لاغری موضعی با لیپوساکشن بدون درد

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

امروزه "لیپوماتیک" یا "لیپوساکشن بدون درد" یکی از رایج ترین روش های مدرن و سریع رسیدن به تناسب اندام در سرتاسر جهان به شمار می رود. ایمنی بالا و محافظت از بافت های غیر چربی از جمله مهمترین مزایای این روش به نسبت لیپوساکشن های قدیمی می باشد. لیپوماتیک با کمک اشعه های مادون صوت، تمامی بافت های زاید چربی بدن را از بین می برد و از بافت های غیرچربی به خوبی محافظت می نماید. از دیگر مزایای لیپوماتیک که می توان به آن اشاره نمود، جمع شدن مناسب و معقول پوست پس از انجام این عمل است.

کدام نواحی بیشتر تحت عمل لیپوماتیک قرار می گیرند؟

- شکم

- پهلوها

- ران ها

- بازوها

- و باسن از رایج ترین نواحی هستند که بیماران به منظور رفع چربی های زائد آن ها به کلینیک های زیبایی مراجعه می    نمایند.

از دیگر قابلیت های این روش می توان به "فرم بخشی به اندام ها" اشاره نمود که بر طبق آن برخی از چربی های زائد تخلیه شده، به منظور زیبایی بخشی هرچه بیشتر به سایر نقاط بدن از جمله سینه، باسن و یا ران ها تزریق می شود. سفت کردن پوست و از بین بردن سلولیت ها از دیگر مزایای انجام این روش است که با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی انجام می پذیرد.

مزایای لیپوساکشن بدون درد

از بارزترین ویژگی های این روش، التهاب، تورم و کبودی کمتر به نسبت سایر روش های مشابه است. به طور کلی می توان گفت این روش با کمترین میزان آسیب به بدن همراه است.

انقباض پوستی در این روش بسیار بالاست به طوری که طراوت و زیبایی پوست پس از انجام لیپوماتیک نیز حفظ خواهد شد.

میزان درد ناشی از لیپوماتیک بسیار اندک است و دوران نقاهت کوتاهی نیز به همراه دارد.

درمان لیپوماتیک به چه کسانی توصیه می شود؟

افرادی که دارای چربی های موضعی هستند، بانوانی که پس از عمل سزارین به افتادگی نواحی تحتانی شکم دچار شده اند، آقایانی که مایل به انجام عمل ژنیکوماستی هستند و یا به طور کلی اشخاصی که تمایل به داشتن اندامی متناسب و زیبا دارند از جمله مناسب ترین گزینه ها به منظور انجام لیپوماتیک می باشند.

لیپوماتیک یا لیپوساکشن بدون درد چگونه صورت می پذیرد؟

این درمان که در یک بازه ی 1 الی 2 ساعته انجام می گردد، کاملا بی خطر است و با بیهوشی موضعی انجام می شود. در این روش از بیهوش کردن کامل بیمار پرهیز شده است تا شخص پس از هوشیاری با علائمی همچون تهوع، سرگیجه و... مواجه نگردد. در نخستین گام در این روش، برش های کوچکی در نواحی تعیین شده، ایجاد می گردد و در گام بعدی کانولا (نوعی لوله ی خاص) که آغشته به مواد سر کننده است با ارتعاش به نواحی تعیین شده، وارد می شود. گام نهایی در این روش، پس از بی حسی نواحی تعیین شده انجام می شود که در طی آن، با استفاده از یک ساکشن مرتعش، استخراج چربی ها و فرم بخشی به اندام ها صورت می پذیرد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک یا لیپوساکشن

پس از انجام این درمان، یک دست لباس لیپوی به شما داده خواهد شد که شما موظف هستید به منظور کاهش التهابات ناشی از عمل و محافظت هر چه بیشتر از پوستتان، آن را به مدت 4 الی 6 هفته به صورت متوالی بپوشید.

شاید در چند روز نخست پس از انجام این درمان، نواحی درمان شده با درد و کرختی همراه باشند که این عارضه ظرف مدت چند روز برطرف خواهد شد.

تراش هایی که به منظور تخلیه ی بافت های چربی بر روی پیکرتان ایجاد شده اند، در روزهای نخست پس از درمان کاملا قرمز هستند اما به مرور و با گذشت چندین روز کاملا کم رنگ و غیر قابل مشاهده خواهند شد.

دوران نقاهت این درمان تقریبا 2 هفته می باشد. پس از آن شما می توانید کلیه فعالیت های روزمره و یا ورزشی خود را از سر بگیرید.

نتایج مطلوب درمان از چه زمانی مشهود هستند؟

ظاهر شدن نتایج عمل در هر شخص منحصر به خودش است. فرم پیدا کردن بدن و از بین رفتن چربی های زائد از جمله مواردی ست که پس از انجام درمان احساس می شوند؛ تغییرات واضح تر با از بین رفتن التهابات و تورم های ناشی از درمان قابل مشاهده هستند که برای رسیدن به این مرحله یک بازه ی زمانی 2 هفته ای الی 1 ماهه مورد نیاز است، اما نتایج مطلوب و نهایی لیپوماتیک پس از گذشت چندین ماه قابل رویت می باشد.

چکاب بیمار

چکاب شخص بیمار در 3 مرحله انجام می پذیرد. مرحله ی نخست در روز پس از انجام لیپوماتیک صورت می گیرد که در طی آن پانسمان های بیمار تعویض می گردد. چکاب دوم با گذشت 1 هفته از درمان انجام می شود و پس از آن کلیه پانسمان ها برداشته خواهد شد. بررسی روند بهبود یافتن زخم ها نیز در این مرحله انجام خواهد شد. چکاب آخر 4 الی 6 هفته پس از درمان می باشد که در طی آن نتایج نهایی و میزان رضایت مندی بیمار از درمان مورد بررسی قرار می گیرد.