مراقبت از موهای خشک و نحوه شستشوی صحیح

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

هر نوع مویی با هر جنسی چرب، خشک یا معمولی اگر مراقبت نشود فرد را دچار ریزش مو می کند، شستشوی هر روز موی سر، شستن مو با صابون، شستن مو بدون شامپو، رعایت روش صحیح شستن موهای بلند هر کدام از اینها ممکن است در جلوگیری از ریزش مو یا درمان ریزش مو موثر باشند اما توصیه کلینیک کاشت مو به افراد برای محافظت از موی سر شستن صحیح موها است.

شستن موها کاری در عین حال بسیار ساده و بسیار پیچیده است است؛ اکثر افراد بر این باورند که شستن موها ابتدا با خیس کردن، ‌شامپو زدن و ماساژ دادن و چنگ زدن مو آغاز و در نهایت با خشک کردن و سشوار کشیدن مو همراه است. اما ما بر این باوریم که این کار تا حدودی اشتباه و عامیانه است، زیرا شستن موها چند فوت کوزه‌ گری دیگر نیز دارد که در اینجا قصد داریم آنها را برای شما بازگو کنیم، پس با کلینیک کاشت مو همراه شوید.

نحوه صحیح شستن موهای خشک

نحوه شستن موهای خشک به چه صورت است؟

افرادی که از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برند بهتر است برای رفع این مشکل از نظر شستشو به ترتیب زیر عمل کنند:

برای نظافت و شستشوی این موها می توان دو روز درمیان موها را شست ولی بهتر آن است از قاعده کلی استفاده کرده و همان یک روز درمیان بدون خشونت و به آرامی سر را شستشو دهید، البته با ماساژ بسیار آرام و بدون چنگ زدن و برس کشیدن موها پوست سر را باید شست، دو بار شستشو در هر وهله استحمام کافی می باشد.

و در آخر پیشنهاد میشود که از حوله برای ماساژ دادن شدید موها و برای خشک کردن آنها استفاده نکنید، زیرا این کار باعث گره خوردن موها و حتی کنده شدن آنها می‌شود. به جای این کار، حوله را دور سر بپیچید و به آرامی روی موها فشار دهید، با این کار موها زودتر خشک می‌شوند.

روش صحیح شستن موهای بلند، موهای فر، موهای لخت هر کدام با دیگری متفاوت است. موهای خشک جزو حساس ترین جنس مو هستند که با استفاده صحیح و درست از نرم کننده ها و مراقبت از برخورد نکردن نرم کننده به ریشه موها می تواند در بهبود خشکی مو موثر باشد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید