بوتاكس چیست و چه تاثیری بر جوانسازی صورت دارد

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2403 رای)

بوتاكس شکل تغییر یافته سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم است. معمولا این باکتری باعث مسمومیت غذایی می شود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است كه فواید دارویی متعدد و روزافزونی دارد. بوتاكس در واقع اسم تجاری این دارو است كه توسط  ایالات متحده آمریکا ساخته می شود . در كشورهای مختلف این دارو به اسامی دیگری تولید و توزیع می شود كه معتبرترین آنها كه در ایران موجود است، دیسپورت نام دارد كه ساخته کشور انگلیس و مورد تایید FDA است.

بوتاکس چیست

به طور کلی کاربردهای بوتاكس را می توان به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم كرد. کاربرد های زیبایی در بوتاکس برای رفع چین و چروک های حركتی، متوقف كردن پیشرفت چروک های ثابت در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دور لب و چین های چانه و گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

بوتاکس

کسانی که بیماری های عصبی عضلانی مانند میاستنی داشته باشد و خانم های باردار یا در دوران شیردهی و همچنین در حضور عفونت فعال در محل تزریق مانند وجود جوش چرکی مصرف بوتاكس توصیه نمی شود. به این مورد توجه کنید که بوتاکس هر نوع چین و چروکی را از بین نمی برد و  بوتاکس را به همه ی نواحی صورت نمی توان تزریق کرد، زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت می شود

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید