عمل لیپوماتیک بازو چگونه است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1/8 از 5 (از 2405 رای)

هر آنچه که باید درباره لیپوماتیک بازو بدانید

تجمع چربی، اضافه وزن و افزایش سن دلایل شل شدن و آویزان شدن بازو ها هستند. این مشکل را نمی توان با ورزش حل کرد. اگر می خواهید پوست اضافی و چربی های زاید دور بازو را از بین ببرید بهترین روش لیپوماتیک بازو است. 
حتماً تاکنون با اشخاصی که دچار افتادگی بازو هستند، مواجه شده‌اید. این عارضه که به نسبت در زنان بیش از مردان است، با انجام لیپوماتیک بازو قابل درمان است. در این مقاله سعی نموده‌ایم اطلاعات مفیدی در این رابطه جمع آوری نماییم. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
همان طور که گفته شد این عارضه در زنان بیشتر از مردان دیده شده است. در علم پزشکی به بیماری زنانی که به افتادگی بازو دچار هستند، لیپودیستروفی نواحی پروگزیمال بازو گفته می‌شود. این افراد علی رغم میل باطنی خود مجبورند، به منظور استتار افتادگی بازوان از لباس‌هایی که 2 الی 3 سایز از آن‌ها بزرگتر است، استفاده نمایند. افرادی که به صورت موروثی بازوان بزرگی دارند و تمایل دارند بازوان خود را به صورت طبیعی کوچک کنند باید به این نکته توجه نمایند که ورزش و رژیم به نوبه خود در کوچک شدن بازوان نقش بسزایی خواهد داشت اما تازمان رسیدن به مطلوب، باید بازه زمانی طولانی طی گردد. قطعاً انجام عمل لیپوماتیک بازو بر روی این افراد ضمن بالا بردن میزان اعتماد به نفس آن‌ها، حس رضایت مندی از اندامشان را نیز به همراه خواهد داشت. لیپوماتیک بازو روشی در لاغری موضعی می‌باشد که در مدت زمانی کوتاه قابل انجام است.

لیپوماتیک بازو _ کلینیک

چگونگی لیپوماتیک بازو

نخستین گام برای انجام لیپوماتیک بازو، مراجعه به یک متخصص کار بلد و حاذق است. وی پس از انجام بررسی‌های لازم، اعلام می‌کند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل هستید یا خیر. قطعاً افرادی که بازوان حجیمی دارند و یا به دلیل عوامل موروثی یا پیروی از رژیم‌های سنگین به افتادگی بازو دچار شده‌اند، گزینه مناسبی برای انجام این عمل به حساب می‌آیند. پس از این که آمادگی شما از سوی متخصص برای انجام عمل لیپوماتیک بازو تائید شد، بازوان بیمار به خوبی بررسی می‌شود تا نواحی استخراج چربی در آن تعیین گردد. این مسئله یکی از مهم‌ترین مواردی است که پزشک باید به آن توجه داشته باشد زیرا در صورت کم اهمیتی به این مقوله، نمی‌توان در حین عمل چربی‌های زاید را به درستی تخلیه نمود که این امر موجب ایجاد ناهمواری در سطح بازو خواهد شد. پس از انجام بررسی‌های کامل، می‌توان با خیال راحت برای انجام لیپوماتیک بازو اقدام نمود. در این مرحله، کانولاهای مناسب و با کیفیتی از سوی متخصص به منظور تخلیه چربی‌های زائد بازو انتخاب می‌گردد و با کمک آن، چربی‌ها بیرون کشیده می‌شود. پس از آن پوست بیمار لیفت شده و حجم بازوان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل بیمار، می‌توان چربی‌های تخلیه شده را به سایر نقاط بدن تزریق نمود گفتنی است این درمان با بی هوشی موضعی و در یک جلسه 2 الی 3 ساعته قابل انجام است.

مراقبت های قبل از لیپوماتیک بازو

1. آزمایشات کامل پزشکی انجام دهید

2. داروهایی که مصرف می کنید را به همراه مقدار دوز آن به دکتر اطلاع دهید.

3. سیگار کشیدن را متوقف کنید.

4. از خوردن آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری کنید زیرا اینها باعث افزایش خونریزی می شوند.
افرادی مستعد درمان لیپوماتیک بازو هستند که در درجه اول افتادگی پوست بازو زیادی داشته باشند. همچنین افرادی که دارای وزن ثابت هستند و زیاد اضافه وزن ندارند هم می توانند این درمان را انجام دهند و نتایج مطلب بگیرند.

مراحل درمان لیپوماتیک بازو

مرحله اول، بیهوشی: برای اجرای بهتر درمان و نیز راحتی بیشتر بیمار داروهایی به منظور بی هوش کردن او استفاده می شود. توصیه می شود بیهوشی کلی صورت گیرد. با این حال استفاده از بی هوشی موضعی باید با نظر پزشک شما باشد.

مرحله دوم، ایجاد خراش: الگو و طول خراش در حین درمان به مقدار و مکان چربی که باید برداشته شود بستگی دارد. این مورد توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. معمولا در داخل و یا پشت بازو خراش داده می شود تا لوله نازک (کانال لیپوماتیک) وارد شود. سپس با استفاده از مکش چربی های اضافی برداشته می شود. بسته به شرایط خاص مقدار خراش کم و زیاد می شود. بافت بریده شده با بخیه داخلی دوخته می شود و در نهایت پوست جدید بر روی زخم ایجاد می گردد.

مرحله سوم: بستن خراش. خراش ایجاد شده را می توان با استفاده از بخیه جذب شدنی یا بخیه ای که بتوان 3 الی 4 هفته بعد آن را کشید دوخته می شود

مرحله چهارم، نتیجه درمان: نتیجه این درمان پوستی نرم و هموارتر نسبت به قبل است و همچنین کشیدگی پوست و افتادگی آن نیز از بین می رود. با این حال پس از عمل کمی تورم و خون مردگی ایجاد می شود که طبیعی است و پس از برطرف شدن آن می توان به نتایج درست رسید.
در دوران بازیابی پس از عمل جراحی لیپوماتیک ، باید بر روی زخم بانداژ قرار داده شود و حتما پوشیده باشد، همچنین به منظور کاهش تورم ناشی از درمان بهتر از بازو با باند الاستیک یا باند فشاری بسته شود. برای کشیدن خون و مایعات اضافی زیر پوست لوله نازکی قرار داده می شود. پس از عمل توسط کادر پزشکی دستورات و داروهایی به شما داده می شود. همچنین بهتر است حین مشاوره با پزشک متخصص سوالات زیر از او پرسیده شود:

سوالات متداول لیپوماتیک بازو

*چه داروهایی باید قبل یا پس از عمل لیپوماتیک مصرف گردند؟

* آیا باید پس از عمل از بانداژ خاصی استفاده گردد؟

*تا چه زمانی باید از آنها استفاده کنید و چه زمانی می توانید آنها را بردارید؟

*بخیه ها چه زمانی به صورت کامل از بین می روند؟

*چه زمانی می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید؟

*دوره بازیابی و مراقبت چه زمانی پایان می یابد؟

عوارض و خطرات لیپوماتیک بازو

لیپوماتیک بازو به نسبت سایر لیپوماتیک ها از عوارض کمتری برخوردار است و به نوعی برای شروع کار و کسب تجربه پزشکانی که به تازگی پا به این عرصه گذاشته‌اند بسیار مناسب است. اما این درمان ممکن است با برخی از عوارض همراه باشد که در ادامه شایع‌ترین آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

خطرات بیهوشی

بروز خونریزی از دیگر عوارض ناشی از لیپوماتیک بازو است.

عفونت

دیر ترمیم شدن جای زخم

ایجاد زخم در داخل بافت بازو

آسیب پذیر شدن غدد لنفاوی، عضلات، رگ ها و عصب های بازو

از بین رفتن بافت چربی زیر پوست

ممکن است بخیه جذب نشود اما پوست بر روی زخم ایجاد شود که در این صورت باعث قرمز شدن و سوزش می شود

احتمال درمان مجدد

امکان آسیب دیدن سیستم عروقی و عصبی در این درمان وجود دارد. اگر چه به نسبت سایر درمانهای لیپوماتیک از درصد کمتری برخوردار است اما به طور کل نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تجمع یافتن آب زیر پوست (آمبولی شدن) نیز یکی دیگر از عوارضی می‌باشد که ممکن است پس از درمان با آن مواجه گردید. گفتنی است میزان تجربه و تبحر پزشک نقش به سزایی درکمتر شدن احتمال به وجود آمدن این عارضه خواهد داشت.

بروز ناهمواری بر سطح پوست و عدم تقارن بازوها نیز از دیگر عوارض شایع انجام لیپوماتیک می‌باشند. لذا به کلیه افرادی که قصد انجام این عمل را دارند توصیه می‌شود به منظور کاهش ضریب خطر و عوارض ناشی از عمل به پزشکان و متخصصین زیبایی حاذق و چیره دست مراجعه نمایند.

در صورت مشاهده هرگونه از این علائم باید سریعا با پزشک متخصص لیپوماتیک در کلینیک زیبایی  تماس بگیرید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید