بهترین زمان انجام لیپوماتیک چه زمانی است

لیپوماتیک عملی که طی آن می توان چربی های اضافه بدن را تخریب و آنها را به صورت مایع از بدن خارج کرد. این روش درمانی به دلیل داشتن سنسورهایی که در قسمت انتهایی دستگاه (کانولا) تعبیه شده، هنگام برخورد با عروق خونی، رگ ها و ماهیچه متوقف شده و هیچ آسیبی به بدن بیمار وارد نمی کند. به همین دلیل یک روش کاملا مطمئن و ایمنی به شمار می رود. از سویی نیز بیماران فرصت کافی برای ورزش و تحرکات جسمی را نداشته و همین امر آنها را به سمت روش های جایگزین برای لاغری موضعی جذب می کند. در گذشته از دستگاه های قدیمی تر استفاده می شد که توانایی بالایی برای خروج چربی ها را نداشته و از سویی به بیماران آسیب های جدی وارد می کردند. همین امر پزشکان را بر آن داشت تا برای ساخت و عرضه دستگاه ها و تجهیزات جدید و از جمله لیپوماتیک تلاش کنند.

از آنجا که لیپوماتیک یک روش لاغری موضعی بدون بیهوشی و همچنین جراحی است، کمترین خطر و عارضه را متوجه بیمار کرده و تاثیرات نهایی آن به طور چشمگیری قابل مشاهده است. در این روش میزان خونریزی به حداقل ممکن رسیده و تنها با ایجاد برش های کوچک، چربی ها خارج می شوند. ضمن اینکه در این روش خطر آمبولی، سلولیت، عفونت، باقی ماندن جای زخم و ... حذف شده است. در واقع پزشک تنها از طریق دو سوراخ با اندازه 4 میلیمتر راه را برای ورود کانولا باز می کند و تمام فرآیند خروج چربی ها از این ناحیه صورت می گیرد. بنابراین هیچگونه عمل جراحی وجود ندارد و به محض اتمام درمان، بیمار مرخص می شود. در نهایت، این روش می تواند 2 تا 3 سانتیمتر از سایز بدن را کاهش دهد.

لیپوماتیک در چه زمانی لازم است؟

بهترین زمان انجام لیپوماتیک

ممکن است برخی با شنیدن فرآیند درمانی لیپوماتیک تصور کنند این روش تنها خاص عده ای است و ضرورتی ندارد خود را به دست تیغ جراحی سپرد. حال آنکه این روش به عنوان شیوه ای غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی بوده و برای دو گروه قابل استفاده است. ابتدا افرادی که به چاقی موضعی مبتلا هستند و دوم افراد چاق و کسانی که دچار عارضه چاقی مفرط می باشند.

برای درمان هر یک از این گروه ها، لیپوماتیک به شیوه جداگانه عمل می کند. مشخص شدن نحوه درمان افراد با توجه به شرایط فیزیکی آنها بوده و نظر پزشک در این رابطه اهمیت زیادی دارد. برای این امر ابتدا وزن و قد بیمار مشخص شده و ضمن اینکه بیمار علت مراجعه خود را مشخص می کند، پزشک می تواند زمان درمان و همچنین نحوه و مقدار خروج چربی ها را مشخص کند.

عمل لیپوماتیک برای افراد چاق

افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، تمامی بدن آنها دارای چربی های اضافه است. ضمن اینکه در برخی نقاط نیز چربی ها به حد زیادی تجمع کرده که خروج آنها نه تنها مشکل و دشوار است بلکه خطرزا نیز هست و سلامتی بیمار را تهدید می کند. بنابراین پزشک به هیچ عنوان بیمارانی که به چاقی مفروط مبتلا هستند را از طریق لیپوماتیک درمان نمی کند. اما این گفته به این معنا نیست که هیچ راه و چاره ای برای این دسته از افراد وجود ندارد، بلکه پزشک با ارجاع بیمار به نزدیک متخصص تغذیه ‎ی خوب به او کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد.

در این میان پزشک با توجه به قد بیمار وزن را برای او مشخص می کند. در صورتی که بیمار برای لاغر شدن انگیزه و پشتکار کافی داشته باشد، با در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب، تحت نظر متخصص تغذیه و همچنین انجام تحرکات ورزشی به صورت روزانه و مداوم، وزن خود را کاهش می دهد. اما ممکن است در نتیجه نهایی، ساختار بدنی و مورد نظر بیمار نباشد. به این معنا که ساختمان بدنی بیمار یکدست و متناسب لاغر نشده باشد. زیرا چربی های قسمت هایی همچون شکم، پهلو، ران و بازو به سختی از بین می رود. اینجاست که لیپوماتیک می تواند برای این دسته از افراد ایفای نقش کند. بیمار مجدد در پایان پروسه کاهش وزن می تواند برای لاغری به روش لیپوماتیک استفاده کند.

لیپوماتیک در چه زمانی لازم است؟

لیپوماتیک برای افراد مبتلا به چاقی موضعی

افرادی که به چاقی موضعی مبتلا می باشند، کسانی هستند که از وزن خود رضایت کامل دارند. چرا که وزن آنها با قدشان متناسب است و براساس فرمول ( وزن=  105 ـ طول قد) میزان وزن آنها با عدد بدست آمده تفاوت زیادی ندارد. بنابراین لاغری و کاهش وزن برای این دسته از افراد توصیه نمی شود زیرا کاهش وزن برای آنها به معنای برهم خوردن تناسب وزن و لاغری و به دنبال آن عوارض دیگری است. در عین حال این دسته از افراد ممکن است نسبت به برخی از نقاط بدن خود از جمله شکم، ران، پهلو، بازو و ... احساس رضایت نداشته باشند. برای این دسته از افراد بهترین روش، تغییر سایز قسمت های مورد نظر است که به راحتی از طریق لیپوماتیک حاصل می شود.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید