مراحل انجام کاشت ابرو چیست

کاشت ابرو برای بسیاری از بیماران یک فرایند ابهام آمیز است که نسبت به آن اطلاعات زیادی نداشته و همیشه کنجکاوند تا بدانند در فرآیند کاشت ابرو چه اتفاق هایی رخ می دهد و پزشک چگونه این کار را انجام می دهد. مطمئنا تا زمانی که وارد مطب نشده و برای کاشت ابرو اقدامی نکرده باشید، نمی توانید حدس بزنید کاشت ابرو به چه صورت انجام می شود. اما می توان با یک مقاله در باب مراحل کاشت ابرو، تمامی ابهامات را برطرف و به سوالاتی که در ذهن بیماران و متقاضیان کاشت ابرو وجود دارد، پاسخ داد.

نحوه کاشت ابرو

تعیین روش و نحوه کاشت ابرو براساس فاکتورهایی همچون نوع صورت و اجزای آن، حالت قوس ابرو، ضخامت و پرپشتی موی ابروی موجود، ضخامت، رنگ، بافت و جعد یا پیچ و خم موی محل اهدا، فاصله بین دو ابرو و طول آنها و سرانجام اهداف و انتظارات بیمار از عمل کاشت ابرو صورت می گیرد.

کاشت ابرو توسط یک تیم چند نفره انجام می شود. کسانی که اتاق کاشت ابرو را حاضر کرده و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را ضدعفونی می کنند. افرادی که وسایل مورد نیاز پزشک را بر روی میز قرار داده و در زمان لازم با وی همکاری می کنند. در نهایت پزشک که در کار خود متخصص بوده و نسبت به کاشت ابرو مهارت کافی دارد. موهای کاشته شده باید از دوام و استقامت کافی برخوردار باشند و بیمار نیاز به مراجعه مجدد برای ترمیم نداشته باشد. از سوی دیگر نیز ابروهای کاشته شده باید کاملا طبیعی جلوه کنند تا ظاهر بیمار زشت و ناشکیب نباشد. 

مراحل انجام کاشت ابرو چیست؟

تجهیزات و وسایلی نیز که در کاشت ابرو استفاده می شود، در نتیجه نهایی موثر هستند. به همین دلیل بهتر است از وسایلی استفاده شود که با استانداردهای دنیا پیش رفته و دخالت دست در آنها کاهش یافته باشد. یکی از روش های کاشت ابرو، FUE است که در آن می توان به تعداد مورد نیاز، موهای ابرو را کاشت. در این روش دستگاه هایی که برای کاشت ابرو استفاده می شود کاملا مکانیزه و اتوماتیک هستند.

مراحل کاشت ابرو

بررسی و معاینه بیمار

اولین مرحله که به عنوان جلسه مشاوره از آن یاد می شود، به بررسی، معاینه و مشورت میان پزشک و بیمار می گذرد. در این مرحله بیمار ضمن اینکه مشکل ابروی خود را با متخصص در میان می گذارد، درخواست خود را مبنی بر چگونگی کاشت و نتیجه نهایی نیز ابراز می کند. پزشک نیز با شنیدن صحبت بیمار، روش کاشت ابرو و طرح های مورد نظر را در اختیار بیمار قرار می دهد.

طراحی ابرو

طراحی ابرو در واقع پیش بینی نتیجه نهایی است. زمانی که متخصص کاشت مو ابروی بیمار را با استفاده از مداد ابرو طراحی می کند، بیمار را در جریان نحوه درمان و نتیجه قراره می دهد. در صورتی که بیمار نسبت به طرح مورد نظر پزشک رضایت نداشته باشد می تواند در این مرحله آن را تغییر و مطابق میل خود طرح ارائه دهد.

مراحل انجام کاشت ابرو چیست؟

برداشت ابرو

پس از تصمیم گیری بیمار برای کاشت ابرو، جلسه درمان مشخص می شود. در این جلسه ابتدا قسمت مورد نظر که باید از آن مو برداشته شود، با استفاده از داروهای موضعی بی حس و سپس از فولیکولهای مو از ناحیه مورد نظر برداشته می شود. یکی از نکاتی که در این مرحله باید رعایت شود، استفاده از ابزارهای بسیار ظریف است تا کمترین میزان برش و در نتیجه زخم ایجاد شود. برای کاشت ابرو عموما از ناحیه پشت گوش بیمار گرافت دریافت می شود که باید زخم ایجاد شده، کم و قابل ترمیم باشد.

کاشت ابرو

پس از اینکه گرافت ها برداشته شدند، در یک فضای کاملا بهداشتی نگهداری می شوند. در این فاصله پزشک اقدام به بررسی ناحیه ابروی بیمار کرده و آن را با استفاده از داروهای موضعی بی حس می کند. کاشت و پیوند گرافت های مو در این ناحیه با توجه به طرح از پیش تهیه شده انجام می شود. مدت زمان لازم برای کاشت ابروها بین 2 تا 3 ساعت است که در این مدت دقت پزشک و توجه او اهمیت و نقش زیادی را در نتیجه نهایی ایفا می کند.

بهبودی بیمار

پس از اتمام کاشت ابرو، بیمار مرخص می شود که موظف است تا تمامی توصیه ها و تجویزات پزشک را رعایت کند. ممکن است تا چند روز اول در ناحیه ابرو قرمزی و تورم وجود داشته باشد که کاملاً طبیعی است و پس از چند روز بیمار بهبود می یابد. بیمار نیز می تواند از پس از یک روز به فعالیت های روزانه خود بپردازد. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید