اطلاعات لازم در خصوص شیوه های جدید کاشت مو

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1 از 5 (از 2402 رای)

همه چیز درباره روش های کاشت مو

آیا کاشت مو در زیبایی چهره تاثیری دارد ؟ حتماً شما هم با ما هم عقیده هستید که از تأثیر مو بر روی چهره و زیبایی نمی‌توان غافل بود. ولی افراد زیادی هستند که بنا به دلایلی مانند ژنتیک و یا حادثه‌ای تمام و یا بخشی از موی خود را از دست داده‌اند و با انجام کاشت مو این مشکل را برطرف کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد کاشت مو و روش‌های نوینی که در این خصوص وجود دارد در اختیارتان قرار دهیم.

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو روشی برای ترمیم موهای از دست رفته می‌باشد. این پیوند مو معمولاً بدون بیهوشی بوده وبا بی حسی موضعی انجام شده و در واقع عملی سرپایی می‌باشد. بعد از انجام عمل برای مدتیم روز بر روی سر پانسمانی گذاشته می‌شود و روز به هد فرد برای تعویض پانسمان و و شستشوی سر باید مراجعه کند. در حین عمل پیوند بیمار هیچ دردی را احساس نمی‌کند. از دستکاری ناحیه پیوند مو و برداشت مو باید خودداری کرد. 2 روز بعد از عمل پیوند مو می‌توانید حمام کرده و سر خود را بشویید. موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می‌کنند و بعد از آن شروع به ریزش می‌کنند که جای نگرانی نیست و نشانه این است که پیوند مو با موفقیت انجام شده است.

روش های کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روش FUT به اندازه نواری کوچک و باریک از پشت سر حدود 2000 گرافت مو که شامل 9000 تا 8000 تار مو برداشته شده و سپس توسط گروه جراحی در زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول مو به صورت یکی، دو و یا سه تایی جدا شده و برای کاشت مو استفاده می‌شوند. فولیکول ها در محل کاشت مو که از قبل مشخص شده است به صورت منظم کاشته می‌شوند. در این روش نیازی به تراشیدن کل موی سر نبوده و فقط قسمتی که می‌خواهند از آن ناحیه مو بردارند کمی کوتاه می‌شود. در این روش شاهد سرعت بالای پیوند هستیم. در روش کاشت مو به روش FUT بیشترین برداشت با حداقل جای بخیه را خواهیم داشت.

کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش FIT

این روش نیز تا حدودی مانند روش FUT می‌باشد با این تفاوت که در این روش از قسمت بانک مو به وسیله پانچ عمل برداشت مو انجام شده و دوباره به وسیله پانچ پیوند داده می‌شود. از کاشت مو به روش FIT معمولا برای افرادی که در ناحیه کوچکی مانند ابرو و یا صورت احتیاج به کاشت مو دارند استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش ترکیبی

در این شیوه کاشت مو از ترکیب دو روش FIT و FUT استفاده می‌شود. این روش برای کسانی که مشکل طاسی کامل را دارند مناسب می‌باشد. نتیجه حاصل شده از پیوند ترکیبی رضایت بخش می‌باشد. در این روش تعداد گرافت های بیشتری از مو کاشته می‌شود تا تراکم بیشتری داشته باشیم. در این روش ترکیبی بیشترین تار مو در کمترین زمان ممکن از بانک مو برداشته می‌شود. در موقع کاشت باید به زاویه کاشت بسیار دقت شود و گرافت های تکی در جلو سر و گرافت های چند مویی در قسمت وسط و پشت سر کاشته شوند.

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو به روش SUT

در این روش نوین کاشت مو برداشت و پیوند مو به وسیله پانچ لیزر توسط متخصص کاشت مو در بهترین مرکز کاشت مو با قیمت و هزینه مناسب انجام می‌شود. در این روش نوین شما دیگر شاهد ماندن جای اسکار و هیچ گونه بخیه‌ای نخواهید بود. و هیچ خونریزی و دردی نخواهید داشت. در این متد کاشت خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا می‌باشد و به سختی می‌توان تشخیص داد که کسی عمل کاشت مو را انجام داده است. در این شیوه به دلیل فریز کردن فولیکولی های برداشته شده از بانک مو هیچ فولیکولی از بین نمی‌رود. این متد جزء پر طرفدارترین شیوه‌های کشت در اروپا و آمریکا می‌باشد.

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

همان طور که در بالا اشاره کردیم روش‌های متفاوتی مانند FIT، FUT، SUT برای کاشت مو وجود دارد ولی به تازگی روش نوین دیگری برای کاشت مو استفاده می‌شود نتیجه بهتر و قابل قبول‌تری نسبت به روش‌های پیشین دارد و آن استفاده از سلول‌های بنیادی یا PRP می‌باشد. هدف از سلول درمانی در این شیوه جدید کاشت این است که سلول‌های زایا از فولیکول‌های مو جدا شده و دوباره کشت داده می‌شوند و در ادامه تعداد زیادی سلول زایا دوباره به پوست سر تزریق می‌شوند. نتیجه به این صورت خواهد بود که یا فولیکول‌های جدید ساخته می‌شوند و یا موهای قبلی که به شکل پرزهایی نازک بودند به موهایی ضخیم و زبر تبدیل می‌شوند. اینروش های کاشت مو به تازگی توسط محققین ابداع شده و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است. با توجه به تحقیقات انجام شده تعداد سلول‌های بنیادی در قسمت‌های پر مو و قسمت‌های طاس به یک اندازه بوده و اختلاف این دو قسمت به دلیل تعداد سلول‌هایی به نام Progenitor Cells است که این سلول‌ها در نواحی طاس سر خیلی کمتر وجود دارند. در این شیوه کاشت سلول‌های زایا وظیفه تولید پیاز مو جدید را برعهده دارند. پیاز مو بعد از مغز استخوان دومین بافت فعال در بدن می‌باشد که کار تقسیم سلولی و ایجاد سلول‌های جدید را بر عهده دارد. این کارهای باید توسط پزشک متخصص در بهترین کلینیک کاشت مو انجام شود . شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی تهران از قیمت و هزینه کاشت مو مطلع شوید .

انجام کاشت مو

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید