کاشت ابرو چه تاثیری بر زیبایی صورت دارد

کاشت ابرو

ابرو به عنوان یکی از اجزای اصلی صورت است که نقش مهمی در زیبایی ایفا می‎کند به طوری که نبود آن، تاثیرات نامطلوبی بر چهره افراد دارد. بسیاری از افراد به روش‎ها‎یی از قبیل‎ ها‎شور ابرو، تاتو، رنگ و ... روی می‎آورند اما این روش‎ها‎ دائم نیستند و پس از مدتی نیز زیبایی اولیه خود را از دست می‎دهند و نیاز به ترمیم مجدد دارند. از سوی دیگر، غیر طبیعی بودن، یکی از مشکلات اصلی این روش‎ها‎ می‎باشد. 

کاشت ابرو

برخی افراد ممکن است در اثر یک سانحه، استفاده از رنگ‎ها‎ی فاسد و غیراستاندارد، بکار بردن روش‎ها‎ی غیربهداشتی برای ترمیم ابرو و یا مصرف برخی داروها، دچار ریزش ابرو شوند و به دنبال روش‎ها‎یی برای ترمیم ابروهای از دست رفته خود باشند. کاشت ابرو به عنوان یکی از روش‎ها‎یی که توسط علم پزشکی تایید شده است و در کلینیک‎ها‎ی زیبایی انجام می‎شود، می‏تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد. این روش بواسطه پزشکان زیبایی و تحت نظارت وزارت بهداشت صورت می‎گیرد. کاشت ابرو یک روش ثابت است و  معمولاً نیاز به ترمیم ندارد. همچنین نگرانی از بابت تغییر رنگ، سوختگی پوست در نتیجه کاشت ابرو، جای زخم و ... وجود ندارد.

نحوه عمل کاشت ابرو

قبل از آغاز فرایند کاشت ابرو، پزشک ابروی مورد نظر را بر اساس سلیقه بیمار طراحی می‎نماید. این کار می‏تواند بواسطه نرم افزارهای گرافیکی صورت گیرد و یا با استفاده از یک مداد ابروی ساده. نهایتا آنچه که بیمار می‎پسندد، کاشت ابرو نیز به همان صورت انجام می‎شود. در این میان ممکن است بیماران بخواهند ابروی خود را ترمیم نمایند اما برخی دیگر علاقه ای به ابروی کنونی خود نداشته و خواهان یک طرح جدید هستند. پس از آماده شدن فولیکول‌ها، پزشک تارهای مو را به دقت بررسی و مو شکافی می‎کند تا مطابق با الگوی موی سر باشد و سپس آن را به ناحیه ابرو منتقل می‎سازد. پزشک باید به نوع قوس، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و طول ابرو توجه کند. یکی از نکات مهم در زمان قرار دادن فولیکول‎ها‎ی مو، زاویه قرارگیری می‎باشد زیرا نتیجه کار را مشخص می‎کند.  

روش‎ها‎ی کاشت ابرو

فرآیند کاشت ابرو شامل؛ پیوند مو، برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه سر و پیوند موها در قسمت ابروها می‎باشد. در انواع روش های کاشت مو ظریف‌ترین موها را از پشت سر بیمار جدا و سپس آن در قسمت مورد نظر می‏کارند. کاشت ابرو با دو روش انجام شود که عبارتند از:

کاشت ابرو

 برداشتن فولیکول‌ های مو (نوار باریکی از مو)

پزشک جهت به دست آوردن پیوندهای مو، نوار افقی پوستی باریک مو را از  پشت سر بیمار جدا و سپس محل جدا کردن پوست را بخیه می‎کند. برای جای زخم جای نگرانی نیست زیرا پزشک تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا حد امکان قسمتی کوچکی را برش دهد که البته با رشد موها، این قسمت کتمان می‎شود. در پایان فولیکول‌های هر یک از رشته‎ها‎ی مو جدا و برای کاشت آماده می‌شود.

 استخراج واحدهای فولیکولی (FUE)

پزشک حفره‌های بسیار کوچکی را در اطراف فولیکول‌‎ها‎ ایجاد می‌نماید تا بتواند فولیکول‌های مو را بصورت تک تک، از پشت سر بیمار جدا کند. در کاشت ابرو به شیوه FUE از سیستم روباتیک آرتاس (ARTAS) استفاده می‎شود که دیگر نیازی به برش و بخیه زدن نیست و در نتیجه جای زخم نیز بر جای نمی ماند. نهایتا فولیکول‌های مو، برای کاشت و پیوند آماده می‌گردد.


نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید