آیا لیپوماتیک تکنولوژی جدیدی است

لیپوماتیک، جدیدترین تکنولوژی است که برای کاهش موفق چربی ها استفاده می شود. لیپوماتیک تنها روشی است که تاییدیه موسسه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) را دارا می باشد. لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها بسیار موثرتر می باشد و نتایج باورنکردنی داشته است. علاوه بر این لیپوماتیک به پزشک اجازه می دهد بدون اینکه به سایر بافت های پوست آسیب وارد کند عمل کاهش چربی را انجام دهد.

آیا لیپوماتیک تکنولوژی جدیدی است؟

دلیل اینکه از لیپوماتیک به عنوان بهترین روش کاهش چربی یاد می شود این است که لیپوماتیک دارای لرزش ثابتی است و پزشکان می توانند بدون اعمال نیروی فیزیکی زیاد و با آرامش کامل عمل کاهش چربی را انجام دهند. نیروی فیزیکی لازم برای این جراحی در حد استاندار نرمال عمل لیپوساکشن است. این خصوصیت باعث می شود دقت کار در تمامی مدت درمان یکسان باقی بماند. زمانی که دقت کار ثابت باشد، مدت زمان درمان کوتاه تر می شود و زمان بازیابی پس از آن نیز سریع تر خواهد بود. لیپوماتیک با استفاده از یک موتور پنوماتیک کار می کند که هوای فشرده را با حرکت سه گانه وارد می سازد، این سه حرکت عبارتند از نوسانات، چرخش، و ارتعاش. در نتیجه این سه حرکت مسیر مارپیچی ایجاد می شود که به جذب ذرات چربی از بافت مورد نظر کمک می کند. اصول جذب چربی به این روش کمک می کند که خطری ماهیچه ها، رگ ها و عصب بدن را تهدید نکند. همچنین استفاده از این روش باعث افزایش دقت در نقاطی از بدن می شود که دسترسی به آنها دشوار است.

آیا لیپوماتیک تکنولوژی جدیدی است؟

از خصوصیات دیگر این روش این است که لیپوماتیک نیاز به بیهوشی ندارد و نیز بدون درد خواهد بود. چربی استخراج شده به این روش را می توان برای افزایش حجم لب و ترمیم چروک صورت استفاده کرد. 

مزایای لیپوماتیک چیست؟

از مزایای لیپوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سیستم ایمنی فعال؛ این سیستم باعث می شود درمان با سایر ارگان ها تداخل نداشته باشد.

این درمان کمترین اثر را بر روی بدن خواهد داشت.

نسبت به سایر روشهای مرسوم، در این روش پوست موقعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

زمان درمان کوتاه است.

دوره بازیابی به نسبت سایر روش ها بسیار کوتاه تر است. همچنین درمان بدون درد می باشد.

میزان ورم پس از لیپوماتیک در حد نرمال است و 6 الی 8 هفته به طول خواهد انجامید و نتیجه نهایی 6 ماه پس از تاریخ لیپوماتیک قابل ارزیابی خواهد بود. از بیمار خواسته می شود در ماه اول درمان از خورن غذاهای شور، چرب و پر روغن پرهیز کند. حس تغییر پس از لیپوماتیک رایج است و برگشت به حالت نرمال 3 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید. پس از گذشت 2 هفته اثری از کبودی های حاصل شده نخواهد بود. اثرات واقعی بعد از گذشت 2 ماه نمایان خواهند شد. ممکن است نقاطی از بدن پس از لیپوماتیک کمی سفت شود بهترین راهکار برای حل این مشکل ماساژ درمانی است. استفاده از ماساژ درمانی دوره بازیابی را به یک ماه و نیم کاهش می دهد در حالی که اگر ماساژ درمانی صورت نگیرد دوره بازیابی به 2 الی 3 ماه می رسد. ذکر این نکته ضروری است که ماساژ درمانی هیچ تاثیری بر اثرات لیپوماتیک ندارد. بهتر است باند نگهدارنده تا دو ماه بر روی محل قرار داشته باشد؛ البته می توان آن را تعویض کرد و حین استحمام آن را برداشت. بیمار روز بعد درمان قادر خواهد بود فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد و هر زمان که اراده کند به سر کار خود برود. با این حال پیشنهاد می شود به مدت یک هفته از فعالیت های شدید بدنی خودداری کند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید