پوست و زیبایی

میانگین امتیاز کاربران به این صفحه :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2405 رای)

📖 آشنایی با انواع خدمات پوست و زیبایی

یکی از قسمت های بدن که همواره در معرض هوای گرم و یا سرد و همینطور در معرض نور آفتاب قرار دارد، پوست صورت می باشد. پوست صورت بسیار لطیف و آسیب پذیر بوده و از همین رو توجه به سلامت و بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیم تحقیقاتی بیوتی کلینیک در نظر دارد ابتدا شما را با روش های آسان و خانگی محافظت و نگهداری از پوست آشنا کرده و سپس به معرفی هر یک از خدمات پوست و زیبایی در کلینیک پوست و زیبایی بپردازد. پس با ما همراه باشید.

رازهای زیبایی پوست صورت

راز زیبایی پوست صورت عنوان مقاله این قسمت می باشد که در اینجا قصد داریم با معرفی روش ها و رازهای زیبایی پوست شما را آشنا کرده و تمام موارد خانگی و همینطور درمانی که موجب می شود از پوستی زیبا برخوردار باشید، شما عزیزان را آشنا کنیم.

سلامت و زیبایی پوست صورت برای همه به خصوص برای خانم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، کافیست هر یک از عادت هایی که موجب شکستگی و پیری پوستتان می شود را کنار بگذارید. راه های خانگی بسیاری هستند که تنها با انجام دادن هر یک از آنها می توانید پوست صورت زیبا داشته باشید و مراجعه به کلینیک های زیبایی را جهت انجام بسیاری از خدمات زیبایی مانند بوتاکس، تزریق ژل و .... به تعویق بندازید.

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده که راز زیبایی پوست صورت زنان کره ای چه می باشد و چه دلایلی موجب شده تا آنها از پوستی شفاف و بدون لک و جوش برخوردار باشند؟

در ادامه به معرفی رازهای زیبایی پوست صورت زنان کره ای و ژاپنی اشاره خواهیم کرد:

  • * استفاده از ماسک پارچه ای که شامل خاصیت ضد پیری و دارای جدیدترین تکتولوژی مراقبت از پوست می باشد.
  • * استفاده از ماسک نعنا برای بهبود وضعیت پوست به ویژه در کشورهای آسیایی
  • * استفاده کردن از آب برنج برای تمیز کردن پوست
  • * استفاده از دانه های قهوه برای از بین بردن پف و کبودی زیر چشم ها
  • * استفاده از ماسک چای سبز ماچا برای پوست صورت
  • * استفاده از ماسک کدو حلوایی
  • * به کاربردن موز، آلوئه ورا و لیمو،آلوئه ورا و عسل،آلوئه ورا و شکر و شیر بعنوان ماسک برای زیبایی صورت

تمام موارد نام برده شده بالا همگی روش هایی هستند ک زنان کره ای و آسیایی شرقی استفاده کرده و همین موارد موجب شده همیشه از پوستی شفاف و زیبا برخوردار باشند. روش های خانگی دیگری وجود دارد که همه شما قطعا آنها می شناسید که به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد:

  • * استفاده از ماسک خیار تازه
  • * ماسک گوجه فرنگی برای تغذیه پوست
  • * ماسک عسل و سفیده تخم مرغ
  • * استفاده از چند تکه یخ برای بستن منافذ باز و لاغر صورت
تنها کافیست هر یک از مواردی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت را رعایت کرده تا در زمان بالا رفتن سن هم از پوستی شاداب و جوان برخوردار باشید. در ابتدا راه های درمان خانگی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب را معرفی کرده ایم. پس با بیوتی کلینیک همراه باشید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

همانطور که در بالا گفتیم صورت تنها قسمتی از بدن است که همواره در معرض اشعه آفتاب قرار دارد. یکی از دلایل کاهش زیبایی پوست صورت، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. با اینکه به طور  100% نمی توان از آسیب های اشعه ماورای بنفش در امان ماند، اما با استفاده از کرم ضد آفتاب می توان اثرات منفی این اشعه ها را به حداقل رساند. به هنگام استفاده از کرم های ضد آفتاب به دو نکته زیر توجه داشته باشید:

  • * از کرم های ضد آفتاب با SPF بیش از 30 استفاده کنید.
  • * استفاده از کرم ضدآفتاب برای تمام فصول لازم بوده و این دیدگاه که کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان است، اشتباه می باشد.

استفاده از ضد آفتاب برای داشتن پوستی سالم

استفاده از ضد آفتاب برای داشتن پوستی سالم

استفاده از کرم های نرم کننده با توجه به شناخت نوع پوست خود

قبل از استفاده از کرم های نرم کننده ابتدا بهتر است نوع پوست خود را بشناسید. استفاده از لوسیون ها یا کرم هایی که فاقد چربی هستند برای پوست های چرب، و استفاده از کرم های چرب برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشد.

لایه برداری لایه های مرده پوست

نباید لایه برداری پوست صورت خود را فراموش کنید. سعی کنید در هفته یک یا دو بار با استفاده از ماسک پودر گردو و ماست برای شفافیت پوست و همچنین از بین رفتن لایه های مرده استفاده کنید.

بهتر است این مورد را هم بدانید که پوست نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش یکی از روش هایی است که مانع از نفس کشیدن پوست صورت می شود. همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را شستشو دهید. می توانید با استفاده از پاک کننده آرایشی و یا آغشته کردن روغن زیتون روی پد پنبه، آرایش و آلودگی های روی صورت خود را پاک کنید.

لایه برداری پوست به روش خانگی

لایه برداری آسان پوست به روش خانگی

چه مواد غذایی بر زیبایی پوست صورت تاثیر گذار هستند

برای داشتن پوست صورتی زیبا و سالم باید حتما این مورد را در نظر بگیرید که از مواد غذایی سالم و تازه استفاده کنید. رعایت کردن هر یک از مواد غذایی زیر می تواند در زیبایی پوست صورت شما تاثیر گذار باشند:

  • * استفاده از میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها
  • * استفاده از مواد غذایی که دارای ویتامین C، کم چرب و کم قند بوده تا پوست صورت را پر رنگ کند.
  • * خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده را کنار بگذارید
  • * به جای موارد بالا از برنج، بلغور، جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

برای داشتن پوست صورت شفا و زیبا آب رسانی به بدن را فراموش نکنید

آب رسانی به بدن نه تنها باعث تقویت و شادابی کل اعضای بدن شده، بلکه بر شفافیت و زیبایی پوست صورت نیز تاثیر بسیاری دارد. در روز حداق 8 لیوان آب مصرف کرده یا سبزیجات آبدار، هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی ، گریپ فروت استفاده کنید.

نوشیدن گلاب را هرگز فراموش نکنید، استفاده از گلاب به شما کمک خواهد تا پف چشم در صبح از بین برود و باعث تعادل Ph بدن شود.

دوری از هریک از موارد زیر می تواند به داشتن صورت زیبا و سالم شما را یاری رساند:

  • * استفاده بیش از حد از گوشی و کامپیوتر
  • * پرهیز از سیگار کشیدن
  • * دمر نخوابید

انواع خدمات پوست و زیبایی

بعد از معرفی روش های درمانی و نگهداری خانه برای پوست صورت، حال نوبت به معرفی هر یک از انواع روش خدمات پوستی است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. اما با انجام هر یک از روش های زیر به راحتی می توانید به روش جوانسازی صورت خود کمک کنید. انواع خدمات پوست و زیبایی که در کلینیک های زیبایی انجام می شود شامل موارد زیر بوده که به معرفی هر یک خواهیم پرداخت و می توانید با مطالعه ادامه این مقاله با جزییات بیشتری از خدمات پوس ت و زیبایی در کلینیک ها آشنا شوید:

  • * تزریق ژل
  • * تزریق بوتاکس
  • * تزریق چربی
  • * درمان لک، کک و مک، جای جوش
  • * پاکسازی و لایه برداری پوست

آشنایی با تزریق ژل برای زیبایی صورت

یکی از روش زیبایی پوست صورت که در کلینیک های زیبایی انجام می شود، تزریق ژل می باشد. مهمترین کاربرد تزریق ژل در پوست پر کردن چین ها و چاله های عمیق در پوست است. برای مثال خط خنده خط غم یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی هم چین های عمیق در اطراف چشم با تزریق ژل از بین می رود.

تزریق ژل نیز برای گونه گذاری خصوصا برای خانم هایی که دچار لاغری صورت هستند بسیار مناسب است. از دیگر کاربری های تزریق ژل نیز می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

  • * استفاده از فیلرها برای ضخیم و همینطور حجیم تر کردن لب ها و همینطور بهتر کردن ظاهر زخم های فرو رفته مناسب است.
  • * تزریق ژل این روزها برای مواردی چون تزریق ژل به پیشانی، لب، زیر چشم، بینی، چانه، اطراف چشم، پشت پلک، زاویه سازی فک و ... بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

انجام تزریق ژل برای داشتن پوستی زیبا

زیبایی پوست صورت با تزریق ژل

آشنایی با تزریق چربی برای پوست و زیبایی صورت

یکی دیگر از روش هایی که برای زیبایی پوست و صورت بسیار مناسب است تزریق چربی می باشد. قسمت هایی از پوست صورت مانند گونه، چانه، گودی زیر چشم، اطراف چشم، پشت چشم، شقیقه ها و ... که دچار کاهش حجم می شود را با روش تزریق چربی پر کرده و کاهش حجم را اصلاح میکند.

تزریق چربی برای سایر قسمت های بدن مانند پشت دست ها ، سینه و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که قصد انجام تزریق چربی را جهت جوانسازی صورت خود دارند، این روش را در صورت بیشتر از سایر نقاط بدن می پسندند. به ویژه خانم ها و یا افرادی که ناگهانی در یک دوره خاص وزن خود را از دست داده اند.

انجام تزریق چربی برای از بین بردن چروک صورت

از بین چروک صورت و حجیم کردن اعضای بدن با تزریق چربی

تاثیر تزریق بوتاکس بر پوست و زیبایی

بوتاکس یک توکسین بوتولینوم نوع A بوده که بر محل اتصال اعصاب و عضلات اثر کرده و از آزاد شدن ناقل شیمیایی به نام استیل کولین از انتهای عصب جلوگیری می کند. همین فرآیند باعث شده تا مانع انقباض عضلات شده و در نتیجه چین و چروک ها به تدریج از بین بروند. از کاربردهای بوتاکس می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

  • * درمان خط اخم بالای بینی
  • * درمان خطوط عرضی پیشانی
  • * چین و چروک روی بینی
  • * برطرف کردن چین چروک های اطراف چشم
  • * همچنین بوتاکس باعث بالا رفتن خفیف گوشه خارجی ابروها می شود. (Chemical brow lift)
  • * درمان چین و چروک عرضی و عمودی ناحیه گردن، چین و چروک لب فوقانی و گوشه های دهان و ... اشاره کرد.

انجام بوتاکس برای نواحی گوناگون صورت

انجام انواع بوتاکس صوت

زیبایی پوست صورت با انجام جوانسازی

زمانیکه دیگر قادر به رفع چروک های صورت خود با استفاده از کرم های مرطئب کننده نیستید، برای رفع چروک های به وجود آمده بهترین و سریع ترین درمان، عمل جراحی می باشد. جوانسازی پوست اولین مرحله برای رفع چین و چروک و آسیب های پوستی است که برای درمان باید تا حد ممکن چروک ها را پر کرد. روش جوانسازی پوست به صورت مزوتراپی یکی از روش هایی است که در کنار سایر روش ها مانند میکرودرمابرژین و بوتاکس استفاده می شود.

انجام مزوتراپی آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول ها در پوست می شود. با تولید سلول های جدید، سلول های قدیمی با روش میکرودرمابرژین برداشته می شود. این مورد را هم باید اضافه کنیم که در زمان قدیم جوانسازی پوست با نخ بیشتر صورت می گرفت که این روش سنتی همچنان در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار میگیرد.

جوانسازی پوست با مزوتراپی

انجام مزوتراپی برای جوانسازی صورت

آشنایی با پاکسازی و لایه برداری پوست

در ابتدا می خواهیم انواع چروک های صورت را معرفی کنیم که از این طریق متوجه خواهید شد که برای هر چروک چه اقدامی می توان انجام داد تا بتوان هر یک از این چروک ها را با روش های مناسب از بین برد.

چروک های استاتیک

این نوع چروک ها در حال استراحت بر روی پوست مشاهده می شود و معمولا موارد معلول عوامل آسیب رسان و خطرناک خارجی همانند اشعه خورشید هستند که موجب تغییر در بافت اصلی پوست می شود. برای درمان چروک های استاتیک لایه برداری و لیزر درمانی پیشنهاد می شود.

چروک های داینامیک

این نوع چروک ها بر اثر فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت به وجود آمده و از عادت های غلط و عوامل آسیب رسان داخلی هستند چروک های استاتیک بسیار عمیق تر می باشد. چروک های داینامیک با استفاده از روش تزریق برطرف می شود.

پاکسازی یا لایه برداری پوست که با نام پیلینگ (Peeling) شناخته شده و به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست است. این روزها پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست با لیزر توسط متخصصین پوست انجام می شود. روش انجام این عمل به این گونه بوده که یک لایه سطحی از سلولهای مرده پوست که دارای جوش، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بوده برداشته می شود.

با انجام روش پاکسازی و لایه برداری پوست تمام مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک های ریز از بین رفته و پوستی شاداب و با طراوت خواهید داشت.

لایه برداری و پاکسازی پوست با لیزر

جدیدترین روش لایه برداری و پاکسازی پوست با لیزر

روش درمان لک، کک و مک و جای جوش

کک و مک یکی از یکی از انواع بیماری های پوستی بوده که این بیماری در میان اروپایی ها، خصوصا خانم های موبور و چشم آبی شیوع بیشتری دارد. یکی از روش های جدید درمان کک و مک استفاده از لیزر می باشد. کک و مک معمولا بر روی پوست صورت (گونه ها و پیشانی ها) دست ها و اطراف شانه ها دیده می شود.

درمان قطعی برای درمان لک، کک و مک و جای جوش وجود ندارد. اما استفاده از ضد آفتاب و پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و همینطور استفاده از پوشش مناسب برای پوست مانند استفاده از حفاظ ها مانند کلاه و عینک می تواند در کاهش آن نقش داشه باشد.

درمان لک، کک و مک و جای جوش در کلینیک های زیباییدرمان لک، کک و مک و جای جوش در کلینیک های زیبایی

بهترین کلینیک های پوست و زیبایی در تهران

با انجام هر یک از موارد نام برده بالا می توانید از صورت و پوستی شاداب و سالم برخوردار باشید. شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه "معرفی کلینیک های پوست و زیبایی" با کلینیک های سطح تهران که انواع خدمات پوست و زیبایی را انجام می دهند، آشنا شوید و کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما به این صفحه می باشد
User
نظر شما

با سلام ممنون از مطلب مفیدی که در خصوص پوست و نحوه نگهداری ارائه دادید. من خودم یکی از افرادی بودم که دنبال راه حلی خوب برای نگهداری از پوست صورتم بودم تا بتونم به صورت خانگی از صورتم مراقبت کنم. علاوه بر اون بخاطر مشکلات قبلی ای که پوست صورتم داشت مجبور به انجام بوتاکس شدم. که بازم سایت شما به من کمک کرد که با توجه به کلینیک هایی که معرفی کردید بتونم بهترین کلینیک رو در سطح تهران پیدا کنم.

Manager
پاسخ مدیر

با سلام خیلی خوشحالیم که تونستیم شما رو با توجه به مواردی که در نظرتون بود راهنمایی کنیم. ممنون از توجه شما

User
نظر شما

وب سایت بسیار خوبی دارید. از طریق وب سایت شما و همینطور مطالب بسیار کامل و مفیدی که داشتید تونستم به خیلی از سوالاتم دست پیدا کنم. علاوه بر اون تونستم مناسب ترین کلینیک برای کار پوستی که داشتم رو پیدا کنم. ممنونم ازتون.

Manager
پاسخ مدیر

سلام خوشحالیم که تونستیم راهنمایی های لازم را به شما کرده باشیم. ممنون از توجهتان