلینیک کاشت مو

برداشت: شما و جراحتان محلی برای برداشت چربی انتخاب خواهید کرد و آن را تزریق می‌کنید. سپس جراح شما برش کوچکی در آن قسمت برای برداشت چربی صورت می‌دهد و با استفاده از تکنیک استریل، یک مساوره متصل به سرنگ را قرارگذاری می‌کند تا به دقت چربی را استخراج کند. (لیپوساکشن)

تخلیص و انتقال: زمانی که چربی کافی از قسمت اهداکننده بدست می‌آید، جراح شما آن را پردازش می‌کند تا سلول‌های چربی را برای انتقال به سرنگ‌های کوچکی تهیه کند که برای تزریق چربی بکار می‌روند. تخلیص ممکن است نیازمند استفاده از سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی یا نیازمند فرایند فیلتراسیون برای جدا کردن ناخالصی‌ها باشد.

جایگذاری: سپس قسمت تعیین‌شده برای دریافت پیوند، آماده می‌شود. جراح شما یک سوزن یا ماسوره را در نقطه برش محل بزرگ‌شده قرار می‌دهد. سوزن تزریق معمولاً چندین بار قرارگذاری شده و بیرون آورده می‌شود. هر بار که سوزن یا ماسوره کشیده شود، خطی از تکه‌های بافت چربی به دقت در صفحه‌های بافت طبیعی قرارگذاری می‌شود. این فرایند تکرار می‌شود تا اینکه اصلاح مطلوب بدست آید و شبکه‌ای از چربی پیوندزده ایجاد کند. برخی جراح‌ها، ماساژ دادن قسمت‌های پیوند زده را توصیه می‌کنند تا یک کانتور رضایت‌بخش ایجاد کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا بر تکنیک جایگذاری برای ایجاد کانتور مناسب تکیه کنند. جراح همچنین ممکن است یک بانداژ روی قسمت پیوند زده قرار دهد.

هدف جراح پلاستیک زیبایی شما و کل کارکنان این است که به شما کمک کنند تا زیباترین و طبیعی‌ترین نتایج را بدست آورید و همچنین تجربه جراحی خود را به میزان هرچه بیشتر راحت‌تر و ساده‌تر کنید.

انتخاب‌های من چه می‌باشند؟

چربی شما ممکن است برای تغییر کانتور بدن شما، اصلاح زخم‌ها، پر کردن فرورفتگی‌های ایجادشده توسط لیپوساکشن یا جراحی سرطان و جوان‌سازی دستان و صورت‌شما بکار رود. محل‌های رایج برای بدست آوردن چربی شامل شکم و پهلوها، قسمت‌های پشتی دست و ران و کفل می‌باشند. انتخاب‌هایی که جراح پلاستیک با شما در میان می‌گذارد عبارتند از:

کدام قسمت‌ها از انتقال چربی بهره می‌برند؟

کدام قسمت‌ها برای برداشت چربی مناسب می‌باشند؟

آیا هرگونه عمل دیگری مناسب است؟

چربی را می‌توان از قسمت‌هایی همانند ران‌ها و کفل‌ها برداشت کرد.

سپس چربی را می‌توان در لب‌ها یا جای دیگر روی صورت تزریق کرد.

برش‌ها و زخم‌های انتقال چربی من چه شکلی می‌باشند؟

تنها زخم‌های شما از لیپوساکشن ایجاد می‌شوند که برای حذف چربی از محل اهداکننده بکار می‌رود.

چون که برش‌های لیپوساکشن کوچک می‌باشند از این رو زخم‌ها نیز کوچک می‌باشند و در قسمت‌های پنهان قرار می‌گیرند. گاهی اوقات بسته به محل رسوب‌های چربی روی بدن، برش‌ها را نمی‌توان پنهان کرد.

میزان یا درجه‌ی زخم‌شدگی به تکنیک جراح و گرایشات ژنتیکی آنها بستگی دارد.

بیشتر زخم‌های لیپوساکشن  با گذر ناپدید می‌شوند و بندرت مشخص می‌باشند. زخم‌های مشهود زمانی محتمل می‌باشند که ماسوره‌های لیپوساکشن بکار می‌روند و در بیمارانی که پوست با رنگدانه تیره دارند.

دو نوع نشانه وجود دارد که پس از لیپوساکشن باقی می‌مانند. یکی زخم واقعی است و دیگری به عنوان دیسکرومی یا نقطه تیره یا روشن روی پوست نامیده می‌شود.

عمل انتقال چربی و تزریق مجدد

عمل انتقال چربی یک فرایند سه‌ مرحله‌ای ساده از استخراج چربی از یک قسمت از بدن و تخلیص آن و سپس تزریق سلول‌های چربی در محل هدف است. نتایج انتقال چربی معمولاً فوراً از عمل مشهود می‌باشند و می‌توانند چندین ماه، سال یا حتی به صورت دائمی ماندگار باشند.

آماده‌ سازی برای عمل انتقال چربی

عمل انتقال چربی که تنها انجام گیرد معمولاً با بیهوشی موضعی صورت می‌گیرد و نه بیهوشی عمومی. برخی پزشکان همچنین ممکن است مسکن دهانی برای بیمارانی ارائه کنند که هشیارتر می‌باشند اما این امر معمولاً مورد نیاز نیست. نوع و میزان بیهوشی تا حدی به میزان لیپوساکشن و انتقال چربی مورد نیاز شما بستگی دارد که به وسیله‌ی پزشک شما تعیین می‌شود.

عمل انتقال چربی معمولاً به عنوان یک عمل سرپایی در مطب جراح شما انجام می‌گیرد. شما بایستی از استفاده از رقیق‌کننده‌های خون مانند ایبوپروفن،آسپرین و ناپروکسن به مدت دو هفته قبل از عمل انتقال چربی اجتناب کنید. از آنجایی که هیچگونه ریسک واکنش آلرژی‌زا به سلول‌های چربی شما وجود ندارد از این رو هیچ نیازی برای آزمایش آلرژی قبل از عمل وجود ندارد.

استخراج چربی

عمل انتقال چربی با لیپوساکشن جهت حذف میزانی از چربی مازاد از محل اهداکننده شروع می‌شود که ممکن است شکم، کفل، ران یا حتی فک زیرین باشد. به منظور جمع‌آوری سلول‌های چربی آسیب‌ ندیده‌ی هرچه بیشتر، تنها لیپوساکشن با مکش خیلی پایین بکار می‌رود. این سلول‌های چربی از محل اهداکننده با سوزن کوچک یا ماسوره ویژه‌ ای استخراج می‌شوند که به منظور محدودسازی آسیب به سلول‌ها طراحی می‌شود.

تفکیک سلول‌های چربی

زمانی که میزان کافی چربی جمع‌آوری شد، با سرعت بالایی در سانتریفیوژ چرخانده می‌شود تا سلول‌های چربی را از مایع حذف کرد. سلول‌های چربی آسیب دیده جدا می‌وشند. تنها سلول‌های چربی کامل، آسیب‌ندیده و تمیز برای انتقال چربی بکار می‌روند.

تزریق مجدد چربی

عمل انتقال چربی به وسیله‌ی تزریق سلول‌های چربی به محل‌های هدف بر روی صورت شما تکمیل می‌شود. در این زمان، پزشک شما محل برای هر تزریق چربی را شناسایی کرده است که هدف او اصلاح ناقصی‌ها یا ایجاد کانتور جدید می‌باشد. با استفاده از یک سرنگ هیپودرمیک مجزا، پزشک اقدام به تزریق سلول‌های چربی در عمق مورد نیاز برای حصول نتایج مطلوب انتقال چربی می‌ورزد.

آیا عمل انتقال چربی دردناک است؟

درد حاصل از پیوندزنی چربی بایستی تقریباً در تمام موارد برابر با کمترین میزان باشد. ناراحتی تنها کوتاه مدت است و معمولاً به وسیله‌ی مسکن دهانی مدیریت می‌شود. اگر شما در مورد درد نگران هستید، انتخاب‌ها برای تجویز دارو پس از عمل چربی را با پزشک خود بحث کنید.

ریکاوری پس از عمل تزریق چربی چگونه است؟

ریکاوری پس از انتقال چربی در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی زیبایی، نسبتاً سریع و ساده می‌باشد. برش‌ها معمولا مورد اجتناب قرار می‌گیرند و ناراحتی برابر با کمینه میزان است. بیشتر بیماران می‌توانند جابجا شوند و در فعالیتهای عادی در همان روز تزریق شرکت کنند.

چربی انتقال‌ یافته معمولاً چه مدت زمان باقی می‌ماند؟

هیچگونه طول قطعی برای احتساب زمانی که مزایای انتقال چربی ماندگار خواهد ماند، وجود ندارد. حول دوره‌ای از چند ماه یا یکسال، بخشی از چربی تزریق‌شده مجدداً جذب و به وسیله‌ی بدن پراکنده می‌شود. کسری پیرامون یک سوم حجم اصلی باقی خواهد ماند. روش‌های جدید پیوند چربی همیشه توسعه می‌یابند هرچند که بسیاری از آنها نتایج ماندگارتری ارائه می‌کنند.

کاربردهای تزریق چربی:
تزریق چربی و برطرف کردن چین و چروک های ناشی از افزایش سن در نواحی خطوط خنده ، خط اخم، پلک و اطراف کاسه چشم و ناودان اشکی
درمان نواقص مادرزادی
پرکردن انواع زخم های برجسته و بهبودی ظاهر آنها
برجسته سازی باسن (که به آن Brazilian  bult lift گفته میشود)
برای پشت دست به منظور ایجاد ظاهری پرتر و جوانتر برای دست
بازسازی و پر کردن سینه برای داشتن سایزی مناسب و دلخواه
برجسته سازی اجزای صورت بویژه لب ها

آیا چندین تزریق چربی برای حصول نتایج مطلوب مورد نیاز است؟

با وجود اینکه به میزان تغییری که بیمار تمایل دارد با این حال چندین تزریق انتقال چربی اغلب به وسیله‌ی جراح زیبایی توصیه می‌شود. تقسیم عمل به چند مرحله امکان انتقال بافت بیشتر با آسیب کمتر به محل‌های دهنده و تزریق را مقدور می‌سازد. کلینیک کاشت مو معایب و مزایای انتخاب‌های مختلف درمان را به شما ارائه می‌کند و در نهایت بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد. کلینیک کاشت مو با کادری مجرب و حرفه ای تخصص خود را برای جلب رضایت بیماران در امور مختلف درمانی مانند کاشت مو، پوست و زیبایی و لاغری و تناسب اندام به کار گرفته است

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید