نقش کاشت مو و ابرو در بالا بردن اعتماد به نفس

داشتن موهای زیبا با احساس خوبی از جوانی همراه است. در بسیاری مواقع حتی وجود موهای پرپشت و خوش حالت سن و سال افراد را از میزان واقعی کمتر نشان می دهد؛ از این رو است که بسیاری از افراد داشتن چنین مو هایی را برای خود می دانند و در صدد هستند تا به این رویا دست پیدا کنند. 

ریزش مو و طاسی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، باید بدانید که علت بسیاری از طاسی ها ژنتیک است و فرد بی آن که مشکل خاصی در ساختار موی خود داشته باشد به دلیل این ژن های ناهنجار موهای خود را از دست می دهد. همچنین هورمون های آندروژنیک نیز در طاسی و ریزش موها دخیل هستند که البته این هورمون ها از دسته هورمون های مردانه می باشند و در بیضه ها ترشح می شوند. عوامل شیمیایی و تغذیه ای نیز در بسیاری از اتفاقاتی که منجر به ریزش موها می شوند دخیل هستند. موها از پروتئین های ساختاری تشکیل شده اند و مواد معدنی و ویتامین های متعددی هستند که تضمین کننده سلامتی آن ها می باشند، به همین دلیل نبود یک رژیم غذایی خوب و متعادل به همراه سیگار کشیدن می تواند تا حدود زیادی موها را دچار آسیب نماید. خود فرآیند ریزش مو یک مسئله طبیعی است و در همه انسان ها اتفاق می افتد اما تعداد تار موی ریزش کرده در روز نباید به بیش از 100 تار برسد، اگر چنین اتفاقی بیفتد فرد پس از مدتی حجم زیادی از موهایش را از دست می دهد و ممکن است به طاسی مبتلا شود.

به طور کلی فاکتورهای مختلفی در ریزش مو دخیل هستند که هر کدام از آن ها ممکن است چرخه جوانه زنی و رشد مو را تحت تاثیر قرار داده و به طور موقت و دائمی در فرد ریزش مو ایجاد کنند.

کاشت مو-کلینیک کاشت مو

روش های موثر برای کاشت و ترمیم مو

روش های مختلفی برای انجام فرآیند کاشت مو  مانند جدیدترین روش کاشت مو sut، روش کاشت مو fit، عوارض کاشت مو به روش fut و جدیدترین روش کاشت مو prp به وجود آمده که البته در بسیاری از موارد نیز موفقیت آمیز هستند و افراد را به نتایج دلخواه خود می رسانند. کاشت یا پیوند مو نزدیک به چند دهه است که در دنیا انجام می شود و افراد زیادی از جمله سلبریتی های مشهور بواسطه آن به رویای خود یعنی جذاب تر و جوان تر بودن رسیده اند.

بسیاری از افراد به دلیل کم پشت بودن موها به متخصص مراجعه می کنند، در این شرایط متخصص به جای آن که پیشنهاد کاشت مو را بدهد از روش های ترمیمی برای رفع مشکل این افراد استفاده می کند. در روش های ترمیمی که ساده تر نیز هستند پزشک با تغییر خط رویش موها به طوری که طبیعی نیز جلوه کند، ظاهری پرپشت تر را برای موهای فرد ایجاد می کند. این روش ها مشکلات کاشت و عوارض کاشت مو و خونریزی های ناشی از آن را به دنبال نخواهند داشت. در فرآیند ترمیم چند تار موی فرد به لابراتوار فرستاده می شود و پس از شناسایی ساختار آن، متخصصین از بانک مو نزدیک ترین مو از لحاظ ساختاری و شکل به موی فرد را پیدا می کنند و پروتزی از روی آن می سازند. این مدل ساخته شده نهایتا با ژلاتین و بعضی از مواد خاص روی سر ثابت شده و دیگر از سر جدا نمی شود.

زمانی که به دلیل جدی بودن مسئله، مشکلات موها با روش های ترمیمی قابل حل نباشد، پزشک متخصص پوست و مو کاشت را برای بیمار تجویز می کند. در حال حاضر کاشت مو به چندین شیوه متنوع انجام می شود که همه آن ها در بیشتر مواقع موفقیت آمیز هستند.

ابتدایی ترین روش کاشت مو که امروزه به دلیل ایجاد ظاهری مصنوعی بر روی سر با اقبال چندانی مواجه نیست، روش پانچ PUNCH است. در این روش به دلیل کاشت دسته ای مو و ایجاد سوراخ روی سر، نمایی غیر طبیعی از موها ایجاد می شود که بسیاری از افراد آن را نمی پسندند.

کاشت مو به روش FIT

روش FIT به دلیل حجم پایین فولیکولی که در آن برداشت می شود مناسب افرادی است که ناحیه کمی از مو های آن ها ریخته است. در این شیوه قسمت هایی از موی بالای گوش و نواحی که دید کمتری دارند دسته هایی از مو بوسیله پانچ برداشته می شوند. از هر پانچ که معمولا 3 تا 5 واحد مو در خود دارد یک فولیکول سالم استخراج می شود. این فولیکول ها در قسمت هایی که نیاز به کاشت هست و در سوراخ های ایجاد شده به این منظور قرار می گیرند. کاشت به این شیوه طبیعی تر است و نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد گرچه که در موارد شدید طاسی و ریزش، این متد به تنهایی جواب نمی دهد.

کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روش FUT یکی از با سابقه ترین و در عین حال موفق ترین روش های کاشت مو در دنیا به حساب می آید. این متد که موفقیتی بالغ بر 97% موارد موجود دارد، توسط بسیاری از متخصصین زیبایی و پوست و مو برای افراد تجویز می شود. در این شیوه پزشک با برداشتن باریکه ای از مو از قسمت پشت سر و جدا سازی فولیکول های موجود در آن که در حدود 10000 عدد می شوند، اقدام به کاشت آن در نواحی جلو میانی سر می کند. قسمتی که برداشت از آن صورت گرفته نیز بخیه می خورد اما در صورت داشتن یک فرآیند جراحی خوب اثری از بخیه ها در سر باقی نمی ماند. فولیکول هایی که از ناحیه باریک سر جدا شدند طی مراحلی دقیق و علمی به صورت جداگانه در می آیند و در دسته های یک، دو و یا سه تایی در قسمت هایی از سر که نیاز به وجود مو هست کاشته می شوند.

 افرادی هستند که با عمل تراشیدن مو مشکل دارند و تمایلی ندارند که برای انجام عمل کاشت، تمام موهای خود را بتراشند، این شیوه برای این دسته از افراد بسیار مناسب است چرا که در آن نیازی به تراشیدن موهای سر وجود ندارد. البته باید گفت که این شیوه در عین داشتن مزایای زیاد، معایبی را نیز به همراه دارد. از جمله این معایب می توان به ایجاد اسکار در پشت سر تا مدت ها پس از جراحی اشاره کرد. همچنین ایجاد یک خط رویش غیر طبیعی از مسائلی است که ممکن است در این نوع از درمان کاشت مو اتفاق بیفتد.

کاشت مو با روش ترکیبی FIT و FUT

در این روش پزشک با استفاده از تکنیک هایی که در هر دو روش کاشت مو وجود دارند، اقدام به کاشت می کند. این شیوه ترکیبی برای افرادی که طاسی های گسترده دارند به کار برده می شود. این روش با برداشتن مزایای هر دو شیوه، این امکان را به بیمار می دهند تا عوارض پس از کاشت را به شکل خفیف تر و کمتری تجربه کند.

کاشت مو به روش SUT

این شیوه که در واقع مدرن ترین و نوین ترین شیوه کاشت مو در دنیا به حساب می آید، عوارض و مشکلات کمتری نسبت به شیوه های قدیمی تر برای بیمار دارد. این متد به دلیل نداشتن بخیه، برش، دوران نقاهت طولانی، درد و برجای ماندن اسکارهای پوستی در نواحی سر و پشت آن، علاقمندان زیادی دارد. از دیگر مزایای کاشت مو به روش SUT این است که تا حدود سه برابر حجم فولیکول در روش های رایج را با این شیوه می توان برداشت کرد. این تراکم بالا خط رویشی طبیعی در سر ایجاد می کند که ظاهری زیباتر را برای فرد به ارمغان می آورد. خط رویش را می توان به سلیقه و خواست بیمار در این روش طراحی کرد. همچنین نیاز به ویزیت ها و جلسات درمانی متعدد در این شیوه وجود ندارد.

Hair-transplantation-clinic

سن مناسب برای کاشت مو چه سنی است؟

متخصصین زیبایی و مو به دلیل عوارض و مشکلات ناشی از جراحی های کاشت مو، این نوع از عمل را برای افراد زیر 25 سال ممنوع کرده اند. در این سنین رشد فولیکول های مو ادامه دارد و ممکن است جراحی نتایج لازم را برای فرد به بار نیاورد. بهترین سن کاشت مو از سی سالگی است که در آن مو های فرد تکامل و رشد کامل خود را به دست آورده اند و می توان بر روی فولیکول های آن اقدامات لازم برای جراحی را انجام داد.

هزینه های کاشت مو به چه صورت است؟

در کل هزینه کاشت مو بر اساس تعداد گرافت های کاشته شده (تعداد فولیکولی که برداشته شده و در پوست سر جایگذاری می شود)  محاسبه می گردد که در افراد و کلینیک های زیبایی مختلف تفاوت دارد. روش های جراحی به دلیل عوارض و سختی هایی که به دنبال دارد هزینه های بالاتری نیز بر مشتری تحمیل می کند. به دلیل حساسیت و دقتی که در هنگام برداشتن دسته های فولیکولی از باریکه برداشته شده از پشت سر اعمال می گردد، این روش از شیوه های پر هزینه در زمینه کاشت مو به حساب می آید.

کلینیک کاشت مو  با سال ها تجربه در انجام عمل های ترمیمی و کاشت مو(Hair transplantation) متقاضیان را به رویای خود که همان جوان تر و جذاب تر بودن است نزدیک تر می کند. در این کلینیک عمل های کاشت و ترمیم با جدید ترین شیوه ها و فناوری روز آمریکا و اروپا در حال انجام است. وجود پرونده های موفق در زمینه انجام اعمال زیبایی پوست و مو در این کلینیک موید این امر است که  مسیر درستی را در پیش گرفته است.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید