آیا نتیجه روش لیپولیز لیزری دائمی است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2401 رای)

لیزر لیپولیز

لیپولیز لیزری چیست

به تخریب و ذوب کردن بافت چربی به کمک لیزر، لیپولیز لیزری یا لیزرلیپولیز گفته می‌ شود که جدیدترین، مدرن‌ترین و کم‌ عارضه ‌ترین روش درمان چاقی‌ های موضعی (مثل بازو، شکم، پهلو، ران و...) است و تنها روشی است که باعث افتادگی بیشتر پوست نمی‌ شود بلکه به سفت‌تر شدن آن کمک هم می‌کند به این روش لیپولیز لیزری (لیزر لیپولیز) می‌گویند.

چاقی معضل دنیای امروز است؛ مشکلی است که تقریبا گریبانگیر هر قشر و طبقه‌ای شده است و افراد را بر آن داشته تا به کمک روش‌های متفاوت، از انواع رژیم‌ درمانی گرفته تا انواع جراحی‌های لاغری و بهره گیری از دستگاه‌های لاغری، تناسب اندام خود را دوباره بازگردانده و به وزن دلخواه‌شان برسند. یکی از شایع‌ترین روش‌های لاغری و رسیدن به تناسب‌اندام، لیزرلیپولیز است.
در چند سال اخیر تکنیک های استفاده از ارتعاشات اولتراسوند و حرارت نور لیزر توانسته راه خود را در خرد کردن و از بین بردن سلول های چربی در میان سایر درمان های چاقی باز کند که اختصارا به این تکنیک، لیپولیز یا خرد کردن سلول های چربی می گویند.با توجه به این که هنگام استفاده از حرارت لیزر برای لیپولیز، امکان سوختگی پوست وجود دارد و با توجه به کندی لیزر در خرد کردن سلول های چربی، امروزه از لیزر بیشتر در لیپولیز مناطقی از بدن استفاده می کنیم که حجم چربی در آن مناطق حداکثر ۲۰۰ گرم باشد و بیشتر هدف مان سفت کردن پوست آن ناحیه باشد تا غلبه چربی آن ناحیه و طبیعتا نواحی خاصی مثل غبغب و کناره داخلی زانوها مکان های مناسب لیپولیز با لیزر هستند.

آیا لیزر لیپولیز می تواند سلولیت را از بین ببرد

لیزر لیپولیز قادر است نمای کلی بدن را بهبود ببخشد و ظاهر قسمت‌های دارای سلولیت را هموار کند. و پس از یک هفته مقداری از نتایج لیپولیز لیزر را مشاهده خواهید کرد، اما با توجه به آسیب وارد شده به سلول‌های چربی و جذب آنها توسط بدن، تا چند ماه بعد از عمل شاهد افزایش تغییرات مثبت و سفت‌تر شدن پوست خواهید بود. نتایج نهایی پس از 2 تا 4 ماه مشاهده خواهند شد.

آیا نتایج لیپولیز لیزری عمل دائمی خواهند بود

در افراد بالغ معمولاً سلول‌های چربی جدید تولید نمی‌شود و افزایش وزن افراد به سبب افزایش اندازه‌ی سلول‌های چربی است. لیپولیز لیزری باعث از بین رفتن دائمی سلول‌های چربی می‌شود. بنابراین هرگونه افزایش وزن بافت چربی در قسمت‌هایی خواهد بود که لیپولیز لیزری در آن صورت نگرفته است.
پزشکان قبل از انجام عمل تمامی جوانب آن از جمله عوارض جانبی عمل را برای متقاضی توضیح خواهند داد.
لیزر لیپولیز تکنیکی جدید است که به سبب تأثیر پرتو لیزر بر سلول‌های چربی مشخصاً برای از بین بردن چربی اضافی موضعی طراحی شده است.

روش لیپولیز از لحاظ کلینیکی ثابت شده و برای چند سال تحت آزمایش و بررسی قرار گرفته است. نتایج استفاده از لیپولیز در بسیاری از کنفرانس‌ها و مجامع معتبر جهانی نیز مطرح شده است.

مدت زمان عمل

مدت زمان مورد نیاز به محل مورد درمان بستگی دارد اما معمولاً حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. 

چگونگی کارکرد لیپولیز لیزری

در این روش از لیزر جدیدی که مشخصاً برای این منظور طراحی شده است استفاده می‌شود. لیزر مورد استفاده در این روش Nd:YAG است که دارای پالس‌های بسیار کوتاه و توان بسیار بالا است. این خصوصیات مانع حرارت دیدن بافت‌ها شده و باعث می‌شوند این روش از عملکردی بسیار ایمن و موثر برخوردار باشد. عدم نیاز به بستری پس از عمل یکی دیگر از مزایای لیپولیز لیزری است.
با این روش انقلابی و کم‌ تهاجمی می‌توان بافت‌های چربی مقاوم به ورزش و رژیم غذایی را از بین برد.

آیا روش لیپولیز لیزری بی‌خطر است

بله، زیرا لیپولیز لیزری فقط بافت‌های چربی را هدف قرار می‌دهد، باعث انعقاد رگ‌های خونی می‌شود و به عصب‌ها و ساختار دیگر بافت‌ها آسیبی وارد نمی‌کند.

مزایای لیپولیز لیزری

• روشی کم‌تهاجمی است
• ساده و نسبتاً بی‌خطر است
• نیاز چندانی به مراقبت‌های پس از عمل ندارد
• خونریزی این روش بسیار محدود است
• ریکاوری پس از عمل کوتاه است
• برای قسمت‌های وسیع‌تر بدن (در صورت نیاز) می‌توان مجدداً از لیپولیز استفاده کرد
• عوارض جانبی شدید آن بسیار نادر است
• باعث بهبود نمای کلی بدن می‌شود
• بهبود کیفیت پوست را به همراه خواهد داشت
• انجام عمل سریع و کوتاه است.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید