بعد از کاشت مو افراد چه انتظاراتی دارند

کاشت مو نوعی جراحی است که موی سر شما را جابجا می‌کند تا قسمتی که دارای موی کم‌ پشت یا بدون مو است را پر کند. پزشکان این کاشت‌ها در ایالات متحده از دهه 1950 انجام می‌داده‌اند اما در سال‌های اخیر، تکنیک‌ها خیلی تغییر کرده‌اند.

در رابطه با کاشت مو، روش sut، عوارض کاشت مو به روش fut، هزینه کاشت موی سر، کاشت مو بدون تراشیدن موی سر، هزینه کاشت مو به روش sut، کاشت مو به روش hrt و بهترین روش کاشت مو به طور کامل در صفحه کاشت مو کلینیک کاشت مو توضیح داده شده است.همچنین جدیدترین روش کاشت مو prp، جدیدترین روش کاشت مو در ایران، روش جدید کاشت مو سلول بنیادی، جدیدترین روش کاشت مو sut، روش جدید کاشت مو بدون جراحی مقالات بسیاری تهیه شده است.

شما معمولا عمل را در مطب پزشک انجام می‌دهید. نخست، جراح سر شما را تمیز می‌کند و دارویی برای بی‌حسی پشت سر شما تزریق می‌کند. پس شما یکی از دو روش کاشت را انتخاب خواهد کرد: جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

با FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی را از پوست سر شما را بر می‌دارد. او آن را کنار می‌گذارد و پوست سر را بخیه میزند. این قسمت فورا به وسیله‌ی موی پیرامون، پنهان می‌شود.

سپس تیم جراح، نوار پوست سر جدا شده را به 500 الی 2000 پیوند تقسیم می‌کند و هر یک دارای موی مجزا یا چند مو می‌باشد. تعداد و نوع پیوندی که بدست می‌آورید به نوع، کیفیت، رنگ و اندازه قسمتی که از کاشت بدست می‌آورید، بستگی دارد. بسته به اندازه کاشتی که دریافت می‌کنید، این فرایند 4 تا 8 ساعت بطول می‌انجامد. اگر بخواهید موی با تراکم بیشتری داشته باشید، بعداً می‌توانید عمل دیگری داشته باشید.

Hair transplantation-clinic roz

انتظارات و ریکاوری بعد از کاشت مو

بیشتر افراد پس از 2 الی 5 روز عمل قادر به بازگشت به کار می‌باشند. در عرض 2 الی 3 هفته پس از جراحی، موی کاشت‌ شده ریزش می‌کند اما در عرض چند ماه متوجه رویش موی جدید خواهید شد. بیشتر افراد 60 درصد از موی جدید خود را 6 الی 9 ماه بعد می‌بینند. برخی جراحان، داروی رشد موی ماینوکسیدیل را تجویز می‌کنند تا رشد مو پس از کاشت را بهبود بخشند اما عملکرد آن مشخص نیست.

هزینه کاشت مو

قیمت کاشت مو به میزان مویی که قرار است جابجا شود بستگی دارد اما عموماً از 4 تا 15 هزار دلار است. بیشتر بیمه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند.همانند هر نوع جراحی، کاشت‌ها دارای یک سری ریسک‌ها شامل خونریزی و عفونت می‌باشند. همچنین احتمال زخم‌شدگی و ظاهر غیرعادی موی جدیداً رشد کرده وجود دارد. تغذیه بعد از کاشت مو، مراحل رشد مو بعد از کاشت، شستشو بعد از کاشت مو، مراقبتهای بعد از کاشت مو، ورم صورت بعد از کاشت مو، شامپو بعد از کاشت مو و همین طور عوارض بعد از کاشت مو سوالاتی است که برای بیماران مطرح می شود و پاسخگویی به آنها به عهده پزشک است.

زمانی که موی جدید شروع به رشد می‌کند، برخی افراد دارای التهاب و عفونت فولیکل‌های موی خود می‌باشند. آنتی‌بیوتیک‌ها و متراکم‌ سازها ممکن است این مشکل را حل کنند. همچنین ممکن است به صورت ناگهانی میزانی از موی اصلی در محلی که رشته‌های جدید را دریافت کرده است از دست دهید که «بی‌مویی شوک» نامیده می‌شود. اما بیشتر اوقات دائمی نیست.

آیا واقعا کاشت‌ مو می تواند مفید باشد

فاز استخراج: فولیکول‌ های مو یک به یک از قسمت اهدا کننده با استفاده از ابزار ویژه‌ای با قطر 1 میلیمتر یا کمتر استخراج می‌شوند. سپس فولیکول‌ها در دمای ویژه و در محلولی نگهداری می‌شوند که توسعه آنها پس از قرارگذاری را بدون تفکیک‌ سازی، برش یا جابجایی پیوندها، ارتقا می‌بخشد.

فاز جایگذاری: فولیکل‌های مو مستقیماً در قسمتی که متحمل بی‌مویی شده است با استفاده از ابزار جایگذاری (ایمپلنت‌کننده DHI) قرار می‌گیرند که همچنین با قطر 1 میلیمتر یا کمتر بدون ایجاد سوراخ می‌باشد.

نتیجه طبیعی: کنترل کامل عمق، جهت و زاویه‌ی قرارگذاری هر پیوند، نتیجه 100 درصد طبیعی، بیشترین پایداری را تضمین می‌کند و اینکه موی کاشت شده هیچگاه ریزش نخواهد کرد و به صورت مادام‌ العمر رشد خواهد کرد. 

کاشت موی مستقیم DHI

بهترین تکنیک کاشت مو برخلاف دیگر روش‌های کاشت مو همانند FUE یا FUT، در کاشت موی مستقیم هیچ نیازی به برش‌های یا سوراخ‌های دریافت روی قسمت گیرنده وجود ندارد. فولیکل‌های مو مستقیماً با استفاده از ابزار ایمپلنت‌ کننده‌ DHI کاشت می‌شوند. بدین خاطر، کنترل کاملی بر روی عمق، جهت و زاویه قرارگذاری هر پیوند وجود دارد.

برخلاف دیگر روش‌های کاشت مو، کاشت موی مستقیم DHI شامل چاقو، برش یا بخیه نیست. واحدهای فولیکولی مو یک به یک با استفاده از ابزار ویژه با قطر کمتر از 1 میلیمتر یا کمتر استخراج می‌شوند تا از آسیب‌رسانی به آن قسمت اجتناب کرد. با کاشت موی مستقیم DHI، هیچگونه پردازشی از فولیکل‌های مو به منظور اجتناب از ریسک برش‌ و اجتناب از اثرات ماندن در خارج از محیط طبیعی برای زمان طولانی‌ ماندن وجود ندارد. در عوض، با کاشت موی مستقیم DHI، فولیکل‌های موی استخراج‌شده مستقیماً قرارگذاری می‌شوند و در دمای ویژه و در محلول قرار می‌گیرند که توسعه آنها پس از قرارگذاری را ارتقاء می‌بخشد. 

حتی با وجود اینکه رایج است که عمل‌های کاشت مو به وسیله متخصصین به دلایل راندمان هزینه انجام گیرند با این حال در گروه پزشکی DHI، عمل از ابتدا تا انتها توسط پزشکان انجام می‌گیرند. تمام پزشکان ما آموزش دیده می‌باشند.

تمام موارد بالا 100 درصد ایمنی، نتایج طبیعی، بیشینه پایداری و رشد مادام‌العمر را تضمین می‌کنند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید