دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

دلایل ریزش مو در زنان و دختران

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/06/19

مهم ترین علت ریزش مو در زنان و دختران چیست؟

شایع ترین علت ریزش مو در زنان استرس یا همان تروما است اما غالبا دلایل دیگری مانند یائسگی،  بیماری و مصرف برخی داروهای شیمیایی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب، رژیم های ناصحیح غذایی، سبک زندگی، داشتن سوء تغذیه و بسیاری عوامل دیگر می تواند باعث ریزش مو یا همان طاسی سر شود. البته فراموش نکنید که در حالت عادی هر فردی در طول روز باید بین 50 تا 100 تار مو را از دست بدهند اما گاهی اوقات افراد زیادی خصوصا خانم های جوان در سنی کمتر از 40 سال به دلیل ریزش شدید مو دچار وحشت می شوند و همیشه به دنبال راهکاری برای متوقف کردن ریزش موی خود هستند.

مهمترین علت ریزش مو در زنان

مو یکی از مهمترین فاکتورهایی است که خانم ها با استفاده از آن زیبایی ظاهری خود را به نمایش می گذارند. اما گاهی اوقات به یکباره فرد دچار ریزش مو شده و ابراز ناراحتی می کند و به دنبال روش های مختلفی از درمان می باشد. اما به طور کلی خوب است بدانید علت ریزش مو در زنان تنها به دو دلیل اصلی اتفاق می افتد:

  • آلوپسی با اسکار
  • آلوپسی بدون اسکار

که در بروز این دو علت ریزش مو می توان گفت که در آلوپسی با اسکار ریزش مو به طور دائمی است که طاسی نام دارد و درصد بسیار پایینی به این علت دچار می شوند، اما در آلوپسی بدون اسکار خوشبختانه ریزش مو دائمی نمی باشد و بعد از گذشت دوره ای از زندگی فرد مجددا رویش مو را تجربه خواهد کرد.

مهمترین علل ریزش مو در زنانمهمترین علل ریزش مو در زنان

یک علت ساده برای ریزش مو در زنان

یکی از ساده ترین علت ریزش مو در زنان محکم بستن موها و همچنین تغییر دادن مداوم مدل موها می باشد که این عمل می تواند به پوست سر فشار وارد کرده و فولیکول های مو را دچار آسیب گرداند. پس به یاد داشته باشید انجام بافت های مختلف و اجرای شینیون های متفاوت می تواند به طور حتم به فولیکول های مو آسیب های جدی را وارد کند و فرد را به طور دائمی با ریزش مو همراه سازد. نکته قابل توجه اینکه چنین ریزش هایی برگشت ناپذیر هستند و هیچ گاه ریشه مو توانایی رشد دوباره را پیدا نخواهد کرد. بنابراین بهتر است همیشه به تراکم موی سر در قسمت تاج سر و بخش هایی از گیجگاه توجه کنید و تنها به بررسی موی سر بر روی برس اکتفا نکنید.

دلایل مختلف ریزش مو در زنان و دختراندلایل ریزش مو در زنان و دختران

علت اصلی ریزش مو در زنان

اگر چه ریزش مو در خانم های جوان بیشتر جنبه ژنتیکی دارد و ممکن است که به دلیل ارثی به این امر مبتلا شده باشد اما مهمترین علت ریزش مو در زنان می تواند به دلایل مختلفی از قبیل موارد ذیل باشد:

سندروم تخمدان پلی کیستیک: که شایع ترین علت ریزش مو در زنان معرفی شده است. این حالت که وضعیتی PCOS نام دارد یک نوع اختلال هورمونی است که اصولا در تخمدان های زنان رخ می دهد و به دلیل تغییرات به وجود آمده در هورمون های آندروژن ها و دی هیدروتستوسترون اتفاق می افتد.

سبک زندگی: معمولا استرس می تواند تاثیرات زیادی را بر روی فولیکول های مو بر جای بگذارد و تا سال ها به عنوان مهمترین علت ریزش مو در زنان شناخته شود، تریکوتیلومونیا یکی از این حالت های روانی است که با ایجاد اضطراب های فراوان در افراد باعث می شود تا ریزش مو تا حد قابل توجهی تشدید شود.

پر بازدیدترین مطالب بیوتی کلینیک را در این بخش دنبال نمایید

سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک چه دلایلی دارد؟

توصیه هایی در مورد حالت خوابیدن بعد از کاشت مو

دلیل مهمی برای علت ریزش مو در زنان

رژیم غذایی نادرست نه تنها بر روی رشد قد و تنظیم وزن بدن تاثیر گذار است بلکه می تواند رابطه مستقیمی با رشد مو و میزان حجم مو برقرار نماید. پس چنانچه پیاز مو میزان ماده مغذی مورد نیاز خود را در طول روز به دست نیاورد قطعا نمی تواند به تار مو اجازه رشد کردن و تقویت را بدهد. البته فراموش نکنید که در این میان پرکاری و یا کاهش عملکرد غده های تیروئیدی این توانایی را دارند تا باعث ریزش مو شوند اما غالبا با مصرف دارو چنین مشکلاتی برطرف خواهد شد. در این مقوله بهتر است بدانید که لوپوس و یا آلوپسی آریتا دلیل دیگری برای ریزش مو در زنان معرفی شده است، این بیماری خود ایمنی تنها فولیکول های مو را تحت هدف خود قرار می دهد و تا حد ممکن مانع از رشد مو خواهد شد.

دلایل مم ریزش مو در زناندلایل مهم ریزش مو در زنان

بیشترین علت ریزش مو در خانم ها

با توجه به دوره های مختلفی از زندگی که در جمع زیادی از زنان وجود دارد معمولا شیردهی می تواند یکی از علت های شایع در زنان جهت ریزش موی سر آنها باشد. البته در این میان عادت های ماهانه مکرر و کمبود آهن بدن مهمترین دلیل برای ریزش مو در خانم ها به حساب می آید. خوب است بدانید برخی از خانم ها به علت ناسالم بودن پوست سر به این عارضه دچار شده و در شرایط بدتری به طاسی سکه ای مبتلا می شوند.

بیشترین علت ریزش مو در خانم هابیشترین علت ریزش مو در خانم ها

راهکارهایی موثر برای درمان ریزش مو

اگر چه دلایل مختلفی برای علت ریزش مو در زنان بیان شد اما امروزه راهکارهای موثری می تواند ریزش مو در افراد خصوصا در زنان را درمان کند. مهمترین این روش های درمانی صحبت کردن با مشاوره تغذیه می باشد؛ زیرا یک متخصص تغذیه به خوبی می تواند با بررسی رژیم غذایی و یا سبک زندگی بهترین راهکار درمان ریزش مو را به شما ارائه دهد. برطرف کردن تنش های روحی می تواند یکی از مهمترین راهکارهای درمان ریزش مو باشد پس تا حد ممکن تعادل زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهید و جهت سلامت عمومی و حفظ زیبایی ظاهری از تنش های وجود داشته در زندگیتان دوری کنید.

چنانچه از ریزش مو بسیار رنج می برید قطعا ترمیم مو یا عمل FIT یک روش موثر خواهد بود، این روزها برخی از شامپوها با عنوان شامپوهای ترمیم مو توانسته رشد مو را در سطح بالایی حفظ نماید. استفاده از مکمل های غذایی مانند داروهای ویتامینه از قبیل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و همچنین بیوتین می تواند در کنار دیگر مواد غذایی منبع مناسبی برای تغذیه پیاز مو به شمار آید.

دیدگاه ها
0
User
شیدا سلطانی

1399/06/19

یکی از دلایل مهم ریزش مو هم در آقایان و هم بانوان بعد از ارثی بودن، از اعصاب هست. در کل بهتره بگم که اعصاب عامل اصلی تمام بیماری هاست. پس بهتره قبل از اینکه برای درمان به کلینیک و دکترهای مختلف مراجعه کنید، طبیب خودتون باشید.
User
yousefi

good
ثبت دیدگاه