بایدها و نبایدهای مهم برای تزریق ژل

هر آنچه در مورد تزریق ژل نیاز دارید

تزریق ژل یکی از روش های رو به گسترش برای از بین رفتن چین و چروک ها می باشد. این ژل ها تا حدی خطوط چهره و گودی چشم را کاسته و در نتیجه چهره را جوان تر می کنند. این که چه ژلی برای شما مناسب می باشد، در هر فردی متفاوت است و عوامل مختلفی در آن دخیل می باشند. در ادامه برخی موارد مهم در رابطه با تزریق ژل به شما ارائه خواهد شد.

چه موقع تزریق ژل نیاز می باشد؟

تزریق ژل به بازگرداندن حجمی از پوست که به علت افزایش سن از بین رفته است کمک می کند و باعث می شود چین و چروک های کنار بینی تا نزدیک دهان از بین برود. علاوه بر این، برای از بین بردن گودی چشم یا فرورفتگی قسمت های مختلف پوست نیز مناسب می باشد. در ضمن برای رفع خط اخمی که به بوتاکس پاسخ نداده است، افزایش حجم لب ها، گونه ها، اطراف چشم، چانه و خط خنده نیز می توان از تزریق ژل استفاده نمود. اسید هیالورونیک موجود در پوست را می توان ترکیب اصلی مؤثر در جوان ماندن پوست دانست. این ماده که در پوست همه افراد وجود دارد، پرکننده فضای بین الاستین و کلاژن در پوست می باشد و کاهش آن در پوست در نهایت منجر به پیری و بروز چین و چروک در پوست می شود. تزریق ژل و یا همان تزریق هیالورونیک اسید، تقلیدی برای اثر این ماده در پوست می باشد که با پر کردن فرورفتگی ها در پوست، چین و چروک ها تا حدی از بین خواهد رفت. 

تزریق ژل و جوانسازی پوست صورت

عوارض تزریق ژل چه می باشد؟

گذشته از مزایای تزریق ژل، این روش در برخی از موارد ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. برخی از ژل‌های دائمی می‌توانند عوارض شدیدی به دنبال داشته باشند و برای فرد مشکل ساز شود. برخی از ژل‌های تزریقی را از مونمرهای سرطانی تولید کرده که باعث می‌شود فردی که تزریق ژل را انجام داده است در معرض ابتلا به سرطان قرار گیرد. در برخی موارد دیگر، ایجاد حساسیت یا واکنش‌های ایمنی به این مواد دیده می‌شود. ایجاد گرانوما در پوست نیز از دیگر مشکلاتی می‌باشد که با تزریق ژل سفت شده به صورت ایجاد می‌شود. در نتیجه اگر قصد دارید که از این روش زیبایی استفاده نمایید، حتماً قبل از تزریق ژل با پزشک خود مشورت نمایید.
نوع ژلی که برای تزریق ژل استفاده می‌شود نیز بسیار در ایجاد عارضه نقش دارد، ژلی بهتر است که سبب واکنش در بدن نشود و با گذشت زمان شکل و دوام خود را از دست ندهد. پس اطلاع از مارک و کیفیت ژل و دیگر اطلاعات این گونه بسیار مهم می‌باشد و باید حتماً قبل از تزریق ژل از آن‌ها مطلع بود. تزریق ژل به شکل نادرست نیز می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. ایجاد عفونت، التهاب، خون مردگی، تورم و دیگر موارد این چنینی از عوارض نادرستی تزریق ژل می‌باشد، پس با در نظر گرفتن معایب تزریق ژل، در انتخاب پزشک مجرب که باید بهترین جراح زیبایی در بهترین کلینیک تزریق ژل تهران باید برای تزریق بسیار دقت نمایید. شما می توانید با مراجعه به بهترین مرکز زیبایی تهران از قیمت و هزینه تزریق ژل مطلع شوید

تزریق ژل به لب

تزریق ژل به چه افرادی توصیه نمی شود؟

همچون دیگر درمان ها، تزریق ژل نیز به افراد زیادی توصیه نمی شود و برای برخی افراد انجام این عمل منع شده است. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است.
1.زنان شیرده یا باردار
2.افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی از جمله آسم و یا آلرژی
3.افرادی که دیابت دارند و انسولین تزریق می کنند.
4.افراد دچار به بیماری های خود ایمنی دیگر، از جمله لوپوس، سندروم نفروتیک و روماتیسم
5.افراد مبتلا به بیماری های قلبی و مصرف کننده ی آسپرین یا وارفارین
6.افرادی که سابقه لخته شدن خون و یا ترومبوزهای وریدی دارند.
7.افراد دارای سابقه سکته های مغزی

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل

قبل از عمل از مصرف داروهای ایبوبروفن، آسپرین، داروهای ضد التهاب، داروهای مسکن، ویتامین ای و روغن ماهی از سه تا پنج روز قبل از تزریق چربی پرهیز نمایید.
معمولاً اثر هیالورونیک اسید نهایتاً تا چند ماه باقی می ماند و درمانی دائمی نمی باشد و باید هر چند ماه تکرار شوند. عوامل مختلفی از جمله سن، نوع زندگی و قسمتی که قرار است ژل تزریق شود، در زمان تکرار مؤثر می باشند.

تزریق ژل به پیشانی

نکات مهم برای تزریق ژل

با توجه به عمق چین، نوع ژلی که مصرف می شود متفاوت است. مثلاً برای خط خنده ای که عمق زیادی دارد از ژلی غلیظ با ماندگاری بالا استفاده می شود. در عوض برای چین های کم عمق، ژل های رقیق و کم دوام بیشتر توصیه می شود.
تزریق با ماده هیالورونیک اسید، عوارض کمتری به دنبال دارد. به علاوه این ژل ها معمولاً ماندگاری خوبی دارند. هیدروکسی آپاتیت، ژلی دیگر می باشد که تاثیر بیشتری نسبت به هیالورونیک اسید دارد و تزریق آن نیز عمقی می باشد.
از قرار گرفتن پوست در معرض آب به مدت سه روز پس از تزریق خودداری نمایید.
24 ساعت پس از تزریق نمودن ژل، از تمرینات ورزشی بخصوص ایروبیک جلوگیری نمایید.
برنامه های کاری و روزانه را تا چند روز پس از این عمل باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام داد.
وجود قرمزی، تورم یا کبودی خفیف در محل تزریق ژل تا مدتی پس از عمل عادی می باشد.

تزریق ژل به صورت

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید