مراقبت از موهای چرب و نحوه شستشوی صحیح

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 4 از 5 (از 2401 رای)

در اینجا پس از اختصاص دادن مقالات گذشته در سایت کلینیک کاشت مو به مسائل کاشت مو در انجا قصد داریم تا در این مطالب که در سه قسمت برایتان گردآوری شده روش های صحیح شست و شوی مو را برایتان شرح دهیم

در ابتدا لازم است بدانید که در هر سانتی متر از پوست سر در حدود پنج غدد چربی وجود دارد که کار این غدد ایجاد ترشح چربی در سطح پوست سر می باشد . حال توجه به روش و اصول شست و شوی موی سر برای افرادی که موهای چرب دارند بسیار ضروری و لازم میباشد.

تقسیماتی که برای حالات مو، موی چرب، موی خشک، موی معمولی ناشی ازفعالیت غدد چربی زیر پوست است که نوع و حالت موها را مشخص می کنند. حالت مو مدیون پوست سر می باشد چربی و خشکی پوست نیز رابطه مستقیم به ترشح غدد چربی در پوست دارد . به همین جهت لازم است که درباره غدد چربی توضیح بیشتری داده شود. مو از نظر ارگانیسم ساختمانی درهمه یکسان است و فرقی با همدیگر ندارد . آن تفاوت ظاهری که درموهای آدمیان می بینیم فقط حالت موها است که با یکدیگر متفاوت می باشد.

علت زود چرب شدن موی سر همین فعالیت غدد چربی است که زیادی چربی نیز باعث مزاحمت می شود بطوریکه روی پوست سر جاری شده واین عمل موجب می شود که روی روزنه های پوستی را بپوشاند و عمل تنفس پوستی اکسیژن گیری را مختل می سازد و محیط نامناسبی برای موها فراهم شده و موهای چرب و نازک را به دنبال داشته و فرد مجبور به شستن روزانه موی سر است.

کلینیک کاشت مو-موهای چرب

در پاسخ به این سوال که ایا چربی مو باعث ریزش میشود باید بگوییم بله با بسته شدن منافذ پوست سر و ترشح زیلد چربی موها دچار ریزش شدیدی خواهند شد.

اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گویند پوست سر چرب است و چنانچه غدد درکار خود کم کاری کنند می گویند پوست سر خشک است واگر غده ها فعالیت عادی وطبیعی داشته باشند می گویند پوست سر معمولی است و این حالت برای پوست و مو می باشد.

اصول و روش‌های صحیح شست و شوی موهای چرب:

این نوع موها را فقط یک روز در میان بدون چنگ زدن خشونت، ماساژ دادن، برس کشیدن باید مورد شست و شو قرار داد؛ به این صورت که ابتدا موها را در کف دستها قرار داده و بطور دورانی و چرخشی پوست سر را می شویم بی آنکه ناخن‌ها و یا نوک انگشتان پوست سر تماس حاصل کند دودست شستشو در هر بار استحمام کافی می باشد. شستن مو با صابون، استفاده از بهترین شامپو برای موی چرب، مصرف قرص برای چربی پوست سر، شستشوی هر روز موی سر، شستن مو بدون شامپو، درمان چربی موی سر در طب سنتی هر یک از ایها شاید اگر مورد بررسی قرار گیرند در درمان چربی پوست موثر باشند اما اولین قدم برای درمان رفتار صحیح با مو و نحوه شست شو است.

کلینیک کاشت مو برای درمان چرب شدن موی سر و از بین بردن چربی پوست سر استفاده از شامپوهای مخصوص موهای چرب را به همراه رفتار درست شستشوی مو به افراد پیشنهاد می کند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید