عوارض کاشت ابرو در بانوان چیست

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2/3 از 5 (از 2406 رای)

کاشت ابرو بیشتر با هدف زیبایی انجام می شود. خانم ها بیشتر به کاشت ابرو علاقه دارند. در کلینیک کاشت ابرو، یک جلسه به طور اختصاصی به مشاوره مراجعین اختصاص دارد. در جلسه مشاوره تمامی عوارض و مشکلات احتمالی کاشت ابرو برای مراجعین گفته می شود. در زیر به برخی از این محدودیت ها می پردازیم:

عوارض کاشت ابرو در بانوان چیست؟

1-      موها و گرافت هایی که برای ناحیه ابرو انتخاب می شوند، از مناطقی غیر از ابرو برداشته می شوند. در بیشتر مواقع آن را از قسمت های پشت گوش انتخاب می کنند. همین جابجایی گرافت موجب می شود تا قدرت رشد آنها کمتر شود. با این وجود بیمار می تواند مدت زمانی بین 6 تا 9 ماه را صبر کند تا رویش ابروها مشخص شود. در صورتی که نتیجه دلخواه نباشد، می توان مجدد برای کاشت اقدام کرد.

2-      در خانم های باردار بهتر است کاشت ابرو پس از زایمان انجام شود. استفاده از مواد بی حسی موضعی که در ناحیه ابرو استفاده می شود، ممکن است برای جنین خطرناک باشد. هر چند در این مورد نظر قطعی وجود ندارد.

3-      کاشت ابرو در بانوان شباهت زیادی به کاشت مو دارد. در این روش نیز فولیکول های دارای یک یا دو گرافت استفاده و سپس سوراخ هایی ظریف کوچک در ناحیه ابرو ایجاد می شود. این سوراخ ها به حدی کوچک هستند که بعد از مرحله کاشت مشخص نخواهند بود. البته بعد از کاشت ممکن است مقداری تورم و کبودی در ناحیه چشم بوجود آید که با کمپرس گرم پس از چند روز درمان می شود و جای نگرانی نیست.

عوارض کاشت ابرو در بانوان چیست؟

1-      پیدا کردن پزشکی که به طور کامل به تمامی تکنیک ها و زیر و بم های کاشت تسلط داشته باشد نیز یکی دیگر از مشکلات کاشت ابرو می باشد. برای این کار می توان قبل از انتخاب پزشک تحقیق کرده و از رضایت بیماران و مراجعین قبلی اطمینان حاصل کرد.

2-      موهایی که در قسمت ابرو کاشته می شود، از یکدیگر فاصله دارند. هر چند این کار با استفاده از وسایل میکروسکوپیک و ظریف انجام می شود. به همین دلیل باید کاشت ابرو را در جلسات دوم و سوم انجام داد تا فاصله میان موهای ابرو کمتر شود و ابرو طبیعی تر به نظر برسد. برخی از پزشکان ترجیح می دهند در زیر ابروی بیمار تاتو باشد تا زمینه ابرو تیره رنگ شود و در نتیجه موها پرتراکم به نظر برسند. این کار مطابق با سلیقه بیمار انجام می شود.

3-      زاویه موهای ابرو در شکل ظاهری آنها اهمیت زیادی دارد. در صورتی که پزشک در انتخاب زاویه دچار اشتباه شود، ابروهای کاشته شده کاملا تصنعی و موهای ابرو سیخ می شود. در حالی که موها باید حالت خوابیده داشته باشند. به همین دلیل دقت در زاویه کاشت ابروها ضرورت دارد که پزشک باید به آن مسلط باشد. در صورتی که زاویه ابروها دقیق و مرتب نباشد و نتیجه کار هم چندان مطلوب بیمار نباشد، می توان از روش پانسمان فشاری استفاده کرد. این کار پس از مدتی به خوابیدن موهای ابرو کمک می کند. چرب کردن موهای پیوند زده می تواند به خوابیدن ابروها کمک کند.

عوارض کاشت ابرو در بانوان چیست؟

1-      موهای ابرو همیشه خاصند و تفاوت زیادی با موهای سایر قسمت های بدن دارد. برای شباهت بیشتر موهای پیونده زده با موهای قبلی ابرو، گرافت ها را از ناحیه پشت گوشت بر می دارند. در حالی که ممکن است تنها از نظر ظرافت شبیه به ابروها باشند و رنگ بین این گرافت ها و ابروهای طبیعی متفاوت باشد. برای رفع این مشکل یک راه حل بهتر هم وجود دارد و آن رنگ کردن ابروها است تا به صورت یکدست شوند.

2-      موهای ابرو با وجود ظرافت، پیچ و تاب خاصی دارند. زمانی که گرافت ها از سایر قسمت های بدن در این ناحیه کاشته می شود، ممکن است در ابتدا تفاوت زیادی با اصل ابروها داشته باشند. اما با گذشت زمان و خوابیدن ابروها، تفاوت ظاهری آنها از بین می رود و موهای پیوند زده هم مانند موهای قبلی حالت خوابیده و یکدست می شوند.

3-      یکی دیگر از مشکلات کاشت ابرو در بانوان، رشد مدام و سریع ابروهاست. به طوری که ابروهای پیوند شده بیشتر از ابروهای قبلی رشد می کنند. بنابراین نیاز به مرتب کردن مداوم خواهند داشت.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید