چگونگی کاشت مو به روش PRP

ریزش مو عامل بسیاری از مشکلات روحی و روانی در افراد و کمبود اعتماد به نفس است. آنچه که امروزه نگران کننده است این است که داروها و روش های درمانی که امروزه وجود دارند، متاسفانه نتایج چندان مشخصی به همراه ندارند. بسیاری از افراد تنها یک گزینه برایشان باقی می ماند که آن هم مراجعه به یک کلینیک کاشت موی طبیعی و اقدام جهت جراحی کاشت مو (با استفاده از روش هایی چون کاشت مو hrt، کاشت مو sut و یا  کاشت مو fit و غیره) است، حال آنکه جراحی گاهی اوقات در توان افراد نیست و آنها تمایلی به انجام این کار و ریسک آن را ندارند.

کاشت مو به روش PRP

خبر خوب این است که در درمان مدرن، امکان تولید دوباره سلول های بدن وجود دارد و پلاسمای غنی از پلاکت نقش مهمی در این کار ایفا می کند. روش درمان PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) روش تازه ای در دنیای پزشکی نیست و به صورت گسترده در درمان های مختلف و کنترل و کاهش درد در مراکز انجام prp استفاده می شود. با این حال خبر امیدوار کننده این است که دانشمندان کشف کرده اند که این روش کاشت موی طبیعی باعث کمک بیشتر به رشد می شود.
علمی که ورای این روش کاشت مو (روش پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP) وجود دارد اصلا پیچیده نیست. در واقع در این روش از پلاکت ها برای بازگشت سلول های مرده و افزایش درمان طبیعی استفاده می شود. پلاکت ها از خون خود بیمار گرفته می شوند، سپس کنسانتره شده و به بدن فرد وارد می شود. معمولا محل ورود به بدن جمجمه فرد است. هزینه کاشت مو به روش prp هم بستگی به تعداد جلسات درمان و تعداد کیت ها دارد. در ادامه جزئیات دقیقی از این روش ارائه شده است.

پروسه کاشت مو به روش prp

همانطور که گفته شد، برای شروع پروسه کاشت مو به این روش، مقداری خون از فرد گرفته می شود. مولفه های خون با استفاده از یک سانتریفیوژ از هم جدا می شوند تا غلظت پلاکت ها بیشتر شود و به اصطلاح کنسانتره سازی صورت گیرد. پلاکت ها دارای فاکتورهای رشد گسترده ای هستند و مسئولیت درمان و احیا بر عهده آنان می باشد. سپس این پلاکت های کنسانتره شده وارد جمجمه می شوند تا محرک رشد مو باشند. در این روش کاشت مو، سلول های بنیادی بیمار که به آنها سلول های پیش ساز فولیکولی می گویند، فعال می شوند. به دلیل غنی بودن از پلاکت ها و نیز حضور فاکتورهای رشد، روش PRP به رشد سلول ها در محل تعیین شده کمک شایانی می کند. شایدبرایتان سئوال پیش آمده باشد که عوارض روش prp چیست و یا موارد منع این روش کدامند، خوشبختانه این روش هیچ مانعی ندارد و روش درمان موثری برای مردان و زنانی است که از ریزش مو رنج می برند.

از روش کاشت مو PRP می توان حتی برای موارد ریزش مو به شدت حاد نیز استفاده کرد. به دلیل اینکه پلاکت ها در چرخه مو مرحله آناژن را تحریک می کنند، نرخ حفظ فولیکول ها در این روش به شدت افزایش یافته است. فاز آناژن می تواند تا قبل از آنکه به فاز کاتاژن تبدیل شود دوام بیاورد، پس از این مدت مو شروع به ریزش می کند.

دلیل استفاده از روش PRP برای ترمیم مو چیست؟

دلایلی زیادی برای اینکه چرا متخصصان کاشت مو، این روش را برای درمان ریزش مو پیشنهاد می کنند وجود دارد. دلیل اول این است که این روش بسیار ایمن می باشد زیرا از خون فرد برای انجام درمان استفاده می گردد. دلیل دومی که باعث ترغیب شدن بیشتر بیماران به انجام درمان می شود نرخ بازیابی و درمان سریع و طبیعی این روش بدون استفاده از روش های پس از درمان است. زیرا فاکتورهای رشد موجود در پلاکت ها به ترمیم طبیعی کمک می کنند و پروسه بازیابی را تسریع می نمایند. در این روش از هیچگونه مواد شیمیایی برای اجرای درمان استفاده نمی شود و کل درمان به صورت طبیعی انجام می شود. نتایج اولیه درمان تا دو ماه پس از آن قابل مشاهده است و اثرات کامل ترمیم مو 1سال پس از درمان حاصل می شوند. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید