کاشت مو طبیعی به روش FIT چگونه انجام می شود

تکنیک FIT چیست

کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. یکی از این روش ها تکنیک FIT است که در آن گرافت های مو به صورت گروهی و یا دانه ای از پشت سر بیمار برداشته می شود. این کار با هولدرهای دستی صورت می گیرد که هیچگونه جراحی در آن وجود ندارد. بلکه فرآیند کاشت به صورت کاملا سرپایی و با روش بی حسی انجام می شود. از آنجا که تعداد زیادی مو در تکنیک FIT کاشته می شود، بنابراین پیوند مو در چندین جلسه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که موها تقریبا پس از گذشت دو ماه شروع به ریزش کرده و به جای آنها موهای جدید رشد می کند.

کاشت مو طبیعی به روش FIT

نحوه کاشت مو با تکنیک FIT

در کاشت مو با تکنیک FIT با استفاده از پانچ های مخصوص، گرافت هایی که مورد نظر هستند از پشت سر انتخاب می شود و سپس به وسیله همان پانچ بر روی ناحیه جلوی سر قرار داده می شود. در این روش می توان در هر مرحله بین 500 تا 1000 تار مو را برداشته و در قسمت های کم مو کاشت. یک نکته مهم در زمان برداشتن گرفتها از ناحیه بانک مو، میزان و تعداد گرافت هاست. اگر میزان گرافت های برداشته شده از یک ناحیه بیش از حد باشد، به آن ناحیه آسیب وارد شده و ممکن است بعدها دچار کم مویی شود. بنابراین تقسیم نواحی سر برای برداشتن گرافت اهمیت پیدا می کند که پزشک با توجه به مهارت و تخصص خود آن را انجام می دهد.

یک نکته مهم دیگر در زمان زمان برداشتن گرافت ها، خودداری از فشار وارد کردن به ناحیه ریشه مو است. متخصص کاشت مو، ریشه موها را با استفاده از ابزار پانچ بر می دارد. در این صورت نباید هیچ فشاری به ریشه مو وارد شود زیرا موجب آسیب دیدن ریشه شده و ممکن است مو پس از کاشت رشد نکند. همچنین محلی که گرافت ها از آن خارج شده اند، زخم می شود. پزشک باید به دقت این مکان را بخیه و پانسمان کند تا بعدها به ریشه موها آسیبی وارد نشود.

کاشت مو با تکنیک FIT نسبت به روش FUT آسانتر است و هزینه آن هم کمتر محاسبه می شود. برای اغلب بیمارانی که به کم مویی دچار شده اند، این روش مناسب است. اما افرادی که برای ناحیه طاسی سر قصد کاشت موی طبیعی را دارند، بهتر است از روش های ترکیبی استفاده کنند. 

کاشت مو طبیعی به روش FIT

ویژگی های کاشت مو با تکنیک FIT

در کاشت مو به روشFIT به بیهوشی یا جراحی نیاز نیست و پیوند مو بدون درد و پانسمان انجام می شود. در این روش کاشت مو در چندین جلسه انجام می شود. موهایی که با این روش کاشته می شوند کاملا طبیعی هستند و پس از 3 ماه رشد آنها آغاز می شود. در ابتدا به صورت نازک هستند اما با بلندتر شدن مو، ساقه آنها ضخیم تر می شود. خط رویش مو نیز با توجه به نظر بیمار تعیین و مراقبت های قبل از کاشت مو، در قسمت خطوط پیشانی طراحی می شود تا طبق سلیقه بیمار باشد. خط رویش مو در جلوی سر اهمیت زیادی دارد که نمای چهره است.

نحوه طراحی خط رویش مو در تکنیک FIT

در کاشت مو با تکنیک FIT خط رویش مو به صورت یک نوار چند میلیمتری است که باید به صورت طبیعی تنظیم شود. در زمان کاشت موها در قسمت خط رویش باید به نکات زیر توجه کرد:

-          خط رویش مو باید به حرف M باشد که در دو طرف آن تو رفتگی و وسط آن به سمت قسمت پیشانی متمایل باشد.

-          خط رویش مو نباید صاف و یکدست باشد. در این صورت غیر طبیعی می شود. بلکه بهتر است نمای نامنظم و زیگزاگی داشته باشد تا طبیعی تر به نظر برسد.

-          برای موهای قسمت خط رویش از فولیکولهای نازک استفاده می شود تا موهای کاشته شده حالت طبیعی داشته باشند.

کاشت مو طبیعی به روش FIT

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید