درمان سلولیت در افراد چاق با لیپوماتیک

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2401 رای)

سلولیت چیست

افرادی که به چاقی مفرط و یا موضعی مبتلا هستند، در برخی از نقاط پوست آنها که بیش از حد چربی جمع شده، ظاهر پوست به صورت پرتقالی، برآمده و فرورفته می‎شود به طوری که چربی های جمع شده به صورت کیسه های کوچکی در زیر بافت همبند هستند. این اتفاق عموما در قسمت هایی همچون کفل ها، ران ها، کشاله ران ها، پشت بازوها و حتی در بعضی موارد در سینه ها رخ می‎دهد که موجب می‎شود تا بافت این قسمت ها تحت فشار قرار بگیرد و پوست شکل پرتقالی پیدا کند.

 آیا لیپوماتیک سلولیت را از بین میبرد؟

علت ایجاد سلولیت

سلولیت بیشتر در خانم ها رخ می‎دهد و در موارد نادری در مردها دیده می‎شود. به این علت که مردها پوست محکم تری دارند و به دلیل طرز قرار گرفتن فیبر های بافت همبند در زیر پوست آنها، به این عارضه مبتلا نمی شوند. فیبرهای موجود در زیر پوست مردها به صورت عمود بر پوست قرار می‎گیرد و درست بالعکس خانم هاست که در آنها فیبرها به صورت متقاطع هستند. به همین دلیل است که سلولیت در خانم ها یکی از مشکلات و معضلات پس از اضافه وزن است.

از سوی دیگر، در خانم هورمون های تعدیل کننده سوخت و ساز و ذخیره چوبی یکی دیگر از علل ابتلا به سلولیت می‎باشد. چنانکه  هورمونهای بدن خانم ها در دوران بلوغ، سندرم پیش از قاعدگی، یائسگی و در ماه های اول استفاده از قرص های بارداری، دچار تغییرات زیادی می‎شود که با تغییر وزن (افزایش و کاهش) سلولیت رخ می‎دهد.

دلایل دیگر ابتلا به عارضه پوستی سلولیت، نداشتن تحرک کافی و نداشتن ورزش در برنامه روزانه است. زمانی که ورزش و تحرک وجود داشته باشد، فرایند خون رسانی انجام می‎شود و در نتیجه چربی های اضافه زیر پوست به راحتی حذف می‎شوند. عواملی نیز همچون ژنتیک، مصرف دخانیات، عدم مصرف به اندازه آب در طی روز، مصرف غذاهای چرب و ناسالم از نظر تغذیه ای، جریان ناکافی سیستم لنفاوی، جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت زیاد، آلرژی و حساسیت نسبت به برخی از غذاها و رژیم های سخت غذایی برای کاهش وزن به عنوان دلایل دیگر ابتلا به سلولیت عنوان شده است.

مشکلات سلولیت

از آنجا که سلولیت حاصل چربی های اضافه در زیر پوست است و از سوخت و ساز آنها جلوگیری می‎کند، به همراه آنها نیز برخی مواد سمی در زیر پوست جمع می‎شود. در نتیجه به مرور زمان به سیستم عروق آسیب های جدی وارد می‎کند. از سوی دیگر زیبایی پوست را از بین می‎برد.

 آیا لیپوماتیک سلولیت را از بین میبرد؟

درمان سلولیت

از بین بردن چربی هایی که در یکجا جمع و ذخیره شده اند، کمی دشوار است. ورزش، مصرف غذاهای سالم و ... راهکارهایی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سلولیت کاربرد دارند. اما با بوجود آمدن این مشکل، کار سخت تر شده و با ورزش، رژیم غذایی، مصرف آب و ... نمی توان به راحتی بر آن غلبه کرد. از سوی دیگر در پیش گرفتن یک زندگی سالم به همراه ورزش و تحرک، تنها بدن را به طور کلی لاغر می‎کند و کاهش وزن به صورت موضعی انجام نمی شود. در نتیجه قسمت هایی از بدن که به سلولیت دچار شده اند همچنان به همان حالت باقی می‎مانند.

 به همین دلیل باید به دنبال راه های دیگری برای حذف آن بود. در این میان می‎توان از روش‎های مزوتراپی، کویتیشن CAVITATION، کرایولیپولیزر، ال پی جی LPG نام برد که برای سلولیت های کوچک قابل استفاده هستند. زمانی که فرد به سلولیت در حجم وسیعی مبتلا باشد، می‎تواند از روش لیپوماتیک استفاده کند.

نحوه درمان سلولیت با استفاده از روش لیپوماتیک

هنگامی که برای مدت طولانی چربی های اضافه در بدن باقی میمانند، از بین بردن آنها سخت تر می‎شود. به اصطلاح به آنها چربی های کهنه گفته می‎شود که در زیر پوست کاملاً سفت شده اند و موجب ناهمواری در پوست می‎شوند. در روش لیپوماتیک یک لوله بسیار نازک از زیر پوست رد می‎شود که اشعه های لیزری را به زیر پوست می‎تاباند. این امر موجب وا رفتن و شکسته شدن چربی های تجمع شده در زیر پوست می‎شود. در نتیجه بدون هیچ دردسری به راحتی، در کمترین زمان و بدون آسیب می‎توان سلولیت را از بین برد.

این روش درمانی تنها در یک جلسه صورت می گیرد. ضمن اینکه می‎تواند در چندین نقطه از بدن انجام شود. درمان سلولیت با استفاده از روش لیپوماتیک با تخلیه چربی ها بدون خطر آمبولی انجام می شود و هیچ خطری نیز بیمار را تهدید نمی کند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید