کوچک کردن سینه در مردان (ژینکو ماستی)

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1/6 از 5 (از 2430 رای)

 

کوچک کردن سینه در مردان  که در علم پزشکی "ژنیکوماستی" و یا " ماموپلاستی کاهنده" خوانده می شود، از سوی متخصصین، به منظور کاهش پستان در مردان صورت می گیرد. وجود چربی های زائد در قفسه ی سینه ی مردان در برخی مواقع قابل کنترل است که می توان با پیروی از اصولی ساده، این عارضه را تا حدودی کنترل نمود. اولین قدم به منظور رهایی از چربی های زائد قفسه ی سینه، حذف کردن مواد خوراکی چرب و پرکالری از برنامه غذایی روزانه می باشد؛ موادی که حاوی چری بالا، سدیم و یا شکر هستند، بیشترین ضرر را برای سلامت و زیبایی بدن به همراه دارند. مواد خوراکی دیگری هم چون: فست فودها، موادخوراکی منجمد و یخ زده و انواع کنسرو ها نیز اثرات سوئی برای بدن به همراه دارند. با حذف نمودن این دسته از مواد خوراکی می توان به میزان قابل توجهی بافت های چربی بدن را کاهش داد. قدم بعدی در کنترل تناسب اندام ، انجام حرکات ورزشی می باشد. با پیروی از یک سری حرکات ورزشی موثر، می توانید چاقی قفسه سینه را به میزان قابل توجهی کنترل نمایید. حرکت هایی هم چون: پرس سینه و شنا از موثرترین حرکاتی هستند که می توان با استفاده از آن ها عضلات سینه را فرم بخشید. سعی کنید این حرکات را روزانه  و در 5 مرحله ی 25 تایی تکرار نمایید. شاید بتوان  بدن سازی را مناسب ترین ورزش برای کنترل چربی های زائد قفسه ی سینه دانست؛ اما پیروی از  ورزش های هوازی، اسکی و یا قایق رانی نیز با نتایج بسیار خوبی برای بدن به همراه خواهد بود. 

در صورتی که پس از پیروی از قواعد ذکر شده، بهبودی حاصل نشد؛ می توانید با یک جراح حاذق به منظور انجام عمل ژنیکو ماستی مشاوره نمایید.

 ژنیکو ماستی به چه صورت انجام می شود؟

این عمل جراحی به صورت سرپایی و در مطب پزشک، کلینیک و یا بیمارستان ها قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای انجام این عمل، 1 الی  30/1 ساعت می باشد و پس از آن، شخص بیمار بدون نیاز به بستری شدن، مرخص خواهد شد. پزشک معالج در  نخستین گام  به منظور انجام این عمل، مواد بیهوشی  و مسکن های درخور با میزان درد را تجویز خواهد نمود. عمل ژینکوماستی با  بی هوشی عمومی و بی هوشی موضعی قابل انجام می باشد که هر یک از این دو مورد بسته به نوع بدن بیمار و تحت نظارت پزشک معالج تعیین می گردد.  در مواردی که تجمع بافت چربی در محدوده ی قفسه ی سینه، تنها علت انجام عمل ژینکو ماستی باشد، می توان با لیپوماتیک و بهره گیری از یک کانولا، چربی های زائد را تخلیه نمود. اکسزیون  از دیگر تکنیک های تصحیح زیبایی قفسه سینه می باشد که در مواقعی که نیاز به برداشتن بافت های غددی سینه باشد، انجام می گیرد. در انجام عمل ژنیکوماستی در مردان، تغییر سایز هاله و نوک سینه با استفاده از تکنیک های اکسزیون  صورت می پذیرد.

 

عوارض های احتمالی ناشی از ژنیکو ماستی

 - ممکن است هر عمل زیبایی علاوه بر مزایا، معایبی نیز به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از عوارض احتمالی عمل ژنیکوماستی به اختصار بیان شده است.

 - جوش خوردن نامناسب زخم

 - عفونت موضع

 - از بین رفتن حس نوک سینه که در برخی مواقع موقت و گاهی دائمی خواهد بود.

 - بروز هماتوم

 - ایجاد لخته های خونی

 - بروز مشکلاتی هم چون: ناصافی نوک سینه، نمایان ماندن جای بخیه و یا چین خوردگی پوست

 - ایجاد التهاب و کبودی

 - آسیب دیدن عروق خونی، شریان ها، رگ های عصبی، عضلات و بافت ها

 - ظهور عارضه ی عدم قرینگی سینه ها

 - خطر ترومبوز ورید عمقی که بیماری های قلبی عروقی را در پی خواهد داشت.

 - احساس درد (که در برخی مواقع به طور دائمی با بیمار  همراه خواهد بود.)

 - نکروز چربی  یا نابود شدن بافت چربی عمقی بدن که در اصطلاح به آن گفته می شود.

 - انجام  مجدد عمل ژینکو ماستی ( در صورتی که نتایج مطلوب حاصل نگردد.)

- دوران نقاهت پس از ژینکوماستی

پس از انجام عمل، بانداژی بر سطح برش ها قرار خواهد گرفت. در برخی از کلینیک ها ی زیبایی و یا بیمارستان ها الاستیک هایی به منظور کاهش تورم ها به شخص بیمار داده خواهد شد. قرار دادن لوله ای باریک در زیر پوست، از دیگر اموری است که پس از عمل انجام خواهد شد. هدف از این کار جذب و تخلیه ی خون و مایع های تجمع یافته می باشد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید