کاشت مو فوق ترکیبی به چه معناست

طاسی و کم پشت بودن موهای سر یکی از معضلاتی است که این روزها بسیاری به آن دچارند. تلاش برای رفع این معضل گاهی با داروهای موضعی قابل درمان است اما زمانی که علت طاسی و کم پشتی موها، عوامل وراثتی باشد، تنها راه خلاصی از این مشکل، کاشت مو می‏باشد. روش‎ ها‏ی متعددی برای کاشت مو وجود دارد. یکی از آنها روش فوق ترکیبی است که در آن دو روش FUT و FIT با هم ترکیب می‏شوند و با قابلیت‎ها‏ی هر دو روش همراه است. به طوری که استفاده از این روش، می‏توان تنها در یک جلسه 15 هزار مو را در سر بیمار پیوند زد.

نحوه کاشت مو با روش فوق ترکیبی

در موارد نادری، کاشت مو با روش فوق ترکیبی در دو جلسه انجام می‏شود. در این روش ابتدا روش FUT صورت می‏گیرد و سپس فرایند FIT شروع می‏شود. بنابراین پزشک می‏تواند 2 تا 3 برابر آنچه که تا به حال امکان پذیر بوده است را به سر بیماران پیوند بزند. روش فوق ترکیبی بدون نیاز به جراحی انجام می‏شود. افرادی که به طاسی کامل دچار هستند و یا مشکلاتی از قبیل کمبود زمان، دوری راه، مشکلات کاری و ... دارند، می‏توانند پیوند و کاشت مو را یک جلسه انجام دهند.

در افرادی که به طاسی وسیع دچار هستند، باید 2500 تا 5000 گرافت (5000 تا 16000 تار مو) برداشته شود تا پیوند مو با تراکم متناسبی صورت بگیرد. کاشت این تعداد مو، با روش جراحی FUT نیازمند برداشتن نوار پهن و بلندی به عرض 2 تا 2.5 سانتیمتر و طول 30 تا 33 سانتیمتر، از پشت سر بیمار می‏باشد. در کاشت مو با روش غیر جراحی FIT، این تعداد گرافت از سر بیمار برداشت می‏شود . با استفاده از روش فوق ترکیبی می‏توان، از بسیاری عوارض جلوگیری نمود. در روش تركیبی ترمیم موها بشکل انتخابی صورت می‏گیرد. به این شکل که موها در قسمت‎های مهم از قبیل جلوی سر، در قسمت بالا و پشت سر كاشته می شوند.

قبل و پس از کاشت مو با روش ترکیبی

از آنجا که روش فوق ترکیبی برای کسانی استفاده می‏شود که به طاسی و کم مویی زیادی دچار هستند، در یک روز می‏توان تعداد موهای مورد نیاز را در محل مورد نظر پیوند داد. در این روش 30 درصد موها به صورت متراکم کاشته می‏شوند. در گذشته با یک جلسه کاشت مو با هر یک از روشها‏ی کاشت مو با FUT یا FIT در هر سانتیمتر مربع از پوست سر 20 تا 30 گرافت (40 تا 60 تارمو) کاشته و در جلسه دوم که 9 ماه بعد صورت می‏گرفت، میان موها پر می‏شد.

در حال حاضر با استفاده از روش ترکیبی می‏توان در کوتاه ترین زمان ممکن، لابلای موها را کاملا پر کرد و تراکم موها را افزایش داد. در برخی مواقع تا 50 گرافت یا 100 تار مو در هر سانتیمتر که معادل 30 درصد افزایش تراکم است، کاشته می‏شود.

مزایای کاشت مو با روش فوق ترکیبی

کاشت مو در قسمت زیادی از سر، بدون آسیب به سایر نقاط

کاشت موهای طبیعی و قابل رشد

انجام فرایند کاشت در مدت زمان کوتاه 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید