دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

علت افزایش جوش های صورت در روزهای کرونایی

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/06/18

علت افزایش جوش های صورت در روزهای کرونایی و روش های خانگی درمان آن

افزایش جوش در روزهای کرونا یکی از شکایت های اصلی و دغدغه های فراگیر در جمعیت جوانان و بانوان به شمار می آید. نتایج حاصل از تحقیقات بسیار زیاد در این زمینه نشان داده است که استرس، استفاده ناصحیح از ماست و رعایت نکردن برخی از اصول و موارد بهداشتی، از مهمترین دلایل افزایش جوش در روزهای کرونا می باشد. به منظور پیشگیری از تشدید مشکلات پوست، کاهش تعمیرات ایجاد شده در آن به دنبال شیوع کرونا درمان های خانگی جوش صورت با ما همراه باشید.

آکنه و یا جوش صورت

جوش صورت یکی از نامطلوب ترین تغییرات پوستی و مهم ترین شکایت های دوران بلوغ و بزرگسالی در افراد است. این عارضه به دلایل متفاوتی مانند کمبود برخی از مواد معدنی، چربی بیش از حد پوست، آلودگی های محیطی، تغییرات هورمونی، اختلالات خواب، بارداری و مصرف برخی از داروها ایجاد شده و در بیشتر موارد با رعایت برخی از اصول و درمان های خانگی قابل درمان خواهد بود.

ماسک ها علت جوش در روز های کرونایی ماسک ها علت جوش در روز های کرونایی

علت افزایش جوش در روزهای کرونا چیست؟

متاسفانه یکی دیگر از مشکلات شایع و آزار دهنده به دنبال شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان، افزایش و گسترش بیش از حد آکنه و جوش های چرکی صورت است. طبق نتایج حاصل از تحقیقات و بررسی های انجام شده در این زمینه، استفاده طولانی مدت و غیر اصولی از ماسک در طول روز و استرس بیش از حد از دغدغه های موجود در این دوران، از دلایل اصلی افزایش جوش در روزهای کرونا اعلام گردیده است. بر خلاف باور عامیانه مردم، کنار گذاشتن ماسک به عنوان یکی از مهم ترین پروتکل های پیشگیری از شیوع کرونا، راه حل مناسبی نبوده و منجر به بروز مشکلات دیگری خواهد شد.

افزایش جوش در روزهای کرونا به دلیل استفاده از ماسک

از مهم ترین دلایل افزایش جوش های صورت به دلیل استفاده از ماسک، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فشار بیش از حد ماسک بر پوست صورت

یکی از دلایل افزایش جوش در روزهای کرونا به دنبال استفاده از ماسک، افزایش فشار ماسک بر فولیکول های مو در سطح پوست صورت است. از این رو توصیه می شود به تنظیم کش بندهای ماسک توجه نموده و از سفت کردن بیش از حد آن اجتناب نمایید.

گرما و رطوبت

گرمای هوا به ویژه در ایام تابستان و رطوبت ناشی از دم و بازدم تنفس، دو دلیل بسیار اصلی در تشدید افزایش جوش صورت و بسیاری از مشکلات پوستی به شمار می آیند.

استفاده همزمان ماسک و لوازم آرایشی

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم افزایش جوش در روزهای کرونا به دلیل استفاده از ماسک صورت، مصرف همزمان لوازم آرایشی و بهداشتی و ماسک صورت است. فشار وارد شده از سمت ماسک بر پوست صورت، گرما و رطوبت ایجاد شده، منجر به افزایش نفوذ ترکیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی به سلول های داخل پوست شده و اثرات نامطلوبی را در پی خواهد داشت.

استفاده از ماسک و بروز جوش در صورت استفاده از ماسک و دلیل بروز جوش در صورت

پیشگیری از افزایش جوش در روزهای کرونا

رعایت موارد بهداشتی و توجه به توصیه های ذکر شده نقش بسیار مهمی در پیشگیری و  کاهش ایجاد آکنه های پوستی در دوران شیوع کرونا خواهد داشت:

توصیه می شود در انتخاب جنس ماسک توجه نموده و در بیشتر موارد، به ویژه مدت زمان های طولانی، از ماسک های پارچه ای و قابل شستشو استفاده نمایید.  پس از هر بار مصرف ماسک خود را با مایع صابون شستشو داده و پس از اتوکشی، مجدداً استفاده نمایید.
به فاصله زمانی استفاده از کرم و لوسیون های آرایشی و بهداشتی و استفاده از ماسک صورت توجه نموده و در  فاصله زمانی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، از پوشاندن صورت به وسیله ماسک اجتناب نمایید.
به شستشوی روزانه صورت توجه ویژه نموده و بهداشت پوست را جدی بگیرید. یکی از توصیه های مهم و راهکارهای موثر به منظور پیشگیری از افزایش جوش در روزهای کرونا به دلیل استفاده از ماسک، شستشوی روزانه پوست صورت با شوینده های قلیایی و چربی زدا مانند صابون و شامپوهای بچه است. پیشنهاد می ‌شود به منظور کاهش ایجاد خشکی و ترک های پوستی پس از شستشوی روزانه، از کرم های مرطوب کننده سبک و آبرسان استفاده نمایید.

درمان خانگی جوش صورت

یکی از روش های موثر و سنتی به منظور پیشگیری و درمان افزایش جوش در روزهای کرونا دلیل استفاده از ماسک، درمان های خانگی است.

استفاده از یخ

یکی از درمان های خانگی موثر به منظور کاهش التهاب و از بین بردن جوش های چرکی، استفاده از یخ است. قرار دادن یک تکه یخ پوشانده شده با پارچه به مدت چند ثانیه در موضوع جوش، التهاب ناشی از این عارضه را کاهش داده و با افزایش انقباض سلول های چربی، عفونت موجود در جوش صورت را خارج خواهد نمود.

استفاده از ماسک دارچین و عسل

ماسک دارچین و عسل یکی از درمان های خانگی موثر آمد به منظور درمان جوش صورت هستند. به منظور تهیه ماسک دارچین و عسل، دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط نموده و به شکل یک خمیر نسبتاً روان به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یکی از درمان های خانگی سنتی و شناخته شده به منظور تسکین و کاهش التهاب ناشی از جوش های صورت است. بدین منظور توصیه می شود مقداری آب لیموترش تازه را به پنبه و یا گوش پاک کن آغشته نموده و به آرامی به موضع جوش بمالید.

استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان به عنوان یکی از روش های خانگی درمان جوش صورت به شمار می آید. بدین منظور مقداری از خمیر دندان معمولی، ژل های و یا سفید رنگ را به مدت ۳۰ دقیقه به موضع جوش مالیده و پس از آن با آب سرد آبکشی نمایید.

درمان های متفرقه

استفاده از مکمل زینک، استفاده از بخور آویشن، چای کوهی و بابونه، استفاده از روغن درخت چای، مصرف دمنوش چای سبز، استفاده از ماسک سیر، استفاده از جوش شیرین، استفاده از مکمل روغن ماهی، استفاده از ماسک صورت خیار، ماسک صورت ماست و سرکه سیب، ژل آلوورا و روغن های گیاهی، از دیگر درمان های خانگی موثر و کارآمد به منظور پیشگیری از افزایش جوش در روزهای کرونا به شمار می ‌آیند.

درمان جوش ها به علت استفاده از ماسک روش های درمان جوش ها به علت استفاده از ماسک

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه