باید ها و نبایدهای قبل و بعد از کاشت مو

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

در دنیای پزشکی، راه های زیادی برای درمان(ریزش مو) کشف شده است. استفاده از داروها و مواد شیمیایی تا داروهای گیاهی اما زمانی که استفاده از این موارد اثر گذار نباشد و افراد دچار ریزش مو شده باشند بهترین راه حتما کاشت مو است. کاشت مو روش های زیادی دارد برای مثال روش FIT، روش FUT، کاشت مو به روش HRT و... اما امروزه بهترین روش کاشت مو، کاشت مو به روش SUT است که بسیار کاربردی می باشد. تا امروز کلینیک کاشت مو در مقالات خود به بهترین روش کاشت مو، روش جدید کاشت مو بدون جراحی، عوارض بعد از کاشت مو، هزینه کاشت موی سر، بهترین روش کاشت مو، سن مناسب کاشت مو، کاشت موی احسان علیخانی و... به صورت کامل اشاره کرده است اما در این مقاله یه مسئله مراقبت های بعد و قبل از کاشت مو به صورت کامل اشاره می کند.

ریزش مو در واقع می تواند دلایل مختلفی مانند استرس، عوامل موروثی، تغذیه نادرست و... داشته باشد که به تناسب علت بیماری در افراد، پزشکان روش های درمانی متفاوتی را به بیمار پیشنهاد می کنند.

Hair transplantation-rozclinic

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا توصیه‌های پزشکان مجرب و برجسته را در خصوص توصیه های قبل و بعد از کاشت مو که بیماران باید به آنها توجه کنند را با شما به اشتراک بگذاریم.

همیشه قبل از عمل بخصوص 48 ساعت قبل از پیوند مو مشروبات الکلی ننوشید.
استفاده از دارو های آسپرین و ویتامین ای به مدت 10 روز قبل از عمل کاشت مو ممنوع می باشد و مصرف آن‌ها را ۱۰ روز قبل از عمل پیوند مو قطع کنید
شست و شوی موی سر پیش از عمل کاشت مو الزامی است
پیش از پیوند مو ، بهتر است از خوراک های سبک ولی مفید و مقوی استفاده کنید .
از چند روز مانده به عمل پیوند مو می بایست مصرف داروهای تقویت کننده و تحریک کننده رشد مو مانند ماینوکسیدیل را متوقف کنید
برخی در این تصورند که پیش از عمل کاشت مو داروی خاصی را باید مصرف کنند ، اما اینطور نیست .
شب پیش از عمل می بایست استراحت و خواب کافی داشته باشید تا برای عمل آماده باشید .
پس از اتمام کاشت مو، سردرد امر طبیعی است. در این صورت می توانید از داروهای مسکن از قبیل استامینوفن ساده یا کدیین دار و یا از بروفن یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده کنید.
عرق کردن سر موجب بروز عفونت های شدید در ناحیه پیوند و حتی ناحیه ای که از آن گرافت دریافت شده، می شود. بنابراین بیمار باید مراقبت زیادی را برای جلوگیری از تعریق به عمل آورید.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید به گرافت های مو آسیب وارد می کند. بنابراین توصیه می شود در روزهای اول از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید
بعضی از بیماران جهت ایجاد تراكم بیشتر نیازمند دو جلسه كاشت مو خواهند بود كه بهترین فاصله زمانی بین پیوندها 6ماه تا یكسال است.

کلینیک کاشت مو یکی از بهترین مراکز کاشت مو در تهران می باشد که در کلینیک فوق تخصصی خدمات کاشت مو (Hair transplantation) ، کاشت ابرو (Eyebrow transplantation) ، کاشت ریش و کاشت مژه با آخرین متد روز دنیا توسط پزشکان و متخصصان مجرب ارائه می گردد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید