عمل لیپوماتیک با دستگاه های با کیفیت و پزشک مجرب

 

کیفیت دستگاه یا تجربه پزشک موجب موفقیت لیپوماتیک می شود 

امروزه متقاضیان درمان لیپوماتیک در کشور عزیزمان رو به افزایش است. به طوری که  هر روز بر تعداد افرادی  که تمایل به انجام این عمل زیبایی دارند افزوده می شود. نکته ای که برای طرفداران این عمل قابل توجه می باشد این است که چه عواملی بر کیفیت لیپوماتیک تاثیرگذار خواهد بود. مراجعه به یک پزشک حاذق و چیره دست و استفاده از بهترین دستگاه های لیپوماتیک دو موردی است که تمامی بیماران به آن توجه می کنند.

امروزه روش های تخلیه ی چربی بسیار متفاوت شده است. لیپوماتیک، لیپولیز لیزری و واترجت سه نوع رایج تخلیه ی چربی در کشورمان به شمار می روند که هر کدام معایب و مزایای متفاوتی را به همراه دارند. در لیپوماتیک، سلول های چربی با استفاده از کانولای مرتعش، شکسته و سپس تخلیه خواهند شد. به طور کلی می توان گفت اساس کار در لیپوماتیک، ارتعاش و لرزش است. در لیپولیز که از دسته روش های حرارتی به حساب می آید، سلول های چربی با استفاده از اشعه های لیزر تحریک می شوند و دست آخر، با کمک ساکشن از بدن خارج خواهند شد. لازم به ذکر است که خطر سوختگی در این روش، به نسبت موارد مشابه بالاتر می باشد. در روش واتر جت  که از تازه ترین روش های تخلیه ی چربی می باشد، تناسب اندام به کمک فشار آب کنترل شده صورت می پذیرد. اگر چه هر کدام از این روش ها معایب و مزایایی به همراه دارند و روش پیکر تراشی در نهایت با توجه به سلیقه ی بیمار و میزان بودجه ی او تعیین می گردد اما آن چیزی که باید بدانیم این است که توانایی پزشک معالج و میزان توانمندی او کیفیت نهایی را رقم خواهد زد. چه بسا متخصصینی از روش های قدیمی تری هم چون لیپوساکشن استفاده نمایند اما چیره دستی آن ها بهترین نتیجه را به همراه بیاورد. پس امری که همواره باید به آن توجه داشت این است که مهارت پزشک، نخستین قدم برای انتخاب یک مرکز مناسب برای تخلیه ی چربی های مازاد بدن می باشد.  قطعا دقت، تجربه و میزان توجه پزشک مهمترین گزینه خواهد بود.

 

از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره نمود این است که روش های چربی زدایی هم چون: لیپوماتیک و لیپولیز با هدف برطرف نمودن چاقی های موضعی انجام می گیرد و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، راهکار مناسبی به حساب نمی آید. این روش ها بیشتر برای برطرف نموده چربی های تجمع یافته در نقاطی هم چون: غبغب، ران، بازو، شکم، پهلو، سینه و... مناسب است؛ مراجعه به یک پزشک ماهر عوارضی را که پس از عمل با آن مواجه خواهید شد را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. عدم قرینگی اندام از شایع ترین معضلاتی است که بیماران پس از مراجعه به پزشکان کم تجربه با آن مواجه می شوند. نداشتن تجربه ی کافی در این افراد موجب می شود که توازن و تقارن ران، بازو، سینه و یا باسن از بین برود. جمع شدن مایعات در زیر پوست بیمار و آمبولی شدن از دیگر مواردیست که در صورت عدم توجه پزشک روی خواهد داد. بنابراین مراجعه به یک پزشک خوب، ریسک آمبولی را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد. عفونت های مزمن  از دیگر عوامل خطرناکی است که در صورت عدم توجه پزشک معالج روی خواهد داد. عفونت پس از عمل از مواردی است که متاسفانه در برخی از مواقع به فوت بیمار منتهی می گردد. خونریزی در حین عمل نیز یکی دیگر از عوارض ساکشن می باشد که تجربه ی یک پزشک در کمتر شدن آن تاثیر گذار خواهد بود. موارد دیگری چون کبودی و  تورم از دیگر موارد کم خطری است که با نظارت و تجربه ی پزشک به حداقل خود خواهد رسید. گفتنی است اگر شما قصد دارید تا چند ناحیه ی مختلف از بدن را تحت عمل لیپوماتیک فرم بخشید، بهتر است که عمل شما در دو یا چند مرحله به اجرا درآید؛ زیرا در صورت ساکشن نقاط مختلف بدن در یک زمان، دوران نقاهت به شدت افزایش می یاید که در پی آن، زمان بیهوشی نیز افزایش خواهد یافت ؛ ممکن است این مساله سلامت بدن را به خطر بیندازد.  

لذا توصیه ی ما به اشخاصی که خواستار انجام این عمل هستند، این است که در اولین قدم به جست و جوی یک پزشک ماهر بپردازند تا عوارض ناشی از درمان را به حداقل خود برسانند. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید