دانستنی های کاشت ابرو و عواملی که باعث ریزش آن می شوند

 دانستنی های کاشت ابرو

ابروها در زیبایی صورت و اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی دارند . و از طرف دیگر وظیفه مهمی در ایجاد ارتباط برقرار کردن با دیگران و بیان احساسات دارد . نقش اصلی ابرو محافظت چشم ها در مقابل جریان روبه پایین عرق از پیشانی می باشد و همچنین جلوگیری از تابش نور آفتاب چشمها می کند . از دست دادن ابروها باعث ایجاد استرس شدید و عدم اعتماد به نفس می شود و بیمار هر چه سریع تر به پزشک مراجعه خواهد کرد .

علل از دست دادن ابروها

1- آسیب به ابرو از طریق ضربه مانند تصادف، سوختگی،‌ مواد شیمیایی ، برق گرفتگی و.....
2- عدم رویش مو بدلیل مادرزادی
3-کندن مکرر موهای ابرو توسط موچین در خانمها
4- بیماری های موضعی پوست مانند لوپوس پوستی ،آلوپسی آره آتا ، سالک و........
5- کندن ابرو با دست به دلیل وسواس یا عادت در تریکوتیلومانیا
6-بیماری های هورمونی
7- اشعه درمانی ، شیمی درمانی
اغلب خانمها بصورت هفتگی یا ماهیانه موها ابروهایشان را با موچین مرتب می کنند یا به اصطلاح برمی دارند که تکرار این کار سبب سست شدن و ضعیف شدن ریشه موها شده و در دراز مدت موجب ازبین رفتن دایم و  یا نازک شدن شدید ابروها می شود.در واقع شایع ترین علت مراجعه خانمها برای پیوند ابرو همین مسئله است .
در ابتدا باید علت ریزش موی ابرو بررسی شود ودر صورت امکان تحت درمان قرار گیرد. زیرا در صورت عدم کنترل این دسته از علل ریزش ابرو حتی با  کاهش ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاسته شده وجود دارد .
مثلا در صورت وجود تریکوتیلومانیا کاشت ابرو فایده ای ندارد و بایستی ابتدا فرد به روانپزشک معرفی شده و پس از درمان آن اقدام به کاشت نمود .
گاهی فرد دارای ابروی طبیعی است ولی از مدل راضی نیست و فرضا می خواهد آن را بالاتر بیاورد و یا قوس آن را بیشتر کند. گاهی هم ابروها باریک و نازک است و فرد مایل است آن را پهن تر و ضخیم تر کند در اینگونه موارد به دلیل محدودیتهای تکنیکی در کاشت توصیه می شود بیمار را از انجام آن منصرف نماییم .
کاشت ابرو بصورت فولیکول های یک یا دو تار مویی جداشده و سوراخهای پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و کوچک ایجاد می شود تا محل کاشت کاملا تا مشخص باشد .
بعد از انجام کاشت مختصر تورم و شاید کمی کبودی زیر چشم ایجاد شود که چند روز ازبین می رود .
بهترین کاندید کاشت ابرو افرادی هستند که یا کاملا ابرو ندارند و یا اینکه قسمتی از ابرو را از دست داده اند می خواهند در همان محل قبلی ابوها کاشت انجام شود و یا خانمهایی که تاتو ابرو انجام داده اند و مایلند که درروی محل تاتو شده بدون مو است مو کاشت شود .
در خانم هایی  که مایلند فقط دم ابروها را بالاتر ببرند نیز انجام است و بهتر از انجام جراحی و کشیدن پوست بالای ابرو ها باشد زیرا هیچ اسکار و یا جایگاه زخمی باقی نمی گذارد .

محدودیتها و مشکلاتی که در کاشت ابرو وجود دارد

1-موها معمولا از سر برداشته می شوند بنابراین سرعت رشدشان مانند همان موی سر است و بلند شدند و باید هر 2 هفته یکبار کوتاه شوند و همچنین ازنظر جنس وضخامت  و رنگ کاملا همرنگ موی ابروها نیستند ولی امکان دارد به مرور زمان تا حد زیادی شبیه موهای ابرو گردند . ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد.
2-فاصله موهای کاشته شدن بیشتر از موهای طبیعی ابرو هستند . البته با تکرار جلسات پیوند می توان این فاصله ها را کمتر کرد . این در مورد کسانی که تاتو دارند وروی تاتو مو کاشت میدهند مشکلی ایجاد نمی کند زیرا تاتو این فاصله ها مخفی می کند .
3-موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو 10 تا 600 درجه است . کاشت تاج ابرو مشکل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موها از پوست حداکثر می باشد ولی هرچه به سمت انتهای ابرو می رویم بدلیل کمتر شدن زاویه فوق و خوابیده تر شدن موها ،به کاشت موها از نظر تکنیکی مشکل تر می شود .
به طوری که دردم ابرو به سختی می توان موها را عینا با خواب طبیعی ابرو کاشت .راه جلوگیری از بروز این مشکل تر می شود . بطوریکه دردم ابرو به سختی می توان موها را عینا با خواب طبیعی هر ابرو کاشت . راه جلوگیری از بروز این شکل مصرف بند فشاری بمدت 2 هفته بعد از عمل می باشد. همچنین چرب کردن موهای ابرو باعث خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می شود .
4-بدلیل جابجایی موها از پوست سر به ناحیه ابرو و دسترسی که به پیاز موها دارد می شود موهای کاشت شده 2 ـ 4 هفته پس از کاشت دچار ریزش شده لذا فرد بایستی حداقل 3 تا 6 ماه صبر کند تا موها مجددا رشد کنند .

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید