10 توصیه برای پرپشت شدن طبیعی ابروها

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2/5 از 5 (از 2406 رای)

دیدگاه‌های بسیار و مدهای مختلفی بر مبنای این روش وجود دارد از این رو نمی‌توان گفت که ابرو اهمیتی در چهره فرد ندارند. آنها چهره‌ی فرد را برجسته می‌سازند و ظاهر کلی فرد را شکل می‌دهند. این مقاله برای افرادی نوشته شده است که از حالت ابروی خود راضی نیستند و می‌خواهند ابروهای حجیم‌تر، متراکم‌تر و ضخیم‌تری داشته باشند. 

در زیر درمان‌ها و روش‌های خانگی ارائه می‌شود که بدون استفاده از داروهای پرهزینه به شما در این مسیر کمک می‌کنند. بیشتر آنها نیازمند پشتکار و تکرار هستند اما اگر به آنها وفادار بمانید، نتیجه خیلی رضایت‌بخش خواهد بود.

1. آرایش

کاشت ابرو

گاهی اوقات کار ما در رابطه با ابروها نیست بلکه تعریف مجددی از این امر است که ابروها چه شکلی داشته باشند. با استفاده از آرایش به شکلی هنرمندانه، نمایش ابروهای شما به بهترین شکل تغییر خواهد یافت. آنها را شانه بزنید و از ترتیب زیر دنبال کنید: مداد ابرو، پودر مطابق با رنگ موردعلاقه‌ی خود و ژل به منظور تضمین اینکه ابروها به نحوی که می‌خواهید، در طول روز بماند. این راه‌حل کوتاه‌مدتی است تا ابروها شکل بهتری برای یک هفته داشته باشند اما برای تغییر واقعی شما بایستی یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید تا ابروهای خود را تقویت کند.

2. روغن کرچک

فواید روغن کرچک برای ابرو

یکی از محبوب‌ترین و موثرترین مواد بکار رفته برای ضخیم‌سازی ابرو، روغن کرچک است. صرفاً اعمال آن به صورت روزانه به مدت چند هفته منجر به بهبود کار می‌شود مشروط بر اینکه شما همیشه آن را روی ابروها حداقل به مدت نیم ساعت یا یک ساعت نگه دارید و سپس با آب و تمیزکننده‌ی خفیف، بشویید. شما همچنین می‌توانید آن را به صورت شبانه نگه دارید تا اثر آن بیشتر شود. ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و ضداکسنده‌ی موجود در این روغن عملکردی عادی بر احیاء ابروها خواهد داشت.

3. روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای ابرو

به عنوان جایگزینی برای روغن کرچک، روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و آهن بسیاری است از این رو عملکردی متفاوت با هدف مشابه از ابروهای سالم و ضخیم خواهد داشت. ممکن است اندکی آنها را تیره کند. ما ماساژ روزانه‌ی ابروها را با استفاده از انگشت‌های اندود شده با چند قطره از این روغن را توصیه می‌کنیم. آن را به مدت چند دقیقه نگه دارید و در طول شب نیز اجازه دهید به همان حالت بماند و پس از یک ماه یا دو ماه نتیجه‌ی مطلوب را ارائه خواهد داد.

4. دانه‌های شنبلیله

فواید دانه‌های شنبلیله برای ابرو

این دانه‌ها غنی از اسید نیکتونیک و لسیتین می‌باشند که هردوی مواد در سریع رشد مو خیلی مهم می‌باشند. یک قاشق غذاخوری از آنها که شبانه در آب غوطه‌ور شده‌اند بایستی بر روی یک خمیر قرار داده شود و بر روی ابروها به مدت حداقل 40 دقیقه قرار گذاشته شود. سپس آن را با آب گرم بشوئید. با استفاده از این دانه‌ها بدین شکل به مدت دو یا سه بار در هفته به مدت دو ماه بایستی نتایج برجسته‌ای ارائه کند.

5. آلوئه ورا

فواید آلوئه ورا برای ابرو

این گیاه برای مرطوب‌سازی ابروها و تقویت فولیکل‌های مو عالی است. همچنین ممکن است پوست شما در پیرامون قسمتی که بکار رفته است را تغذیه دهد. بعد از استخراج ژل تازه، آن را به آرامی روی ابروی خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت به همان حالت بماند. آن را با آب گرم بشوئید. شما می‌توانید بهترین نتایج را با تکرار روزانه‌ی این کار به مدت حداقل چهار ماه بدست آورید.

6. شیر

فواید شیر برای ابرو

شیر نه تنها برای تقویت استخوان‌های شما خوب است بلکه برای تقویت ریشه‌های موی شما نیز عالی می‌باشد. با وجود اینکه افرادی که به این مایع سفید آلرژی دارند بایستی از این روش اجتناب کنند با این حال صرفاً استفاده از توپ پنبه برای اعمال شیر بر روی ابروها یک تاکتیک خیلی موثر می‌باشد. اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود و سپس با آب بشوئید. هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات استفاده از این روش وجود ندارد از این رو به هر تعداد که می‌خواهید از این روش استفاده کنید.

7. خانواده بامیه (Hibiscus)

فواید گل بامیه‌ی برای ابرو

این گل نه تنها بوی خوب و ظاهر زیبایی دارد بلکه تحقیقات اخیر اثبات کرده‌اند که خمیر تازه از بامیه‌ی خردشده که بر ابروها به مدت نیم ساعت روزانه اعمال می‌شود، منجر به تحریک رشد مو می‌شود. دلایل این امر پیچیده می‌باشند اما گفتن این امر کافیست که آنزیم‌ها و عناصر کمیاب موجود در این گیاه منجر به تقویت فولیکل‌های مو می‌شوند. اثرات بایستی پس از چند هفته تکرار روزانه، مشهود باشند.

8. لیمو

فواید لیمو برای ابرو

لیموها حاوی ویتامین‌های بسیاری می‌باشند و کاربردهای بسیار متفاوتی دارند که حیرت‌آور نیست که همچنین برای ضخیم‌سازی و تغذیه‌ی ابروها بکار روند. فراوانی ویتامین‌ها، فولیک اسید و مواد مغذی دیگر موجود در عصاره لیمو آن را به یکی از دسترس‌پذیرترین و مواد موثر برای ضخیم‌سازی ابرو بکار برد. صرفاً قراردادن کمیت اندکی از عصاره لیمو بر روی ابروها به مدت 20 دقیقه و سپس شستشو آن، نتایجی عالی ارائه خواهد کرد. تکرار روزانه، بهترین راهکار می‌باشد هرچند بخاطر داشته باشید که ابروهای خود را در معرض نور آفتاب به مدت دو ساعت پس از استفاده از عصاره لیمو قرار ندهید. مگر اینکه بخواهید ابروهای روشن‌تری داشته باشید.

9. روغن زیتون و عسل

فواید روغن زیتون و عسل برای ابرو

ترکیبی از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چندقطره عسل پر ویتامین (E) خواهد بود و استفاده از آن ساده می‌باشد. آن را به مدت نیم ساعت اعمال کنید و سپس با آب گرم بشوئید. بخاطر داشته باشید که آن را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا نتایج بهتری بدست آورید. تکرارهای روزانه تضمین خواهند کرد که ابروهای شما دارای علائمی از بهبود سریع خواهند بود.

10. روغن جوجوبا

فواید روغن جوجوبا برای ابرو

گاهی اوقات فولیکل‌های موی شما تمام تلاش خود را می‌کنند تا رشد کنند اما نوعی مانع در منافذ، آنها را از این کار باز می‌دارند. یکی از بهترین روش‌های باز کردن این مسیرها استفاده از روغن جوجوبا است. صرفاً چند قطره از آن را بر روی ابروی خود ماساژ دهید و اجازه دهید شبانه به آن حالت باقی بماند. بدین صورت، نسبت به تمام تلاش‌های دیگر شما برای ضخیم کردن ابروی خود، این روش موثرتر خواهد بود.

پس از استفاده از این روش‌ها، ابروهای شما ظاهر خیلی بهتری خواهد داشت و تضمین می‌کند که برداشت اول خیلی عالی داشته باشید. ابرو های مرتب به جوانسازی پوست چهره و زیباتر جلوه دادن چشم ها بسیار کمک می کند. بخاطر داشته باشید که اندکی آنها را کوتاه کنید. روی هم رفته، تفاوتی بین پرچین خوب و بوته‌زار دست‌نخورده وجود دارد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید