برتری تكنولوژی ليپوماتيك نسبت به ليپوليز ليزری در چیست

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2401 رای)

در این مقاله می خواهیم مزایای روش لیپوماتیک به روش لیپولیز را بررسی کنیم. از این رو ابتدا توضیح کوتاهی از این دو روش ارائه می شود و در ادامه ویژگی های این دو روش مقایسه می شوند.

روش لیپوماتیک از به روز ترین روش های دفع چربی در خدمات زیبایی و آرایشی می باشد. در این تکنیک از مکش هوا استفاده می شود. کانال هایی ایجاد می شوند و از طریق آنها هوا فشرده وارد می شود. لیپوماتیک یک روش بدون درد، بدون جراحی و با بی حسی موضعی است که حجم زیادی از سلول های چربی را تنها در یک جلسه دفع می کند.

برتری تكنولوژی ليپوماتيك نسبت به ليپوليز ليزری در چیست ؟

تاثیر روش لیپولیز لیزری

لیپولیز لیزری یکی از روش های درمان پلاستیک برای کاهش چربی بدن می باشد. تکنیک مکش لیزر لیپولیز از لیزر به منظور شکستن چربی های بدن قبل از برداشتن آنها استفاده می کند. امروزه این روش به تکنیکی قابل قبول و متداول برای حذف بافت های ناخواسته چربی در بدن تبدیل شده است و ادعا می شود که تاثیر آن مانند لیپوساکشن معمولی می باشد بدون اینکه بیمار مجبور باشد در بیمارستان بستری شود.هزینه لیپوماتیک مناسب بودن و بیماران می توانند در همان لحظه اثر درمان را ببینند و نیز بازه کلی حذف چربی ها در این روش 3 ماه به طول می انجامد. بیماران تقریبا بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت روزانه خود را ادامه دهند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان به منظور پیگیری دوران نقاهت نیست. علاوه بر این، سوزش، کبودی و تورم پوست به طور قابل توجهی با استفاده از این روش کاهش می یابد.

برتری تكنولوژی ليپوماتيك نسبت به ليپوليز ليزری در چیست ؟

تاثیر روش لیپوماتیک

مهمترین اثر لیپوماتیک، حذف سلولیت و سفت کردن پوست است. علاوه بر این ها، لیپوماتیک به روز ترین روش اسلیمینگ موضعی است که ایمن، موثر و آسان می باشد.

روش لیپولیز لیزری ویژگی های مشابه بسیاری با روش لیپوماتیک دارد مثلا در این روش هم از بیهوشی موضعی استفاده می شود و بیمار پس از درمان می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. اما به دلیل استفاده از لیزر در این روش برخی مشکلات و اثرات جانبی مانند کبودی، خونمردگی، افتادگی پوست، تورم و غیره بر بدن بیمار ایجاد می شود.

به دلیل استفاده از کانال های ریزی که برای مکش چربی وارد بدن می شوند معمولا تورم ایجاد می شود. اثر جانبی اصلی این دست درمانها تورم است که می توان با استفاده از باند های نگهدارنده بافت از شدت آن کاست.

اثر جانبی دیگر وجود خونمردگی هایی بر بدن است که نتیجه فشار به عروق لنفاوی می باشد. در صورت مهارت پایین پزشک و یا مراقبت های پس از عمل نا مناسب این مشکل ایجاد می شود. البته قابل به ذکر است که همواره پس از درمان مقداری خونمردگی در بدن ظاهر می شود که حداکثر تا 2 هفته باقی می ماند.

لیپوماتیک منجر به ایجاد سوختگی در پوست (نکروز پوستی) نمی شود و چون باعث انقباض به اندازه پوست می شود منجر به بهینه شدن فرآیند درمان می گردد. از مزایای دیگر این روش می تواند به آسیب نرساندن به سایر اندامهای بدن مانند ماهیچه ها، رگ ها و عصب بدن اشاره کرد، ویژگی که در سایر روش ها آن را مشاهده نمی کنیم. در لیپوماتیک از موتور فشرده کننده هوا به همراه کانال هایی استفاده می شود که قابل چرخش 360 درجه دارند. این حرکت به جذب شدن چربی ها به صورت اتوماتیک کمک می کند. در صورتی که درمان با دقت کافی انجام شود، این روش بسیار ایمن و موثر خواهد بود و حداقل خطرات را به همراه خواهد داشت. 

با توجه به مطالب فوق، به طور کلی می توان مزایای لیپوماتیک را به صورت زیر برشمرد:

ایمنی، تاثیر بالا و سادگی درمان

بدون درد بودن درمان

انقباض پوست عالی

زمان درمان بسیار کوتاه

هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها

بازیابی سریع پس از درمان

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید