ریزش موی سر و تاثیر تغذیه بر تشدید ریزش موی سر

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1/7 از 5 (از 2442 رای)

ریزش موی سر و عوامل تشدید آن

در این متن قصد داریم به بررسی ریزش موی سر و عوامل تشدید کننده آن بپردازیم. ریزش موی سر در هر سنی زنان و مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجا که این مشکل زندگی و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین موضوع بسیار مهمی می باشد. اگر از ریزش موهای خود رنج می برید و به دنبال راهی برای درمان ریزش مو آن هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.
یکی از مشکلاتی که امروزه گریبانگیر افرادی زیادی می باشد، ریزش موی سر است. افراد زیادی از این مشکل رنج می برند و به دنبال راه های مختلفی برای درمان این مسئله هستند. زیرا ریزش مو، کم شدن حجم مو ها و کم مو شدن سر اعتماد به نفس افراد را کاهش داده و در نتیجه این مسئله سبب ترس و نگرانی آنها می شود و مجبور به روش های جایگزین برای موهای خود مانند کاشت مو می شوند. برخی افراد هنگام حمام رفتن یا شانه کردن موها از ریزش موهای خود نگران می شوند. در حالی که این افراد باید بدانند که ریزش موها تا حدود 50 تا 100 تار مو نرمال و طبیعی می باشد. زیرا موهای آسیب دیده و از بین رفته جای خود را به موهای جدید می دهند. در این متن قصد داریم به بررسی یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار بر روی ریزش مو ها که سبک زندگی و نوع مواد غذایی مصرفی توسط افراد می باشد، بپردازیم.

ریزش موی سر _ کلینیک زیبایی

تاثیر مواد خوراکی بر ریزش موی سر

برخی از افراد فکر می کنند که فقط بیماری هایی نظیر کیست تخمدان، کمبود آهن، کم کاری غده تیروئید، بیماری تلوگن افلوویوم، لوپوس، طاسی سر یا وراثت سبب ریزش موی سر می شود. در صورتی که افراد باید بدانند مواد خوراکی نیز از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر ریزش موی سر می باشند. هر چه مواد خوراکی شامل ارزش بیشتری باشند و غنی از املاح، پروتئین، ویتامین و ... بیشتری باشند به تقویت مو ها کمک بیشتری می کنند. همینطور اگر افراد از مواد فاقد ارزش غذایی استفاده کنند و رژیم کم پروتئین، چرب و کم ویتامین داشته باشند، فولیکول های مو تضعیف شده و در نتیجه ریشه مو سست و دچار ریزش خواهد شد. بنابراین تاثیر مواد غذایی بر ریزش مو نباید نادیده یا کم ارزش در نظر گرفته شود.

ریزش موی سر _ کلینیک زیبایی

خوراکی هایی تشدید کننده ریزش موی سر

سبک زندگی و خوراکی هایی که افراد مصرف می کنند، تاثیر زیادی بر سلامت آنها و در نتیجه عدم ریزش موها دارد. در واقع خوراکی هایی که ریزش موی افراد را تشدید می کنند، شامل کدو حلوایی تلخ، فست فود، مصرف الکل، مواد غذایی چرب، مواد غذایی حاوی تانین مثل چای و قهوه، مصرف افراطی محصولات لبنی، مواد غذایی آلوده شده به سموم و آفت کش ها و ... می باشد. کمبود آهن، روی، ویتامین A/B/C/D/E  در ریزش مو ها بسیار موثر است. در واقع باید توجه داشت که الکل با کاهش ویتامین B سبب ریزش مو می شود. محصولات لبنی نیز به دلیل تداخل کلسیم و منزیوم باعث تشدید ریزش مو خواهند شد. زیرا منیزیم برای استحکام و افزایش مو لازم است اما با کلسیم محصولات لبنی در رقابت است.

ریزش موی سر _ کلینیک زیبایی



تاثیر مواد غذایی بر ریزش موی سر باید از کودکی در نظر گرفته شود. بدین معنا که خانواده ها از بدو تولد به دنبال تهیه مواد با ارزش غذایی برای فرزندان خود باشند و سعی کنند رژیم غذایی فرزندانشان را به گونه ای تنظیم کنند که دارای ویتامین های مختلف، کم چرب و پر پروتئین باشد و تا حد امکان از مصرف فست فود خودداری شود. افراد باید دقت داشته باشند که رسیدگی بیش از حد به موها مانند بیش از حد شستن، شانه کردن، سشوار کشیدن، رنگ کردن و ... نه تنها به زیبا شدن و تقویت موها کمک نمی کند، بلکه سبب آسیب به مو ها و ریزش موی سر خواهد شد. در نتیجه افراد باید از سشوار با حرارت سرد استفاده کنند. همچنین هنگام رنگ کردن مو ها به دنبال روشن شدن کامل آنها نباشند. زیرا برای روشن شدن رنگ شیمیایی باید مدت زمان بیشتری روی موها بماند.

     

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید