بهترین روش کاهش وزن با لیپوماتیک

این روزها بیشتر افرادی که به چاقی مفرط یا موضعی مبتلا هستند، سعی می کنند تا از روش های راحتتری برای لاغری استفاده کنند. رژیم های لاغری و ورزش ها بهترین روش کاهش وزن هستند. اما از آنجا که نیاز به مدت زمان طولانی دارند و از سویی بسیاری از افراد تحمل و زمان کافی برای دنبال کردن این روشها را ندارد، در نتیجه روش هایی که نتیجه سریعتری به دست می دهند، با استقبال بیشتری مواجه می شوند. یکی از این روشها لیپوماتیک است. در این روش می توان چربی های یک قسمت از بدن را حذف کرد و با این کار سایز بدن کمتر می شود. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، اینکه لیپوماتیک همان رویای دیرین افراد چاق است و یا تمامی مشخصه ها و ویژگی های این دستگاه جز تبلیغ چیز دیگری نیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است یک بررسی دقیق از دستگاه و شیوه کاهش وزن به روش لیپوماتیک داشته باشیم.

لیپوماتیک از اغراق تا واقعیت

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک دستگاهی مکانیکی که شباهت زیادی به دستگاه لیپوساکشن گذشته دارد. این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از دستگاه که بدنه اصلی آن است و در کنار تخت بیمار قرار می گیرد. قسمت دوم دستگاه نیز شامل میله کشیده و با یک سر است. این قسمت کانولا نام دارد و مسئولیت حذف چربی ها را بر عهده دارد. در واقع کانولا وظیفه اصلی از بین بردن چربی را داشته و در تماس با بدن بیمار است. بدنه اصلی دستگاه لیپوماتیک همچون پمپ هوا می ماند که قدرت خود را به کانولا وارد می کند و موجب حرکت ارتعاشی آن می شود.

تاریخچه دستگاه لیپوماتیک

با توجه به اینکه لیپوماتیک نسل جدید لیپوساکشن ها هستند، بهتر است تاریخچه آن را به سال های 1974 برگردانیم زمانی که اولین دستگاه های لاغری ساخته شد و می توانند با صدا و لرزش بالا، چربی های اضافه را از بدن بیمار خارج کنند. اما این دستگاه به دلیل نداشتن سنسور، به عروق خونی، ماهیچه ها و یا سیستم اعصاب صدمه وارد می کرد. به همین دلیل بعدها دستگاه پیشرفته تری ساخته شد به نام لیپوماتیک. این دستگاه در سال 1997 وارد بازار شد و نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری دارد. هوشمند بودن لیپوماتیک بزرگترین مزیت آن محسوب می شود. این دستگاه برای اولین بار در شركت يورومي(Euromi) بلژيک ساخته شد و در حال حاضر توانسته است تاييدیه سازمان دارويي آمريكا را دریافت کند.

لیپوماتیک از اغراق تا واقعیت

نحوه کار دستگاه لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک چربی ها ذوب شده و از جای خود کنده می شوند. این کار بوسیله ارتعاشات شدیدی به روی سلول های چربی انجام می شود. دستگاه به عروق و اعصاب صدمه وارد نمی کند چرا که هنگام برخورد با سطوح غیرچربی به طور خودکار متوقف و در عین حال بدون جراحی انجام می شود. در این روش دستگاه به دلیل قدرت بالا می تواند قسمت کانولا را بلرزاند که با لرزش های تند و سریع آن، سلول های چربی شکسته و از یکدیگر جدا می شوند. نهایتا به صورت مایع از بدن خارج می شوند.

خطرات لیپوماتیک

یکی از انتقاداتی که به روش لیپوماتیک گفته شده، آمبولی شدن بیماران است. مخالفان این روش می گویند که پس از ذوب شدن سلول های چربی، مایع حاصل وارد رگ های خونی شده و نهایتا موجب مسدود شدن عروق خونی و سکته قلبی می شود. این در حالی است که اگر استفاده از لیپوماتیک با آرامش انجام شود، می توان پس از ذوب شدن چربی ها، بلافاصله چربی مایع را از بدن خارج کرد و اجازه ورود آن به رگ ها و بدن را نداد. در این صورت هیچ خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد.

نتیجه کار با دستگاه لیپوماتیک

روش لیپوماتیک تقریبا دو دهه است که در عرصه پزشکی زیبایی وارد شده است. تاکنون هیچ موردی از عوارض لیپوماتیک اعلام نشده و این روش توانسته است جای خود را در بین مراجعین و متقاضیان لاغری موضعی باز کند. نداشتن جراحی، با کمترین میزان خونریزی، بدون نیاز به بیهوشی، نتیجه مطلوب و بازگشت به کار سریع از جمله مزایای لیپوماتیک می باشد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید