تزریق بوتاکس برای جوان سازی پوست

انسان از بدو خلقت با روند پیر شدن مواجه بوده و هست و خواهد بود و به ذات طبیعی در همه انسان ها میل به زیبایی وجود دارد و همواره بشر را به دنبال راهی برای پیدا کردن و دسترسی به اکسیر جوانی هدایت کرده است. تزریق بوتاکس برای برطرف کردن عوارض پیری انجام می شود .پیری با بروز چین و چروک صورت که غالباً آزار دهنده هستند همراه است.

این چروک ها که به دلایل مختلف روی پوست افراد پا به سن گذاشته به وجود می آیند که عبارتند از: افزایش سن، اشعه خورشید، اثر جاذبه زمین، اثر انقباض عضلات صورت؛ چروک های بین ابرو، چروک های اطراف دهان و چروک های پیشانی چروک هایی هستند که بسیار مورد توجه بیماران هستند. این چین و چروک ها عمدتاً در اثر انقباض عضلات سطحی صورت به وجود می آیند و با تزریق بوتاکس قابل درمان هستند.

با تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های اطراف چشم و باندهای گردن را نیز درمان کرد  ولی در ذهن همه کسانی که برای اولین بار اقدام به تزریق این دارو می کنند سوالاتی مانند قیمت بوتاکس، مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس، بهترین مارک بوتاکس، عوارض بوتاکس چیست، راههای از بین بردن اثر بوتاکس، افتادگی پلک در اثر بوتاکس، شستن صورت بعد از بوتاکس، افتادگی پلک بعد از بوتاکس، خوابیدن بعد از بوتاکس، هزینه بوتاکس، ورزش بعد از بوتاکس، بهترین نوع بوتاکس، اثر بوتاکس بعد از چند روز پدیدار می شود و ... پیش می آید که همکاران ما در کلینیک کاشت مو با صبر و بردباری به همه سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

تزریق بوتاکس

حال بیایید به این سوال که بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند پاسخ دهیم:
بوتاکس در واقع نوعی سم از خانواده باسیل کلستریدیوم بوتولینوم است که جهت استفاده پزشکی تغییر یافته و خالص شده است؛ این سم از طریق بی حس کردن عضلات، جلوی انقباض آنها را می گیرد تا دیگر چین و چروک ایجاد نشود و موجب جوانسازی پوست می شود.
در اعمال بوتاکس پزشکان و متخصصان این رشته با سوزن های بسیار ظریف و سطحی این سم را زیر پوست نواحی مورد نظر تزریق میکنند. زمان تزریق بوتاکس معمولا در حدود ده تا پانزده دقیقه به طول می‌انجامد ولی اثر آن دو تا سه روز پس از تزریق  ظاهر می شود. به همین دلیل است که گفته می‌شود نباید روی محل تزریق را با انگشت فشار داد یا این که تا چهار ساعت پس از تزریق خوابید چرا که این حرکات موجب پخش شدن بوتاکس به نواحی دیگر شده و اثرات نامطلوبی را بوجود می آورد.

توصیه اکثر پزشکان و همچنین کادر مجرب کلینیک کاشت مو بر این است که پس از تزریق ، عضلات محل تزریق را تا حد امکان منقبض کنیم تا جذب آن بیشتر و تاثیرپذیری آن مطلوب تر گردد. اثر بوتاکس همیشگی و دایمی نمیباشد و بسیاری از بیماران باید هر چند ماه یکبار تزریق بوتاکس را تجدید کنند چرا که در اثر تزریق مکرر عضلات فرا می گیرند که منقبض نشده و به این ترتیب پس از مدتی فاصله تزریق ها بیشتر خواهد شد و به مرور زمان دیگر لازم به تزریق نخواهد بود تزریق بوتاکس بی ضرر بوده اما در عین حال ممکن است در اثر این تزریق پلک کمی پایین بیفتد که این موضوع موقتی است و نهایتاً دو تا سه هفته طول می کشد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید