دانستنی های لازم جهت عمل جراحی زیبایی پلک

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1/9 از 5 (از 2407 رای)

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی پلک بدانید

عمل جراحی زیبایی پلک

عمل جراحی زیبایی پلک بالا

برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود.

عمل جراحی زیبایی پلک پایین

اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.

بعد از جراحی زیبایی پلک چشم ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. در عمل جراحی زیبایی پلک خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می توانید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید. تورم و کبودی اولیه در عرض یکی دو هفته برطرف می شود اما چند ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی پلک ظاهر شود. محل برش جراحی پلک به تدریج کمرنگ می شود و ممکن است تا یک سال به طول بینجامد تا محل برش به طور کامل برطرف شود. نتیجه عمل زیبایی پلک چشم دایمی است. با این وجود زمان در حال گذر است و بدیهی است که گذشت زمان می تواند بر روی تمام بدن از جمله بر روی پلک های عمل شده نیز تاثیر بگذارد.
پلک های فوقانی و تحتانی را می توان به طور همزمان یا مجزا مورد عمل جراحی زیبایی پلک قرار داد

اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی پلک چشم باید بدانید

دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از داروهایی مثل آسپرین، بروفن ،ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کودیین استفاده کنید.
قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
بعد از عمل جراحی زیبایی پلک بر روی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
معمولا پماد آنتی بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه ها برای شما تجویز می شود.
بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
جهت شستشوی چشم ها در 2 روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از 2 روز میتوانید از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کنید.
آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
تا 48 ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در یک کیسه فریزر ریخته در آن را بسته و کیسه را روی صورت خود قرار دهید یا می توانید بسته های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است را، از داروخانه خریداری کرده، آن را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود و سپس آن را بر روی صورت قرار دهید.
بعد از عمل کمتر دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است زیر سر شما کمی بلندتر باشد تا شیب بدن تان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی و تورم شما به حداقل برسد.
اگر در عرض یکی دو روز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام کامل انجام دهید و از به کار بردن هرگونه زیور آلات خودداری کنید. در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک کبودی و تورم افزایش می یابد و بعدا طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
در چند روز اول پس از عمل پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلک از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمایید
بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلک، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمایید
در کسانی که پیش از جراحی زیبایی عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود. 
در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمایید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت (یرقان) یا HIV دارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلک، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابراین در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.
با افزایش سن و در اثر استرسهای مداوم زندگی علایم پیری به تدریج در صورت ظاهر میشوند. این علایم در یک سوم فوقانی صورت که شامل پلکها ، ابرو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا میکنند . ظهور این علایم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی، افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی که افتادگی ابرو و پلک ها زیاد باشد می تواند میدان بینایی را نیز محدود نماید .
پایین افتادگی کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت سبب غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت شما میشود. در چنین مواردی جراحی زیبایی کشیدن ابرو میتواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شادابتر و با طراوت تر به شما هدیه نماید.
افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها را می توان با جراحی زیبایی ابرو برطرف کرد

اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف کردن نگرانی های فوق الذکر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتاکس یا dysport میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروک های پیشانی را برطرف کرد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود .

اینکه از کدام روش جراحی زیبایی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :

جنس و سن بیمار
شکل و وضعیت ابروی بیمار
میزان افتادگی پلک بیمار
وضعیت و میزان چین و چروک های پیشانی
وضعیت موهای سر که چنانچه بیمار به طاسی سر مبتلا باشد، وضعیت و شدت این طاسی
انتظارات بیمار از عمل جراحی زیبایی

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید