دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

راه های پیشگیری و درمان خشکی لب در زمستان

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/09/24

درمان خشکی لب در زمستان

خشکی لب ها، یکی از مشکلاتی است که غالب افراد دچار آن شده اند. این مشکل در زمستان در هوای سرد با رطوبت کم ، بیشتر می شود. درمان خشکی لب در زمستان می تواند به راحتی با استعمال یکسری مواد و محصولات بهداشتی و مراقبتی و همچنین پرهیز از عادات نادرست از جمله مرطوب کردن لب ها با زبان و بزاق دهان ، می تواند برطرف شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد خشکی لب ها و راه های درمان آن بیشتر بحث کنیم.

خشکی لب در زمستان

لب های شکسته یا ترک خورده اصطلاحی است که معمولاً برای توصیف خشکی لب به کار می رود. به طور کلی خشکی لب و به دنبال آن ترک خوردگی و شکستگی لب ها می تواند توسط چندین عامل ایجاد شود ، که شامل موارد زیر است:

  • هوا

  • لیسیدن بیش از حد لب ها

  • داروهای خاص

خشکی لب در زمستان یکی از مشکلاتی است که غالب افراد در زندگی خود با آن مواجه می شوند. اما برخی از افراد ممکن است شکل شدیدتری از شکستگی و خشکی لب ها را تجربه کنند که به آن cheilitis می گویند. از جمله نشانه های آن می توان به ورم خونی در اثر عفونت اشاره کرد که مشخصه آن ترک خوردگی پوست در گوشه لب است.

شما می توانید خشکی لب ها را با یک درمان ساده و اقدامات پیشگیرانه درمان کنید. اما اگر لبهای شما با این درمان ها، به شدت خشک و ترک خورده است ، باید تصمیم بگیرید که با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید.

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک پوست، مو و زیبایی را می توانید در این بخش دنبال نمایید

فواید نوشیدن آب بر بدن

علت افزایش جوش های صورت در روزهای کرونایی

چه میوه و سبزیجاتی برای سلامت پوست مفید می باشد

علل خشکی لب در زمستان

لبها مانند سایر قسمتهای پوست غدد چربی ندارند. این بدان معنی است که لب ها بیشتر در معرض خشکی و ترک خوردگی قرار دارند. کمبود رطوبت می تواند مشکل را بدتر کند که این می تواند به دلیل آب و هوا و یا مربوط به عدم مراقبت از خود و عادات نادرست باشد. بسیار متداول است که رطوبت کم هوا در ماه های زمستان باعث شکاف لب ها می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب در تابستان نیز می تواند وضعیت شما را بدتر کند. یکی دیگر از دلایل عمده شکاف لب ، لیسیدن لب ها ست. بزاق دهان و زبان می تواند لب ها را دچار رطوبت بیشتری کند که باعث خشکی بیشتر می شود.

علل خشکی لب در زمستانعلل خشکی لب در زمستان

درمان خشکی لب در زمستان

قبل از آنکه به راه های درمان خشکی لب در زمستان بپردازیم، بهتر است بگوییم علائمی از جمله موارد زیر همراه است که شامل خشکی لب ها، پوسته پوسته شدن، زخم، تورم، شکاف و خونریزی. همانطور كه گفتيم، درمان خشکی لب در زمستان و به طور کلی در سایر شرایط در خانه قابل درمان است. اولین قدم این است که مطمئن شوید لب های شما رطوبت کافی دارند. این مورد را می توان با موارد زیر انجام داد:

  • استفاده از مرهم لب در طول روز

  • نوشیدن آب بیشتر

  • استفاده از یک مرطوب کننده در خانه

  • اجتناب از شرایط آب و هوای سرد و یا پوشاندن دهان با روسری یا شال

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند باعث خشکی لب ها شود ، خصوصاً با افزایش سن.

بهتر است قبل از رفتن به خارج از منزل ، یک مرهم لب استفاده کنید که حداقل دارای SPF 15 باشد. این موم یا پماد ها به مرطوب سازی لب ها کمک می کند و در تابستان ضد آفتاب ها می توانند اثرات خشک شدن را به حداقل می رساند.

درمان خشکی لب در زمستاندرمان خشکی لب در زمستان

راه های خانگی درمان خشکی لب در زمستان

از جمله راه های خانگی برای درمان خشکی لب در زمستان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با لایه برداری شروع کنید: هنگامی که لب های شما خشک و منقبض می شوند ، پوست می تواند شروع به بلند شدن و پوسته شدن کند. لایه برداری آرام از لب های شما می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. استفاده از مواد لایه بردار و نرم کننده می تواند موثر باشد.

  • روغن نارگیل: از آنجایی که لب نسبت به سایر پوست اعضای بدن، حساس تر هستند، روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده ، می تواند علاوه بر اینکه پوست را مرطوب کند ، می تواند با تقویت آن ، از پوست نیز محافظت کند.

  • آلوئه ورا: آلوئه ورا کاربردهای مختلفی دارد و بیشتر به عنوان درمان خانگی آفتاب سوختگی شناخته می شود. خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهنده آن باعث می شود که برای درمان لبهای خشک و شکاف دار  نیز گزینه مناسبی باشد.

  • عسل: در مورد خواص ضد میکروبی ، ضد التهابی و ترمیم کنندگی عسل. می توان به این نکته بسنده کرد که این ماده ، قرن ها به عنوان داروی خانگی برای مراقبت از پوست و تعدادی از شرایط بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است.

افراد مستعد خشکی لب ها

اگر بخواهیم در مورد افرادی که مستعد این بیماری هستند و باید درمان خشکی لب در زمستان و تابستان را حتما رعایت کنند ، صحبت کنیم ، می توان یک سری ویژگی ها را برای آنها بیان کرد.

  • این افراد پوست های خشکی دارند که می تواند موجب بدتر شدن خشکی لب ها شود.

  • مصرف برخی از داروها می تواند منجر به خشکی بیشتر لب ها شود. این داروها و مکمل ها عبارتند از: ویتامین A ، رتینوئیدها (Retin-A ، Differin) ، لیتیوم (که معمولاً برای درمان اختلال دو قطبی استفاده می شود) ، داروهای شیمی درمانی.

  • افرادی که دچار کمبود آب بدن یا کمبود تغذیه هستند نیز بیشتر از سایر افراد دچار خشکی لب ها می شوند. کمبود آب بدن و سو تغذیه هر دو شرایط جدی هستند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

افرادی که دچار خشکی لب می شوندافرادی که دچار خشکی لب می شوند

نکاتی برای پیشگیری از خشکی لب در زمستان

همانطور كه مي دانيد، مهم ترین مرحله درمان خشکی لب در زمستان، پیشگیری از آن است. مرطوب نگه داشتن لب ها تنها یکی از کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها انجام دهید. در اینجا چند روش دیگر برای درمان خشکی لب در زمستان وجود دارد که عبارتند از:

  • لبهای خود را لیس نزنید. به نظر می رسد لیسیدن روش خوبی برای مرطوب کردن لبهای شما هنگام خشک شدن است ، اما بزاق به سرعت تبخیر می شود. لیس زدن لب ها باعث خشک شدن بیشتر آنها بعد از تبخیر بزاق می شود.

  • هیدراته بمانید. برای مرطوب نگه داشتن لب ها و بقیه بدن آب زیادی بنوشید.

  • از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر هوا خشک است ، می توانید از یک مرطوب کننده در خانه خود برای افزودن رطوبت به هوا استفاده کنید.

  • از محصولاتی که حاوی مواد تحریک کننده هستند خودداری کنید. بسیاری از محصولات لب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند لب های شما را خشک کنند. محصولی را انتخاب کنید که حاوی عطر ، رنگ یا الکل نباشد.

  • از لب های خود محافظت کنید. هوای سرد ، گرما ، باد و آفتاب همگی در ایجاد شکاف در لب ها نقش دارند. لب های خود را با کرم لب مرطوب کننده و مرهم که حاوی ضد آفتاب است قبل از خارج شدن از محیط محافظت کنید.

  • از طریق بینی نفس بکشید. تنفس دهانی می تواند باعث خشکی دهان و لب شود. بر تنفس از طریق بینی خود تمرکز کنید و در صورت گرفتگی زیاد با پزشک خود در مورد داروهای سینوسی و آلرژی صحبت کنید.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه