معایب لاغری به روش لیپوماتیک چیست

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2405 رای)

هر روش پزشکی و درمانی که انجام می شود، بدون عارضه و عیب نیست. به همین دلیل است که شعار اصلی سازمان پزشکی «پیشگیری بهتر از درمان است» می باشد. با این وجود روند چاق شدن گاهی خارج از اختیار است و پس از مدتی که به اندام خود نگاه می کنیم، متوجه چاق شدن برخی قسمتها از جمله شکم می شویم. برای درمان می توان از روش لیپوماتیک استفاده کرد. اما این روش با تمام مزایایی که دارد، بدون نقص نیست. در زیر به برخی از معایب لیپوماتیک می پردازیم.

معایب لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

معایب و عوارض لیپوماتیک 

متورم و کبود شدن قسمتی که چربی های آن خارج شده اند، از جمله معایب این روش می باشد. البته این تورم و کبودی مدت دار نیست و پس از چند روز برطرف می شود.بازگشت به کار در روش لیپوماتیک سریع انجام می شود. اما به این معنا نیست که بیمار می تواند هر فعالیتی که بخواهد را انجام دهد. بلکه باید از فعالیت های سنگین خودداری کند.پس از عمل لیپوماتیک، پوشیدن گن ضرورت دارد. این کار به مدت 9 هفته انجام می شود که گاهی برای بیماران سخت و دشوار است.این روش قابل استفاده برای قسمت هایی همچون زانو و غبغب نیست و تنها برای نواحی بزرگ از قبیل شکم، سینه و ران کاربرد دارد. خطر آمبولی یکی از مواردی است که به تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. در صورتی که پزشک در کار خود مهارت نداشته باشد، احتمال این عارضه افزایش می یابد. بنابراین در زمان انتخاب پزشک باید به کارهای قبلی و تجربه او توجه شود.

معایب لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

اگر چه جراحتی که برای خارج کردن چربی های اضافه ایجاد می شود، کوچک است، اما باید توجه داشت که این جراحت نیز می تواند مکانی برای رشد باکتری ها و ورود میکروب به داخل بدن باشد. بنابراین مراقبت طولانی از جراحت ضرورت پیدا می کند. روش لیپوماتیک برای افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، گزینه مناسبی نیست. ارتعاشات حاصل از دستگاه تاثیرات نامطلوبی بر روی قلب دارد که سلامت بیمار را به خطر می اندازد. خونریزی از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در برخی از بیماران رخ دهد. علت آن مصرف برخی داروها قبل از انجام لیپوماتیک است. اما اگر پزشک به کار خود مسلط باشد به راحتی می تواند خونریزی را متوقف کند. کوفتگی بیمار به دلیل ضربات و ارتعاشات حاصل از دستگاه از دیگر معایب دستگاه لیپوماتیک می باشد. در صورتی که استفاده از دستگاه به آرامی و با صبر و حوصله باشد، این عارضه رخ نمی دهد. با وجودی که تلاش می شود تا پس از درمان پوست صاف و یکدست باشد، اما نمی توان فیبروبلاستها و کلاژن سازی را تحریک کرد. به همین دلیل تضمینی برای از بین بردن چروک ها وجود ندارد. یکی از اشتباهات رایج برخی از بیماران اینست که تصور می کنند با لیپوماتیک می توانند فرآیند کلاژن سازی را تحریک کرده و در نتیجه پوست صاف و یکدست داشته باشند. اما چنین چیزی وجود ندارد. اگر پس از لیپوماتیک و خروج چربی ها، پوست افتاده و شل شد می توان از روش لیفتینگ استفاده کرد. هیچ روش لاغری موضعی دائمی نیست. بلکه به حذف چربی های فعلی کمک می کند. در صورتی که رژیم های غذایی مناسب و برنامه ورزشی در پیش گرفته نشود، احتمال بازگشت چربی ها زیاد است. درد پس از لیپوماتیک امری طبیعی است. البته درد زیاد نیست و  با استفاده از داروهای مسکن می توان به درد غلبه کرد. 

معایب لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید