چگونگی کاشت موی طبیعی به روش safer

امروزه کاشت مو به یکی از پر طرفدارترین عمل‌های زیبایی در جهان تبدیل شده است که استقبال شدید مردم از آن، موجب شده است که در چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی نماید. کاشت موی طبیعی به روش safer از جمله راه‌های نوینی است که مشکل کم پشتی یا طاسی سر را به میزان چشم گیری برطرف می‌نماید. در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی درباره این تکنیک نوظهور به خدمتتان ارائه دهیم؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 کاشت موی اتوماتیک یا safer شباهت بسیار زیادی به کاشت مو به روش FIT دارد. تنها تفاوت این روش با کاشت مو به روش fit در این است که برای استخراج گرافت های مو از پس سر، از دستگاهی به نام omnigraft استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این دستگاه، از تولیدات یک شرکت فرانسوی می‌باشد و برای نخستین مرتبه در سال 2000 میلادی وارد ایران شد. این دستگاه از بدو ورود به ایران مورد استفاده برخی از متخصصین کاشت مو قرار گرفت. نحوه کار نیز بدین صورت است که گرافت ها با استفاده از دستگاه، از پس سر استخراج می‌شود و پس از جدا نمودن آنها، عمل کاشت با بهره گیری از متد پانچ صورت می‌گیرد.

کاشت مو به روش safer برای جلوی مو _ کلینیک


مراحل کاشت مو با استفاده از روش safer
نخستین گام در انجام کاشت مو به روش safer انجام بی حسی موضعی بر روی بیمار است. پس از آن ناحیه مورد نظر به منظور انجام مراحل کاشت آماده می‌شود. از همین رو، موی نواحی انتخابی برداشت مو، تراشیده خواهد شد. در مرحله بعد، گرافت مو به صورت اتوماتیک از موضع تعیین شده برداشته خواهد شد. در مرحله بعدی، آماده سازی نواحی کاشت مو آغاز می‌شود و پس از بی حس نمودن موضع، حفره‌های کوچکی به منظور جای دادن گرافت ها در منطقه کاشت ایجاد می‌گردد. سپس کلیه گرافت ها به صورت اتوماتیک درون حفره‌های ایجاد شده قرار می‌گیرند.

 انجام کاشت مو به روش safer _ کلینیک

مزایای استفاده از کاشت مو به روش safer

به طور کلی می‌توان گفت این روش مزایای فراوانی برای بیماران و پزشکان به دنبال دارد. بالا رفتن سرعت عمل در این روش یکی از مهم‌ترین مزایای آن به نسبت سایر روش‌های مشابه است. در کاشت موی safer بیمار پس از بیهوشی موضعی، در مدت زمانی کوتاه تحت درمان قرار می‌گیرد. گفتنی است کیفیت برداشت گرافت ها و کاشت آن در ناحیه مورد نظر بسیار بالاست. این روش که با بهره گیری از فرآیند الکتروپنوماتیک صورت می‌پذیرد، با کمترین عوارض همراه خواهد بود. امکان قطعی مو و ایجاد تروما به گرافت ها در این روش به حداقل میزان خود می‌رسد. زیرا فولیکول‌های مو بدون هیچ گونه دخالت دست و تنها با استفاده از یک سوزن از ناحیه مورد نظر استخراج می‌گردند. امکان محافظت از این گرافت ها به شدت بالاست و می‌توان دست کم از 98 درصد از گرافت ها به خوبی محافظت نمود. از دیگر مزایای استفاده از روش کاشت موی safer می‌توان به تراکم بخشی بالای آن اشاره نمود. نگرانی مراجعین از میزان تراکم موهای کاشته شده پس از عمل، از جمله احساسی است که اکثر بیماران با خود به همراه دارند. باید بدانید خوشبختانه روش safer این نگرانی را برطرف ساخته است. ظرافت پانچ‌های به کار برده شده در این روش، موجب شده است که بتوان تعداد بالایی از گرافت ها را استخراج نمود. متخصصین کاشت مو بر این باورند که تراکم به وجود آمده پس از کاشت، در این روش در مقایسه با سایر روش‌های مشابه از نتایج مطلوب‌تری برخوردار است.

از دیگر مزایای این روش می‌توان به کاهش خستگی متخصصین و پزشکان اشاره نمود. خستگی متخصصین در پایین آمدن میزان کیفیت عمل کاشت تاثیرگذار خواهد بود. کاهش خستگی متخصصین در این روش موجب بالاتر رفتن کیفیت کار خواهد شد.

دوران نقاهت در روش safer به چه صورت است؟

دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و بیمار می‌تواند پس از 1 روز کلیه فعالیت‌های روزانه خود را از سر گیرد. گفتنی است که تمامی سوراخ‌های ریزی که در مرحلهٔ برداشت در پس سر ایجادشده‌اند، طی 4 الی 5 روز رفع خواهند شد. بدین ترتیب می‌توان مجدداً از پس سر برای ترمیم کاشت و یا پرتراکم‌تر کردن موها استفاده نمود.

جالب است بدانید کلیه عوارض احتمالی پس از عمل کاشت مو که در سایر روش‌های کاشت دیده می‌شدند، اعم از: التهاب، کبودی، درد و خون‌ریزی در این روش به حداقل میزان خود می‌رسند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید