تفاوت جراحی بینی گوشتی با بینی استخوانی در چیست

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/5 از 5 (از 2402 رای)

جراحی بینی های گوشتی راحت تر است یا بینی های استخوانی؟

ساختمان بینی

بینی از پوشش خارجی متشکل از پوست و لایه عضلانی زیر آن، اسکلت بینی (استخوان+غضروف) و پوشش داخلی متشکل از مخاط و پوست تشکیل شده است. پوست به ویژه در قسمت پایین بینی نقش بسزایی در شکل دادن به بینی دارد و هرچه ضخامت آن کمتر و انعطاف پذیری آن بیشتر باشد، پزشک متخصص زیبایی بینی بهتر می تواند به بینی به ویژه نوک آن فرم دهد. بینی های استخوانی پوستی ظریف تر با قابلیت ارتجاعی بیشتری دارند. کیفیت پوست در بینی های گوشتی به ویژه در نوک بینی کمتر از بینی های استخوانی است.

عمل زیبایی بینی به مهارت زیادی نیاز دارد و باید توسط پزشکی متبحر و باتجربه انجام شود. با این که هر چه کیفیت پوست بینی بهتر باشد نتیجه بهتری به دست می آید و کیفیت متفاوت پوست بینی در دو بیمار مختلف تاثیر بسیاری در نتیجه کار پزشک دارد، اما یک پزشک ماهر با به کار بردن تکنیک های مناسب هر نوع بینی می تواند به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

بینی استخوانی

زمانی که عمل جراحی بینی به دلیل وجود ناهنجاری های غضروفی استخوانی انجام می شود در این صورت کار در بینی های استخوانی راحت تر است زیرا غضروف بیشتری دارند که راحت تر اصلاح می شود، در این حالت پزشک حجم بینی را کاهش داده و فرم مناسبی به آن می دهد.

بینی گوشتی

در بینی های گوشتی لازم است یک پایه غضروف خوب ساخته شود  زیرا همان طور که گفته شد میزان غضروف در این نوع بینی کمتر است. پزشک اغلب بافت غضروفی را از یک قسمت بینی بر می دارد و به قسمت دیگری منتقل می کند. در حقیقت بافت در یک قسمت کاسته شده و در قسمت دیگر افزایش می یابد. گاهی نیز این احتمال وجود دارد که این غضروف به جای تیغه بینی از گوش برداشته شود و در شکل دهی به بینی گوشتی که کار دشواری نیز می باشد مورد استفاده قرار گیرد.

افزودن یا کاستن بافت در بینی گوشتی به خودی خود امکان بازگشت حالت بینی به پیش از عمل را افزایش نمی دهد، اما اگر ساخت پایه غضروف یا تقویت غضروف در بینی گوشتی به درستی انجام نشود پوست روی بینی و بافت نرم زیر آن که حاوی مقداری چربی و غدد است، به دلیل عدم وجود پایه یا داربست مناسب تغییر شکل می دهد و جمع می گردد و گاهی یک بافت اضافه در این قسمت تشکیل می گردد و سبب بدشکل شدن نوک بینی خواهد شد.

تورم بعد از عمل در بینی های گوشتی نیز مدت بیشتری به طول می انجامد که این امر امکان به وجود آمدن بافت فیبروز را افزایش می دهد. اما در صورتی که پس از عمل به توصیه های پزشک به خوبی عمل شود و ماساژ و چسب زدن در مدت زمان طولانی تر و با دقت بیشتری صورت بگیرد از این مشکل پیشگیری می شود.

عمل زیبایی بینی کاری تخصصی است و به مهارت و دانش بالا نیاز دارد و اگر توسط پزشک ماهر و با تجربه ای انجام گیرد در هر دو نوع بینی نتایج مطلوب و دلخواه به دست می آید. این دانش تجربه و هنر پزشک است که در کنار تکنیک های مناسب هر نوع بینی نتیجه رضایت بخش را برای افراد داوطلب عمل زیبایی بینی به ارمغان می آورد .

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید