کاشت مو به روش HRT چگونه است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2/8 از 5 (از 2404 رای)

کاشت مو یک امر تخصصی است که گاهی برای برخی از بیماران قابل انجام نیست. شاید علت آن را بتوان در نبودن بانک موی بیمار بیان کرد. از سوی دیگر ممکن است بیمار رضایت زیادی از موهای باقی مانده خود نداشته باشد. در نتیجه ترجیح می‎دهد به جای اینکه پزشک از گرافت موهای باقی مانده او استفاده کند، روش دیگری را بکار گیرد. برای این دسته از بیماران روش HRT توصیه می‎شود. در این روش نیاز به بانک موی بیمار نخواهد بود. زیرا پزشک بانک موی 100 % طبیعی که با جنس و رنگ موی بیمار شباهت زیادی دارد را به او معرفی می‎کند. تکنیک HRT با سایر روش های کاشت مو تفاوت اساسی دارد که در آن نیازی به برداشت مو و در نتیجه زخم هایی که برای دریافت گرافت ایجاد می‎شود، نخواهد بود. 
کاشت مو به روش HRT چگونه است؟

کاشت مو به روش HRT

خانم ها نیز همچون آقایان در معرض ریزش مو قرار دارند. بنابراین گاهی کاشت مو برای آنها ضروری است. این کار می‎تواند با استفاده از روش HRT انجام شود. در این صورت کاشت مو به دو روش انجام می‎شود که عبارت است از:

پزشک بر روی پوست سر بیمار کراتین گیاهی می‎مالد تا موهایی که قرار است با استفاده از روش HRT کاشته شوند، بر روی پوست سر جذب شوند. در پایان این موها جذب پوست سر بیمار می‎شوند.

ابتدا پزشک موهای بیمار را اسکن می‎کند و سپس ریشه موهای او را با استفاده از دستگاهای دیجیتال و تعیین قدرت ریشه، بررسی میکند تا مدل و الگوی ریزش موی سر بیمار مشخص شود. روش کاشت مو HRT بدون کوتاهی مو صورت می گیرد که با تایید پزشک تارهای موی طبیعی با تراکم بالا بر روی سر بیمار فیکس می‎شود. در پایان موهای کاشته شده کاملا با موهای طبیعی بیمار هماهنگ است. به طوری که تشخیص موهای ترمیمی برای اطرافیان غیرممکن است.

نحوه انجام کاشت مو به روش HRT

کاشت موی با روش HRT به سه طریق انجام می‎شود؛ موهای طبیعی دریافتی می‎تواند در زیر پوست کاشته شود. در روش دیگر می‎توان موها را روی پوست و در روش دیگر می‎توان گرافتها را در لابه لای موهای کم تراکم قرار داد. زمانی که فرد به طور کامل موهای خود را از دست داده و به تاسی مفرط دچار شده، پزشک می‎تواند موها را در زیر پوست و یا روی پوست بکارد. اما زمانی که موها کم پشت می‎شوند، کاشت مو در لابه لای موهای فعلی بهتر است. بیمارانی که از این روش استفاده می کنند شاهد:

کاشت موهای زیبا با خط رویش طبیعی

بدون نیاز به مراجعات بعدی

تایید رسمی این روش توسط وزارت بهداشت

قابلیت انجام برای بیماران مبتلا به الوپسی و سوختگی

مزایای کاشت مو به روش HRT

از مهمترین مزایای این روش عدم نیاز به برداشت موهای طبیعی بیمار است که زمان کاشت مو را کمتر و سرعت عمل پزشک نیز افزایش می‎یابد. همچنین مراقبت هایی که بیمار پس از درمان باید انجام دهد، کمتر می‎شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه موهای بیمار دچار ریزش شده، احتمال اینکه گرافت های کاشته شده نیز پس از مدتی دچار عارضه ریزش شوند، زیاد است. به همین دلیل استفاده از گرافتهای سالم (بدون برداشت از سر بیمار) می‎تواند از این عارضه جلوگیری کند.

کاشت مو با روش HRT نیز همچون سایر روش های کاشت مو است که پس از درمان، بیمار می‎تواند به حمام رود، موهای خود را شانه بزند و به آنها حالت دهد. استفاده از سشوار، اتوی مو، واکس، ژل و ... نیز محدودیتی ندارد. ضمن اینکه براساس درخواست بیمار موها با تراکم لازم کاشته می‎شود و کاملاً بر موهای طبیعی او انطباق دارد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید