منظور از کاشت ابرو طبیعی چیست

ابرو بخش مهمی از صورت است که وجود آن موجب زیبایی صورت می شود. شکل و پرپشت بودن ابروها، یک فاکتور مهم برای زیبایی چهره است. به همین دلیل افراد زیادی برای داشتن ابروهای زیبا، پرپشت و پهن، گاهی به روش‎ها‏یی از قبیل تاتو، ‎ها‏شور ابرو و ... روی می‏آورند. در این میان کاشت ابروی طبیعی بهترین روشی است که برای ترمیم ابروها پیشنهاد می‏شود.

دلیل کم پشت شدن ابروها

کم پشت شدن ابروها به دلایل متعددی رخ می‎دهد از جمله؛ کم کاری تیروئید، کم پشتی ژنتیکی، ضربه، آلوپسی آرئاتا، کندن عصبی ابروها ( تریکوتیلومانیا )، حوادث طبیعی و رنگ کردن ابروها که موجب کاهش رنگدانه های ابرو می‏شود. گاهی ممکن است برخی افراد بصورت ژنتیکی فاقد ابرو باشند و یا ابروهای آنها نازک و کم پشت باشد. در این مواقع کاشت ابرو که با روش‎ها‏ی متعددی انجام می‏شود، روشی است که بوسیله آن می‏توان ابروهای از دست رفته را بازسازی نمود. برای این کار فولیکول در محل ابرو کاشته می‏شود.

نکات مهم در کاشت ابرو

داشتن موهای صاف و کمی حالت دار برای کاشت ابرو اهمیت زیادی دارد. چرا که برای کاشت از قسمت‎ها‏ی موی سر برداشته می‏شود و باید بین موهای سر و ابروها تناسب شکلی و رنگی وجود داشته باشد

محل قرارگیری ابروها در خانم‎ها‏ از لبه استخوانی فاصله گرفته و قوس می‏زند و در آقایان بشکل افقی و روی لبه استخوانی حدقه چشم می‏باشد.

برای کاشت ابرو، ناحیه ابرو به سه قسمت تقسیم  می‏شود که شامل؛ تاج ابرو (head)، بدنه ابرو (body) و دم ابرو (tail) است.

در کاشت تاج ابرو، موها باید با زاویه مناسب و رو به بالا خوابانده شود تا حالت عمودی پیدا نکند.

در کاشت بدنه ابرو، زاویه خواباندن موها باید از سمت تاج ابرو به دم ابرو به تدریج کاسته می‏شود به گونه ای که موها با زاویه صفر درجه بصورت مماس در پوست کاشته می‏شوند.

نوع موهایی که برای کاشت ابرو استفاده می‏شوند، باید دارای قطری مناسب با موهای ابرو باشند. به این معنا که موهای ضخیم برای کاشت ابرو قابل استفاده نیستند.

قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب گردد زیرا منافذ بزرگ موجب می‏شود تا خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی پیدا کند.

نکته ای که پزشکان باید به آن دقت کنند؛ محل قرار دادن موی ابروهای کاشته شده است که باید به هم نزدیک و تراکم آن بالا باشد. این امر بخاطر پوشاندن قسمت پوست انجام می شود.

کاشت ابرو یک پروسه ظریف است که نیازمند قرار دادن موها در برش‎ها‏ی بسیار ریز نیم میلیمتری است و دقیقا در جهت مناسب دارای زاویه می‏باشد. این ابروها طوری در محل پیوند داده می‏شوند که شبیه ابروی طبیعی باشد.

استفاده از گرافت‎ها‏یی که خیلی ریز تقسیم بندی شده اند، موجب می‏شود تا قرارگیری با کوچکترین برش‎ها‏ی احتمالی ممکن گردد و به همین دلیل است که کمترین جای زخم و آسیب دیدگی به موهای قبلی وارد می‏شود.

پس از کاشت ابرو، به اقامت طولانی مدت در بیمارستان نیاز نیست و بیمار سریع مرخص می‏شود.

دقت پزشک برای کاشت ابرو اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل برای بدست آوردن نتایج بهینه، پزشک باید دقت زیادی را صرف نماید.

برای داشتن ابرویی با ظاهر زیبا و طبیعی، هر ابرو نیازمند 250 تا 400 مو می باشد.

موها باید در فاصله نزدیکی نسبت به یکدیگر قرار داشته بگیرند تا ابرو کامل و صاف به نظر برسد.

فولیکول‎ها‏ی مو اهدا کننده با استفاده سوزن‎ها‏ی بسیار ریز جدا می گردد که مانع از باقی ماندن اثرات زخم بر روی سر و ابروها می شود.

مو در سه مرحله رشد می‏کند و پس از کاشت ابروهای پیوند زده شده، ریخته و به جای آن ابروی طبیعی رشد می کند.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو

افرادی که می‏توانند برای کاشت ابرو اقدام کنند به دلایل مختلف به کم پشتی و کم مویی ابرو دچار هستند از جمله عوامل مادرزادی، بیماری، عفونت یا زیر ابرو برداشتن بیش از حد و یا افرادی که فاقد ابرو هستند. هزینه کاشت ابرو، با توجه به فرد و میزان ریزش موی او متغیر است.

نواحی پیوند کاشت ابرو

ناحیه ای که موهای ابرو از آن برداشته می‏شود، عموما پشت سر به سمت گوشها است که وقتی موی این ناحیه به ابرو پیوند زده شد، همانند ابروی طبیعی شروع به رشد می‏کند. ابروی کاشته شده همانند ابروی طبیعی عمل می کند که باید هر ماه کوتاه شوند. یک توصیه مهم برای داشتن ابروی بهتر، برداشتن و پیوند موهای ابتدا بصورت تک تک می‏باشد که موهای کاشته شده را طبیعی تر می‏کند. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید