مهم‌ترين توصيه‌ها بعد از انجام لیپوماتیک کدامند

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2402 رای)

    مهمترین توصیه ها بعد از انجام لیپوماتیک کدامند؟

لیپوماتیک در واقع نسل جدید از دستگا‌ههای ساکشن است که با فناوری‌های پیشرفته ساخته شده و مزایای زیادی نسبت به روش‌های مشابه برای برداشت چربی دارد. بعد از انجام لیپوماتیک، فرد سریعاً مرخص می‌شود و نیازی به بستری وی نیست اما باید نکاتی را به خاطر بسپارد.

دوران نقاهت بعد از انجام لیپوماتیک حدود 3 تا 7 روز طول می‌کشد و در این دوره باید محافظت ویژه‌ای را از محل عمل انجام دهد.

در مورد رژیم غذایی باید گفت که اگر از بی حس کننده موضعی استفاده شده باشد، نیازی نیست تا فرد رژیم غذایی خاصی را دنبال کند و همان رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک را می‌تواند ادامه دهد ولی در کل، در ماه اول درمان، باید از خوردن غذاهای چربی و نمکی پرهیز شود.

باید به میزان کافی مایعات نوشید تا بدن دچار کم‌آبی نشود.

حداقل تا 48 ساعت بعد از انجام لیپوماتیک، فرد نباید به هیچ وجه نوشیدنی الکلی مصرف کند.

چند ساعت بعد از درمان، فرد می‌تواند به پیاده‌روی کوتاهی بپردازد اما انجام ورزش‌هایی که فشار خون را بالا می‌برند ممنوع است.

اگر لیپوماتیک در ناحیه شکم انجام شده و شلی و افتادگی پوست زیاد باشد، شخص نباید تا 72 ساعت بنشیند زیرا موجب بدحالتی و چین‌خوردگی پوست می‌شود. به همین خاطر است که معمولاً بعد از لیپوماتیک، به افراد توصیه می‌کنند که تا چند روز دراز بکشند و از نشستن خودداری کنند.

برای جلوگیری از افتادگی و چین‌خوردگی پوست، پزشک حتماً گن را تجویز می‌کند و توصیه اکید این است که فرد تا 7 روز از این گن استفاده کند و فقط در زمان استحمام مجاز به باز کردن آن از شکم است.

بعد از انجام لیپوماتیک، ورم مختصری در ناحیه درمان مشاهده می‌شود و این ورم بین 6 تا 8 هفته پابرجا خواهد بود. پس برای مشاهده‌ نتیجه درمان نباید عجله کرد زیرا باید بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد.

هرگز نباید ناحیه‌ای که لیپوماتیک روی آن انجام شده را تحت کمپرس آب گرم یا سرد قرار داد.

ممکن است فرد بعد از برداشت گن دچار سرگیجه شود. این امر به دلیل افت فشار اتفاق می‌افتد و توصیه می‌شود بعد از درآوردن گن به مدت 10 دقیقه دراز بکشد.

گرفتن دوش با آب ولرم بلامانع است و حتی چند ساعت بعد از درمان نیز می‌توان این کار را انجام داد اما توصیه این است که حداقل تا دو هفته از رفتن به استخر پرهیز شود و وان آب گرم و سونا هم تا یک ماه به تاخیر بیافتد.

حدوداً 3 تا 5 روز بعد از درمان و هنگامی که دردها رفع شده باشند می‌توان رانندگی کرد و دو هفته بعد از انجام عمل لیپوماتیک هم می‌توان به مسافرت رفت.

ممکن است در نواحی لیپوماتیک ‌شده احساس سوزن سوزن شدن وجود داشته باشد؛ دلیل این امر این است که حسِ پوستی بعد از لیپوماتیک دستخوش تغییر شده و بازگشت آن به حالت اول می‎تواند تا 6 هفته هم زمان ببرد. ماساژ دادن به صورت خیلی آهسته و ملایم می‌تواند روند بازگشت حس را تسریع ببخشد.

ماساژ دادن با استفاده از لوسیون می‌تواند از شدت ورم‌های موضعی بکاهد.

به خاطر سپردن این نکات و رعایت آنها می‌تواند اثرات درمان لیپوماتیک را دوچندان کرده و نتیجه‌ای مطلوب را حاصل کند. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید