کاشت مو به روش fut چگونه انجام می شود

 FUT در سراسر دنیا به‌عنوان یک تکنیک کاشت مو به روش طبیعی تلقی می‌شود که طرف داران زیادی نیز دارد. در این روش نوار باریکی (به طول 20 الی 25 سانتی‌متر و ضخامت 1 الی 2 سانتی‌متر) از فولیکول‌های موهای پشت سر برداشته می‌شود و عمل کاشت تحت نظارت و عملکرد پزشک متخصص، تکنسین‌ها و سایر تیم پیوند انجام می‌شود. در این روش گرافت های استخراج شده به ناحیه مورد نظر انتقال خواهند یافت.

چگونگی کاشت مو به روش fut

به روش استخراج مو از پشت سر و انجام عمل کاشت در ناحیه تعیین شده را در اصطلاح پزشکی follicular unit transplantation (fut) می گویند. اگر تمایل دارید که بیشتر با این روش کاشت موی طبیعی آشنا شوید، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

در کاشت مو به روش FUT که تحت بی هوشی موضعی صورت می‌پذیرد، نوار باریکی که دارای حداکثر 2 سانتی متر عرض و 25 سانتی‌متر طول می‌باشد از پس سر فرد بیمار استخراج می‌شود و پس از آن پوست نواحی پشت سر باکمی کشش به هم رسانیده می‌شود و سپس توسط تیم کاشت بخیه زده می‌شود.

تذکر: افرادی که مسئول زدن بخیه هستند باید به این نکته توجه نمایند که ضخامت بخیه‌های زده‌شده، نباید از 3 الی 4 میلی‌متر بیشتر باشد. درصورتی‌که در زدن بخیه از مورد ذکرشده پیروی شود، اسکار بخیه به‌هیچ‌وجه دیده نخواهد شد و جای آن توسط موها استتار خواهد شد.

در مرحله بعد، نوار باریک استخراج‌شده، توسط تیم کاشت به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند که این قطعات کوچک‌تر اصطلاح "گرافت" گفته می‌شود. گرافت ها از 1 الی 4 عدد تار مو تشکیل‌شده است که در این عمل دست‌کم 1500 الی 2500 گرافت تهیه خواهد شد. در مرحله بعد گرافت ها به نقاط انتخابی انتقال می‌یابد.

حداکثر زمان لازم برای انجام این عمل، بسته به نیاز فرد بیمار به کاشت مو از 3 الی 5 ساعت متغیر خواهد بود.

به‌طورکلی می‌توان گفت fut یک روش استاندارد برای کاشت مو می‌باشد که می‌توان در طی عمل، بیشترین مقدار مو را برداشت و کاشت کرد. در اکثر مواقع بیش از 90 درصد از گرافت های کاشته شده، رشد خواهند کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت این عمل با نتایج خوبی همراه خواهد بود. روش کاشت موی fut به نسبت روش fit از مزایای بیشتری برخوردار است. به‌طور مثال: روش fut را می‌توان توسط تکنسین‌ها و یا تیم کاشت انجام داد درصورتی‌که کاشت مو به روش fit باید توسط شخص جراح متخصص انجام گیرد؛ و درصورتی‌که این‌گونه عمل نشود، ممکن است جراحی با نتایج مطلوب همراه نباشد و آسیب‌هایی به بیمار وارد شود.. زیبایی، نتایج مطلوب‌تر و ضریب خطای پایین‌تر از دیگر مزایای روش fut در مقایسه با روش fit می‌باشد. بر طبق آمار کسب‌شده از سوی کلینیک‌های زیبایی، بیش از 97 که افرادی که به روش fut درمان شده‌اند، از نتایج عمل خود راضی بوده‌اند.

معایب کاشت مو به روش fut

به‌جای ماندن جای بخیه و اسکار یکی از عوارض کاشت به روش fut می‌باشد که درصورتی‌که تیم کاشت نهایت دقت لازمه را به کار برند و دقت نمایند که ضخامت بخیه‌ها از 4 میلی‌متر تجاوز نکند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

در کاشت به روش، قسمت کاشته شده حالت عروسکی به خود می‌گیرد و خط رویش کمی غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. به‌گونه‌ای که کاشت موی فرد بیمار پس از رشد موها برای همه آشکار خواهد شد.

بروز دردهای ناشی از عمل و انجام جراحی از دیگر معایب این روش در کاشت مو می‌باشد. در صورتی که روش‌های نوین کاشت مو عاری از هرگونه در و جراحی خواهند بود. SUT یکی از روش‌های نوین در کاشت مو می‌باشد که شخص بیمار پس از 1 جلسه صاحب موهایی پرتراکم خواهد بود؛ لازم به ذکر است که این عمل بدون هیچ‌گونه درد و خونریزی صورت می‌پذیرد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید