نکات مفید برای دانستن جراحی انواع بینی

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

افراد زیادی به دلیل وجود نقص در ظاهر بینی، کسب اعتماد به نفس بیشتر، تغییر ظاهری و جلب رضایت دوستان و خانواده، بهبود روابط فردی و اجتماعی و ... به عمل زیبایی بینی روی می آورند. عمل زیبایی بینی از رایج ترین عمل های زیبایی در ایران است که باید توسط پزشکی متخصص و متبحر انجام گیرد. پزشک متخصص زیبایی و پلاستیک بینی علاوه بر برطرف ساختن عارضه هایی همچون قوز بینی، افتادگی نوک بینی، بزرگی حفره ها و ... با رعایت تناسب اجزای صورت با بینی بهترین نتیجه را رقم می زند. با این حال، نوع بینی بر الگوی عمل پزشک تاثیرگذار است.

در اصطلاح زیبایی، دو نوع بینی وجود دارد:

1.بینی گوشتی

2.بینی استخوانی

از جمله مشخصه های بینی گوشتی پهن بودن بینی، ضخیم و چرب بودن پوست، وجود جوش و ناصافی و ضعیف بودن غضروف است. در این نوع، معمولا نوک بینی دارای اشکال است، شکل آن ناخوشایند بوده و پره های بینی حالت پهن دارد.

در بینی استخوانی پوست بینی نازک تر است چربی کمتری وجود دارد و جوش دار و ناصاف نیست . در این نوع بینی غضروف ها بزرگتر بوده و استحکام شان بیشتر است.

با عمل زیبایی بینی به خوبی می توان بینی های گوشتی را اصلاح کرد و در صورت استفاده از تکنیک های جدید نتیجه مطلوب حاصل میگردد و شکل بینی برگشت پیدا نمی کند. هدف پزشک از انجام عمل زیبایی روی بینی های گوشتی اصلاح اشکالات اسکلتی، فرم دادن به بینی و ایجاد تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت است.  بنابراین اندازه بینی بسیار اهمیت دارد و باید متعادل باشد. همانطور که گفته شد پوست بینی های گوشتی ضخیم است این ضخامت سبب می گردد پوست قابلیت ارتجاعی کمی داشته باشد، پس در صورتی که اسکلت زیر بینی زیاد کوچک شود پوست به خوبی روی آن نمی خوابد و به آن نمی چسبد. در این حالت امکان برجستگی نوک بینی و جابجایی غضروف ها وجود دارد و نتیجه پهن بودن سر بینی و در مواردی بدون فرم جلوه کردن آن است. از این رو پزشک با تجربه و ماهر با مد نظر قرار دادن عکس العمل پوست های ضخیم و چرب در بینی های گوشتی می تواند به گونه ای عمل کند که به نتیجه ی مطلوب و دلخواه دست یابد.

مدت زمان لازم برای فرم گرفتن بینی گوشتی پس از عمل طولانی و حدود یکسال است زیرا تورم بعد از عمل در این نوع بینی مدت بیشتری به طول می انجامد. در این حالت پزشک می تواند از تزریق دارو (مثل آمپول‌های کورتیکواستروییدی) در محل تورم برای سرعت بخشیدن به بهبود تورم بهره بگیرد.

پوست نازک بینی های استخوانی مهارت و ظرافت پزشک را بهتر بازنمایی می کند زیرا  در بینی های استخوانی هدف کاستن از حجم بینی و فرم دادن به آن است و کوچک کردن و متناسب ساختن بینی بیشتر روی اسکلت بینی تمرکز می یابد و بینی های استخوانی عکس العمل خوبی به اقدامات انجام شده نشان می دهند.

شکل نهایی بینی در افراد با بینی استخوانی در نمای نیمرخ پس از 6 ماه قابل دیدن است و در تمام این مدت  ورم بینی کاهش یافته و بینی کوچک می شود. به ندرت ممکن است با کسی برخورد کنیم که بینی او فقط گوشتی یا فقط استخوانی باشد و در اغلب یک بینی گوشتی – استخوانی وجود دارد و باید تکنیک های مناسب هر دو نوع به کار گرفته شود. با این حال، این مهارت و تخصص پزشک است که با توجه به نوع بینی علاوه بر حفظ عملکرد بینی آمیزه ای از زیبایی خلق نموده و نتایج چشمگیری را به همراه می آورد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید