میزان برگشت پذیری بعد از عمل لیپوماتیک چه قدر است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2421 رای)

به لیپوساکشن از طریق هوای فشرده، لیپوماتیک می گویند. انجام این درمان بسیار ساده است و عملا نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد. این درمان برای بیمار بدون ریسک است. سیستم لیپوماتیک در نقاطی از بدن که درمان در آن دشوار است و یا مکان هایی که فیبروز زیادی دارند (لیپوساکشن ثانویه و یا لیپوساکشن در مردان) دقت زیادی دارد.

میزان برگشت پذیری بعد از عمل لیپوماتیک چه قدر است؟

عمل لیپوماتیک به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود و از این سن به بعد هیچ محدودیتی برای لیپوماتیک وجود ندارد. هدف از لیپوساکشن با هوای فشرده، ایجاد اندام متوازن است، این کاهش وزن به دلیل برداشت مقدار زیادی چربی صورت می گیرد. در واقع عمل لیپوساکشن به دلیل کاهش وزن صورت نمی گیرد و زمانی پیشنهاد می شود که قسمتی از بدن از حالت طبیعی خود خارج شده باشد. اگر نوسانات وزن بیمار کمتر از 5 کیلو گرم باقی بماند، آنگاه اثرات طولانی مدت این درمان بسیار عالی خواهند بود.سیستم با استفاده از موتور پنوماتیک کار می کند و با استفاده از هوای فشرده فعال می شود، کانال هایی در آن تعبیه شده که سه حرکت زیگزاگ، چرخشی و نوسانی را دارا می باشد. در اثر این سه حرکت مسیر مارپیچ مانندی ایجاد می شود که همزمان چربی ها را تخریب و آسپیراسیون می کند. در نتیجه بیمار برگشت پذیری سریع تری خواهد داشت. این برگشت پذیری بدون تورم و خون مردگی حاصل از درمان می باشد. علاوه بر این نوسانات سنتز کلاژن را در طول لیپوساکشن سطحی تحریک می کنند و نیز باعث تسهیل انطباق پس از درمان در پوست می شود. 

میزان برگشت پذیری بعد از عمل لیپوماتیک چه قدر است؟

از طرفی دیگر فرکانس نوسان اعمال شده در عمل لیپوماتیک حدوداً 10 هرتز است که منجر به آزاد شدن اندورفین خواهد شد و 20 الی 30 دقیقه اثر بی حس کننده را طولانی تر می کند. میزان ورم پس از این درمان زیبایی در حد نرمال است و نتیجه نهایی 6 ماه پس از تاریخ درمان قابل ارزیابی خواهد بود. از بیمار خواسته می شود در ماه اول پس از درمان از خوردن غذاهای شور، چرب و پر روغن پرهیز کند. حس تغییر کاملا مشهود  است و برگشت به حالت نرمال 3 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید.  گفتنی است که بعد از 2 هفته اثری از هیچ کبودی نخواهد بود. اثرات واقعی جراحی پس از گذشت 2 ماه از زمان عمل نمایان خواهند شد. ماساژ بهترین شیوه برای جلوگیری از سفتی محل درمان می باشد.

با توجه به این توضیحات نتیجه می گیریم لیپوماتیک پیشرفته ترین تکنیک لیپوساکشن است. این روشی ایمن و ساده است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. دستگاه آن را می توان به سادگی تمیز کرد و در محیط اتو کلاو استریلیزه نمود. انجام این درمان هیچ ریسکی برای بیمار نخواهد داشت زیرا کانال ها افزایش دما پیدا نمی کنند، بنابراین از خطر سوختگی و نکروز شدن پوست جلوگیری می شود. این درمان باعث انقباض مناسب پوست می شود. این درمان می تواند در بیمارانی که قبلا لیپوساکشن انجام داده بودند و نیز در قسمت هایی از بدن که دسترسی به آنها سخت است هم صورت گیرد. افرادی بهترین نتیجه را از این درمان می بینند که پس از درمان، وزن خود را از طریق برنامه ورزشی و نیز رژیم غذایی مناسب کنترل کنند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید