آیا لاغری به روش کرایولیپولیز اثر بخش است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2/9 از 5 (از 2413 رای)

لاغری با کرایولیپولیز 

مطالعات نشان داده که در بین روشهای غیر تهاجمی (یعنی بجز ساکشن و لیپولیز لیزری و لیپوماتیک)، کاهش چربی موضعی در روش کرایو لیپولیز موثرتر از سایر روش ها است .
کرایولیپولیز یک روش نوین و غیر تهاجمی حذف چربی های اضافی موضعی است که در آن از جراحی ،لیزر و ساکشن استفاده نمی شود. این روش به تایید FDA رسیده و دایمی و موثر بودن آن به اثبات رسیده است .
آنچه کرایولیپولیز را سایز روشهای درمانهای متمایز می کند استفاده از تکنولوژی سرما همراه با وکیوم جهت کاهش سایز بافت چربی است، همچنین تعداد جلسات کم در حد یک تا سه جلسه، برگشت ناپذیری و غیر تهاجمی بودن آن است . 

کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز سرما چگونه اثر می کند ؟

سلولهای چربی در دماهای پایین حساس تر از بافت عصب عضله و عروق هستند و به سرعت کریستالیزه می شوند. به این ترتیب با کاهش دما سلولهای چربی در منطقه مورد نظر آسیب دیده و می میرند و طی هفته های بعدی از طریق سیستم لنفاتیک از بدن دفع می شوند .

در روش کرایولیپولیز در حین درمان چه اتفاقی می افتد ؟

پس از انتخاب موضع مورد نظر، اپراتور پروب دستگاه را روی ناحیه قرار می دهد .سپس پوست و چربی زیر آن توسط واکیوم به داخل پروب کشیده می شود و بیمار احساس مکش، فشار و خنکی میکند .

یک جلسه درمان کرایولیپولیز لیزری چقدر طول می کشد؟

برای هر ناحیه بین 45 تا یک ساعت زمان نیاز است .اگر نواحی بیشتری را در نظر دارید ممکن است تا ٤ ساعت زمان لازم باشد.زمان کار با دستگاه متناسب با نیاز شما تعیین می شود .

آیا روش کرایولیپولیز واقعا به لاغری کمک می کند؟

بله ، مطالعات نشان داده که در بین روشهای غیر تهاجمی (یعنی بجز ساکشن و لیپولیز لیزری و لیپوماتیک)،کاهش چربی موضعی در روش کرایولیپولیز موثرتر از سایر روشهاست. در یک جلسه کرایولیپولیز کاهش حجم 20-40 در صدی مشاهده میشود که قابل ملاحظه است البته نتایج از فردی به فرد دیگر متغیر است و بستگی به ضخامت چربی اضافی و سبک زندگی بیمار، بعد از انجام کرایولیپولیز دارد .افرادی که تمایل دارند حجم بیشتری از چربی موضعی را کم کنند ،می توانند بعد از 3 ماه دوباره کرایولیپولیز لیزری را در همان ناحیه تکرار کنند تا کاهش بیشتری ایجاد شود .

هنگام کرایولیپولیز لیزری بیمار چه حسی دارد؟

در دقایق اول کار یا دستگاه شما فشار و سرمای شدیدی را حس می کنید .این حس به مرور کمتر می شود و بسیاری از مردم حین درمان مطالعه می کنند و یا با گوشی موبایل خود مشغول می شوند، ویا حتی چرت می زنند .
آیا نیاز به مواد مکمل و رژیم غذایی وبرنامه ورزشی است؟
خیر نیازی به هیچ گونه قرص و یا مواد مکملی نیست .احتیاجی به رژیم و ورزش نیست بعد از درمان انگیزه بیشتری برای مراقبت از خود و سلامت خود ایجاد می شود .

آیا نتیجه روش کرایولیپولیز دایمی است؟

وقتی شما دوره درمان کرایولیپولیز را طی میکنید چربی ها موضعی شما حذف می شوند. مادامی که شما وزن خود را توسط رژیم متعادل و ورزش حفظ می کنید نتایج پایدارند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای روش کرایولیپولیز هستند؟

افرادی که چاقی موضعی دارند ونه اضافه وزن زیاد برای این روش مناسب ترند.کرایولیپولیز جهت درمان چاقی کاربرد ندارد و فقط جهت کاهش حجم چربی های موضعی مثل پهلوها ،رانها،شکم،بازوها و کمر استفاده میشود.این روش برخلاف لیپوساکشن در بیماریهای قلبی عروقی و کبدی و کلیوی نیز قابل انجام است .
با توجه به حجم انبوه دستگاهای کرایولیپولیزی که اخیرا وارد کشور شده است بیماران باید دقت کنند که از این دستگاه فقط در مراکز درمانی معتبر و تخصصی استفاده کنند.دستگاه ها بسیار متفاوت بوده و بنابراین اثر بخشی آنها هم کاملا متفاوت است .دستگاهی واقعا موثر است که هم از واکیوم و هم سرمای 10- درجه سانتیگراد در آن استفاده شود واین مشخصات را در کاتالوگ دستگاه می توان به راحتی مطالعه کرد. البته منوط به اینکه نام دستگاه و شرکت سازنده را بدانید دستگاه هایی که دمای 10- سانتیگراد نداشته باشند و یا بدون وکیوم باشند اثر بخشی ندارند.

تفاوت اصلی روش کرایولیپولیز با سایر روشهای لاغری در چیست ؟

در این روش از لیزر ،سوزن و ساکشن استفاده نمی شود و فرد می تواند بلافاصله به سر کار خود برگردد .این روش بیشتر برای افرادی انتخاب می شود که تمایل به انجام لیپوساکشن و یا لیپولیزر ندارند واز درد و عوارض گریزانند و همچنین می خواهند با هزینه کمتر به نتایج مطلوب برسند .
البته لیپولیزر، لیپوساکشن و لیپوماتیک نتایج فوری دارند و چربی های اضافی در یک جلسه از بدن خارج می کنند. ولی در کرایولیپولیز فرد نیاز به صبر و تحمل بیشتر دارد تا به تدریج چربی اضافی که توسط کرایولیپولیز کریستالیزه شده از بدن دفع شود .

عوارض روش کرایولیپولیز چیست ؟

معمولا کاملا بدون درد است ولی گاهی تورم ،کبودی مختصر، قرمزی، حس مورمور شدن و یا بی حسی در ناحیه مشاهده می شود که گذرا است و بعد از چند روز از بین می رود.

آیا با روش کرایولیپولیز می توان لاغر شد؟

شاید شنیده باشید که حتی اگر 20 کیلو چربی هم از بدن شما خارج کنند و برنامه صحیح غذایی نداشته باشید و پرخوری کنید دوباره چاق می شوید . بنابراین به این امید نباشید که بدون رعایت اصول تغذیه و ورزش همیشه از وزن ایده آل برخوردار باشید .ولی برای حذف چربی های موضعی کرایولیپولیز لیزری دستگاه فوق العاده ای است و شاید انگیزه ای شود که شما بیشتر به تغذیه و ورزش خود اهمیت بدهید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید
نظر شما

مرسی از توضیحاتتون.ولی کار اصلی وهدف کرایولیپولیز چیست .دفع چربی یا کاهش حجم

admin
پاسخ مدیر

با سلام طبق توضیحات داخل متن، کرایولیپولیز یک روش لاغری و از بین بردن چربی ها می باشد که البته کاهش حجم را نیز به دنبال دارد. دفع چربی و کاهش حجم هر دو یک منظور دارد. با تشکر از توجه شما