چگونگی درمان ریزش موی سر با استفاده از مزوتراپی

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 4 از 5 (از 2401 رای)

در این مقاله سعی کرده‌ایم که اطلاعات مفیدی در مورد جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت موها خدمتتان ارائه دهیم. پس مثل همیشه با ما همراه باشید.
مزوتراپی از روش‌های نوینی است که در چند سال اخیر به‌منظور درمان ریزش موها کاربرد یافته است. با استفاده از این روش می‌توانید طی چندین جلسه، موهایتان را تقویت نمایید. کاهش گردش خون در ناحیه سر، استرس، نداشتن خواب کافی، رعایت نکردن بهداشت، نرسیدن مواد مغذی کافی به بدن و از بین رفتن تعادل در عملکرد هورمون‌ها (مانند ترشح زیاد آندروژن DHT) از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو به‌حساب می‌آیند که آسیب‌ پذیری فولیکول‌های مو را در پی دارد. خوشبختانه در چند سال اخیر علم پزشکی در عرصه کاشت موی سر و تقویت آن روند رو به رشدی را طی نموده است که می‌توان با استفاده از آن، بسیاری از ضعف‌های فولیکول‌های مو را برطرف نمود. مزوتراپی ازجمله روش‌های نوظهوری می‌باشد که اثرات و نتایج مثبتی را با خود به همراه دارد. با استفاده از این روش می‌توان ضمن متوقف ساختن ریزش موها، فولیکول‌ها را برای رشد مجدد تحریک نمود. 

 


مکانیزم به‌ کاربرده شده در مزوتراپی

در مزوتراپی که یک روش غیرتهاجمی به‌حساب می‌آید، با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف، موادی خاص و تقویتی به لایه اپیدرم پوست تزریق می‌شود. گفتنی است که در روش‌های مزوتراپی و مزودرم هدف اصلی، تقویت لایه میانی پوست سر می‌باشد؛ از همین رو، جای سوزن‌های واردشده به سر در قسمت سطح پوست بسیار سطحی خواهند بود.

در این روش، از محرک‌های مکانیکی یا شیمیایی استفاده می‌شود که در دو حالت، میزانی از داروها، هم چون گلوله‌های دارویی به بخش‌های مشخص‌شده پوست سر تزریق می‌گردد.

نخستین گام در مکانیزم مکانیکی، ایجاد حفره بسیار کوچکی است که توسط سوزن در سطح پوست به وجود می‌آید. در گام بعدی، پوست سر به‌منظور التیام بخشیدن به حفره ایجاد شده، الاستین و کلاژن تولید می‌نماید. این دو عنصر، از ملزومات مهم تشکیل ساختمان پوست به شمار می‌روند. گفتنی است که در این روش هیچ‌گونه آسیبی به کلاژن وارد نمی‌گردد و تنها طی فرآیندی طبیعی، حفره ایجاد شده توسط کلاژن سازی رفع خواهد شد.

در مکانیزم شیمیایی از مواد ویژه به‌منظور رفع مشکل موردنظر استفاده می‌گردد. به‌طور مثال اگر بیمار دچار اختلالی در دستگاه گردش خون باشد، به‌منظور رفع مشکل از مواد التیام بخشی چون کومارین استفاده خواهد شد. درصورتی‌که شخصی دچار عارضه‌های التهابی شده باشد می‌توان با استفاده از مواد ضدالتهابی چون: سیلیکون، مشکل ذکرشده را رفع نمود.

استفاده از مواد باکیفیت در درمان ریزش مو به روش مزوتراپی از اصلی‌ترین مواردی می‌باشد که در ایجاد روند بهبودی نقش خواهد داشت. در مزوتراپی سر، موادی از قبیل آمینواسید، انواع مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و اسیدهای نوکلئیک پس از ترکیب، تزریق خواهند شد.

از دیگر محاسن درمان با استفاده از مزوتراپی می‌توان به سرپایی انجام شدن آن اشاره نمود. مزوتراپی بدون انجام بی‌حسی‌های موضعی انجام می‌شود و حتی فرد بیمار احتیاجی به تعویض لباس نخواهد داشت. در این روش، پماد سر کننده بر موضع مالیده خواهد شد و پس از گذشتن 45 دقیقه، با استفاده از سوزن‌های ظریفی چون سوزن انسولین مواد درمانی در قالب قطرات به لایه اپیدرم پوست انتقال می‌یابند.

زمان مورد نیاز برای درمان ریزش مو

به‌منظور نمایان شدن نتایج مطلوب به یک سیکل 4 الی 5 مرتبه‌ای نیاز است. افرادی که تمایل دارند مشکل ریزش مو را به‌ طور دائم رفع نمایند باید دست‌ کم 6 الی 8 جلسه تحت نظارت پزشک، مزوتراپی شوند.

 

کاندیدای مناسب برای انجام مزوتراپی

کلیه افرادی که به‌ نوعی دچار کم‌پشتی مو هستند می‌توانند با استفاده از این روش، به تقویت موهایشان کمک کنند. مزوتراپی تاکنون نتایج ثمربخشی در مورد بانوانی که به کم‌ پشتی مو دچار بوده‌اند به همراه داشته است. گفتنی است این روش برای بانوانی که به ریزش مو پس از زایمان دچار شده‌اند، بسیار کارآمد و مفید است. خوشبختانه این روش نتایج مطلوبی نیز در آلوپسی آندروژنتیک به همراه داشته است. به‌طورکلی این روش برای کلیه افرادی که به دنبال روش‌های واقع بینانه ای به‌منظور درمان ریزش مو هستند، مناسب و درخور است.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید