دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو چه موقع است؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/12/12

بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو 

بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو یکی از سوالات و دغدغه های مهمی است که ذهن افراد را معمولا به هنگام انجام این کار درگیر خود می کند. در حقیقت باید گفت که پروسه کاشت مو، کاری زمان بر بوده و  در طی دوره نقاهت رعایت برخی از اصول و نکات مربوط به آن به اثربخش بودن نتیجه این کار کمک شایانی خواهد کرد. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص پاسخ به این سوال که چه زمانی برای حمام بعد از کاشت مو مناسب است؟ در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ همراه ما باشید. 

آموزش کامل شستشوی سر بعد از کاشت موآموزش کامل شستشوی سر بعد از کاشت مو 

کاشت مو 

کاشت مو یکی از عمل های جراحی است که خصوصا در بین قشر مردان جامعه رایج بوده و تلاش می کنند تا از این طریق قسمت های خالی سر خود را با موهای جدید پر کنند. از همین رو برای مشاهده نتایج اثربخش این اتفاق بیمار باید قبل از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی نظیر کاشت مو اطلاعات کافی و پایه را در این زمینه کسب کرده و برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی به سلامت و بهداشت موهای خود اهمیت دهد.

بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو

افرادی که به قصد کاشت مو به کلینیک های زیبایی پوست و مو مراجعه می کنند؛ معمولا سوالات مختلفی را در خصوص نحوه انجام این کار و مراقبت های بعد نظیر استحمام و ... از پزشک متخصص خود می پرسند. همانطور که اشاره شد؛ یکی از سوالات رایج و متداول در نخستین جلسه های مشاوره و معاینه وضعیت ریشه موهای فرد؛ نحوه استحمام و بهترین زمان برای انجام این کار بعد از عمل پیوند مو است. در حقیقت نتیجه اثربخش عمل کاشت مو علاوه بر کیفیت کار جراح به مراقبت های ویژه بعد از آن نیز بستگی داشته و بر همین اساس در همان نخستین جلسات پزشک وظیفه توجیه بیمار خود را برای توجه به یکسری نکات در قبل و بعد از عمل پیوند مو بر عهده دارد.
معمولا از آنجا که مقاومت و دوام موهای تازه کاشته نسبت به موهای طبیعی فرد بسیار کمتر بوده؛ باید افراد به برخی از اصول در خصوص طریق شستن موهای تازه کاشت شده در ناحیه مورد نظر توجه ویژه و اساسی داشته باشند تا دچار مشکلات بعد از این ماجرا نظیر تجمع پوسته، شوره و چربی در این ناحیه جوش های چرکی، کیست مویی و در نهایت ریزش مو نشود. در ادامه نکاتی را در خصوص بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو در ماه های مختلف بعد از انجام این عمل برای شما بیان خواهیم کرد:

حمام بعد از کاشت مو تا 1 ماهگی

بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو در ماه اول حدود 2 الی 3 روز بعد از استراحت موها بوده و بهتر است که در یک ماهه اول بعد از عمل پیوند مو هیچگونه فشاری را بر روی موهای تازه کاشت شده در سطح سر وارد نکرد و تا جای ممکن از تماس مستقیم موها با آب و ماساژ آن ها جلوگیری به عمل آورد. برای این کار توصیه می شود که از یک اسپری و اسفنج برای شستشوی موهای تازه کاشت شده، استفاده کرد تا روند جوابدهی و بهبودی کامل با سرعت بیشتری طی شود. به عبارت دیگر  در 15 روز اول بعد از انجام عمل کاشت مو توصیه می شود که بعد از گذراندن دوره استراحت موها که توسط پزشک توصیه شده؛ فرد از اسپری پانتنول به مدت 20 تا 40 دقیقه برای شستشوی موهای خود استفاده کند. همچنین در صورت عدم دسترسی به اسپری پانتنول می توان از لوسیون بپانتول برای شستشوی موهای تازه کاشت شده بهره برد و تا زمانی که آثاری از پوسته پوسته شدن روی سر خود مشاهده نکردید می توانید به مصرف این ماده مرطوب کننده همچنان ادامه دهید.
بعد از گذشت حدود 13 تا 15 روز از عمل کاشت مو، برای از بین بردن بقایای خون و پوسته های ایجاد شده در نواحی تحت درمان بنا بر تجویز پزشک می توانید از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی نظیر شامپو بچه ملایم برای شستشوی موها کمک گیرید و البته به یاد داشته باشید در طی این دوره از دوش گرفتن مستقیم برای آبکشی موها خودداری کنید. حرکات دست فرد لازم است که تنها به صورت عمودی و از بالا به پایین باشد و از تماس نوک انگشت و ناخن ها به پوست سر خود تا حد امکان پرهیز کنید. خشک کردن موهای تازه کاشت شده نیز با سشوار بعد از استحمام تا 1 ماه اول ممنوع بوده و بهتر است که برای جلوگیری از آسیب های وارده به موهای تازه کاشت شده از حوله کاغذی و یا حوله آشپزخانه کمک گیرید. استفاده از کرم فوسیکورت نیز تنها  به مدت 5 روز برای ناحیه اهدا کننده بکار می رود و گفته شده که از مصرف این کرم بر روی نواحی پیوند زده شده پرهیز شود.

کامل ترین مراقبت های بعد از کاشت موکامل ترین مراقبت های بعد از کاشت مو   

حمام بعد از کاشت مو از 1 تا 6 ماهگی

اگرچه 1 ماه دوره نقاهت زمان خوبی برای پیوند خوردن موهای تازه کاشت شده با بافت پوست سر فرد است اما باز هم ریشه این موهای تازه کاشت شده در مقایسه با موهای طبیعی خود فرد آنچنان از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نبوده و از همین رو بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو در بازه زمانی 1 تا 6 ماهه بعد از کاشت مو نیز نیازمند توجه به شیوه اجرای صحیح فرایند شست و شوی موها می باشد. در این مدت بهتر است که تنها یکبار در طول روز موهای خود را شسته و از شامپوهای مخصوص که توسط پزشک تجویز شده استفاده نمایید. دقت داشته باشید که در این بازه زمانی نیز تا حد امکان از اعمال هر گونه فشار زیاد با دستان خود برای شستشوی موها پرهیز شود و از مصرف آب داغ، حرارت و گرمای زیاد نیز که باعث آسیب دیدن ریشه مو تازه کاشت شده  شما می شود؛ دوری کنید.
به دلیل ناپایداری وضعیت موها در این دوران بهتر است که از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نشود و نهایت دقت و ملایمت را در استفاده از حوله های نرم  برای خشک کردن موها بکار گیرید. بهتر است که بدانید حدود یک 1 ماه بعد از فرایند کاشت مو به احتمال خیلی زیاد این موها دچار ریزش تدریجی شده و با تحریک فولیکول های مو مجددا موهای طبیعی شما جایگزین این نوع موها خواهد شد.  

حمام بعد از کاشت مو پس از گذشت 6 ماه

با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد میتوان نتیجه گرفت که به دلیل وضعیت ناپایداری موها در 6 ماهه اوله بعد از کاشت؛ بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو مربوط به دوران بعد از این 6 ماه نقاهت است. اما با این وجود باز هم افراد برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی و هدر رفت زحمات و هزینه های خود برا کاشت مو بهتر است که همانند گذشته اصول و نکات مراقبتی را برای شستشوی موها و استحمام رعایت کنند. در این دوران بعد از رشد مجدد موهای طبیعی خود فرد و قوی شدن تارهای آن، ماندگاری و طول عمر موها افزایش یافته و به عنوان بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو در طی این دوره زمانی میتوان همچون روال گذشته به شستشوی موهای خود بپردازند. اما توصیه شده که با مشورت و تجویز پزشک خود تا حدود 1 سال بعد از پیوند مو از شامپوهای مخصوص و مناسب برای شستشوی آن ها استفاده نمایید.

نکاتی قابل توجه در خصوص بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو

بر اساس آنچه که تا کنون گفته شد، دوره نقاهت بعد از عمل پیوند مو تا بهبودی و مقاومت تارهای آن و رشد مجدد موهای طبیعی کمی زمان بر بوده و بر اساس شرایط و وضعیت هر فرد این دوره متغیر است. اما با این وجود بهترین زمان برای حمام بعد از کاشت مو، دو الی 3 روز بعد از انجام این عمل بوده تا موهای تازه پیوند زده شده بتوانند خودشان را با شرایط جدید و بافت پوست سر تطبیق دهند. شستشوی سریع موها و ناحیه پیوند زده شده می تواند نتایج موفقیت آمیز و دلخواه جراحی شما را تحت تاثیر قرار داده و به فولیکول های مو آسیب وارد شود. بنابراین پرهیز از فشار با دست و آب، شستشوی صحیح و استفاده از شامپوهای مخصوص از نکات حائز اهمیتی است که باید به آنها توجه ویژه و اساسی شود.

استحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مواستحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مو

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه