هزینه لیپوماتیک چگونه مشخص می شود

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2 از 5 (از 2401 رای)

تعیین هزینه لیپوماتیک به چه مواردی وابسته است

هزینه لیپوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد.در هر یک از کلینیک ها ، قیمت های متغیری تعیین میشود. عواملی که در زیر ذکر میشود تعیین کننده قیمت لیپوماتیک است.

1.تخصص و مهارت پزشک

به هر میزان که عامل یا کارگزار تخصص و مهارت بیشتری در کار خود داشته باشد، ثمره نیز باکیفیت بیشتری ارائه می‎شود. در جراحی لیپوماتیک ، تخصص پزشک تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد. به همین دلیل هر چقدر که پزشک تخصص و مهارت بیشتری در انجام این عمل داشته باشد، مطمئنا هزینه آن نیز افزایش می‎یابد.

2.سابقه کار و تجربه

سابقه فعالیت برخی کلینیک ها برای انجام جراحی سرپایی لیپوماتیک بیشتر است. بنابراین در چنین کلینیک هایی قیمتی که برای لیپوماتیک تعیین می‎شود، به مراتب بیشتر از سایرین می‎باشد. البته باید توجه داشت که سابقه کار به عنوان اصلی ترین عامل برای تعیین هزینه نخواهد بود و بلکه در کنار سایر عوامل قیمت افزایش می‎یابد. برای مثال داشتن سابقه کار طولانی بدون تجهیزات مدرن و مراقبت های پس از درمان، ممکن است به نتیجه مطلوب منتهی نشود. در این صورت قیمت لیپوماتیک نیز کاهش می‎یابد.

3.تجهیزات و مراقبت های پس از درمان

دستگاه لیپوماتیک در تمامی کلینیک هایی که از این روش درمانی استفاده می‎کنند، موجود است اما تفاوت کلینیک ها در تجهیزات و دستگاه هایی است که در زمان درمان، آنها را یاری می‎دهد. برای مثال تجهیزاتی از قبیل تخت های مخصوص انجام لیپوماتیک، مراقبت های پس از درمان، وجود مشاور برای راهنمایی بیماران، استفاده وسایل یکبار مصرف، میزان رعایت بهداشت و تجهیزات بهداشتی و ... می‎باشد. این عوامل موجب افزایش قیمت لیپوماتیک می‎شود.

4.محل مورد نظر برای انجام لیپوماتیک

محلی که برای خروج چربی‎ها از سوی بیمار تعیین می‎شود، تاثیر زیادی بر هزینه و قیمت لیپوماتیک دارد. به این صورت که هر چقدر محل مورد نظر چاق تر باشد، هزینه نیز افزایش می‎یابد. محل هایی که می‎توانند تحت عمل لیپوماتیک قرار بگیرند عبارتند از شکم، پهلو، غبغب (زیر چانه)، سینه، بازو، ران و باسن. قیمت برای هر یک از این قسمت‏ها متفاوت است. به این شکل که قیمت در نواحی ران، شکم و پهلو بیشتر از سایر نواحی محاسبه می‎شود. در قسمت سینه و بازو، قیمت لیپوماتیک به یک شکل است و هزینه این عمل در غبغب، کمترین قیمت را دارد.

5.مدرک تحصیلی

مدارکی که کسب می‎شود، میزان اعتبار و تخصص پزشک را نشان می‎دهد. عموما این عمل توسط جراحان انجام پذیر می باشد . لذا در زمان مراجعه به پزشک و مشورت برای انجام عمل لیپوماتیک، باید به جراح بودن پزشک نیز توجه نمود.

6.مجوزهای کسب شده

لیپوماتیک به عنوان یکی از زیرمجموعه های علم پزشکی حساسیت بالایی دارد.  بنابراین داشتن مجوز از سوی وزارت بهداشت ضرورت می‎یابد. ممکن است برخی افراد سودجو اقدام به انجام این عمل کنند. این در حالی که بدون مجوز فعالیت دارند و بیماران بی توجه به این امر، به آنها مراجعه می‎کنند. عموما این پزشک ها به دلیل نداشتن مجوز و تخصص کافی، قیمت نازلی را برای لیپوماتیک تعیین می‎کنند. این در حالی است که عواقب وخیمی که به دنبال عمل لیپوماتیک توسط این پزشک وجود دارد، چندین برابر هزینه پرداخت شده، به بیماران آسیب های جدی وارد می‎کند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید