انواع روش کاشت مو

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

کاشت مو معمولا با برداشتن موهای اهدایی از پشت سر (به دلیل مقاومت بیشتر در برابر تغییرات هورمونی) و کاشت آن در نواحی که بیشتر ریزش داشته اند، صورت می گیرد. کاشت مو معمولا به دو روش کاشت واحد کیسه ای (FUT) و استخراج واحد کیسه ای (FUE) صورت می گیرد.

این دو روش در تمامی مراحل مشابه هم هستند و تنها در مرحله اولیه کار تفاوت دارند. در روش FUT معمولا نواری از پوست سر بریده می شود و به قسمت های مجزایی تقسیم می شود. روش FUE برای کاشت مو، شامل دریافت کیسه یا بخش هایی از مو از پشت سر فرد و برش آنها به قسمت های کوچک تر است. روند این پروسه زمان بر است و چند ساعت به طول می انجامد اما بدون درد است و درد اولیه پس از چند بار تزریق از بین می رود.

انواع روش کاشت مو

مزایای روش FUT:

  • با تعداد برش کمتری می توان نواحی بیشتری از سر را پوشش داد.
  • با تعداد برش کلی کمتر نتایج کاشت مو بهتری حاصل می شود. با اینحال تعداد برش به مهارت پزشک متخصص و کارکنان او بستگی دارد.

مزایای روش FUE:

  • به دلیل اینکه در این روشی نیازی به بریدن نواری از پوست سر برای کاشت مو نمی باشد، در نتیجه اثری از خراش و بریدگی وجود ندارد.
  • زمان بازیابی در این روش بسیار سریع تر است و معمولا بیمار می تواند روز پس از درمان فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.
  • جای زخمی خطی بر پوست سر پس از کاشت مو باقی نمی ماند.


انواع روش کاشت مو

در هر دو این روش ها توصیه می شود حتما قبل از تصمیم گیری با متخصص مجرب کاشت مو مشورت شود. اجرای کاشت مو چندین ساعت به طول می انجامد بنابراین بیمار باید کاملا از نظر روحی آماده چنین درمانی باشد.

روش کاشت مو FUTبرای چه کسانی بهتر است؟

افرادی که نواحی ریزش مو بسیار بزرگی دارند و می خواهند آن را با یک بار کاشت پوشش دهند.

افرادی که به زخم و خراشیدگی اهمیتی نمی دهند و دوره بازیابی پس از کاشت مو را به خوبی پشت سر بگذارند.

روش کاشت مو FUEبرای چه کسانی بهتر است؟

مناسب برای افرادی که نواحی ریزش کوچک تری دارند.

افرادی که به مدل موهای کوتاه تر علاقه دارند.

افرادی که روش زندگی فعال تری دارند، مانند ورزشکاران.

زنان. زیرا معمولا نواحی ریزش کوچکتری دارند.

افرادی که روش کاشت موی کم خطرتری را ترجیح می دهند و نمی خواهند اثری از برش و زخم و خراشیدگی در پوست آنها مشاهد شود.

    افرادی که به دنبال دوره بازیابی سریع تری هستند.

    انواع روش کاشت مو

    هزینه های درمان کاشت مو

    هزینه درمان به روش FUT معمولا کمتر است در حالی که قیمت کاشت مو به روش FUE بالا تر است و به تجربه پزشک کاشت مو و میزان تخصص او، عملکرد تیم پزشکی، مکان کلینیک و نتایج کاشت مو بستگی دارد.

    شرایطی که نمی توان عمل کاشت مو را صورت داد:

    1-      زمانی که فرد زیر 25 سال باشد.

    2-      زمانی که فرد مبتلا به بیماری های خطرناک قلبی، شرایط اورژانسی، دیابت کنترل نشده یا فشار خون بالا باشد.

    3-      زمانی که علت ریزش مو مشخص نباشد، اگر دلیل ریزش مو ژنتیکی نباشد حتما باید دلیل ریزش کشف و شناسایی شود. در صورتی که فرد به دلیل سوختگی یا حادثه دچار مشکل شده باشد باید شرایط کاشت موی مناسب با این موقعیت ها اتخاذ گردد.

    4-      زمانی که فرد دچار وسواس به کندن مو باشد. وسواس به کندن مو مشکلی روانی است و فردی که بدان مبتلا است دائما موهای خود را می کند. تنها با اجازه روانپزشک معالج آنها، امکان کاشت و پیوند مو برای این افراد وجود دارد.

    5-      زمانی که تراکم مو کمی در پشت سر فرد مراجعه کننده وجود داشته باشد. در چنین افرادی به دلیل اینکه امکان برداشت کیسه مو وجود ندارد نمی توان کاشت مو را صورت داد. بنابراین درمان ریزش مو و مراحل دیگر برای این افراد متفاوت است.

    نظرات کاربران

    به این مقاله امتیاز دهید
    با تشکر امتیاز شما می باشد
    لطفا نظر خود را بنویسید