مزایای لاغری به روش لیپوماتیک چیست

لیپوماتیک از جمله روش های درمانی که مزایای متعددی برای بیماران دارد. در این روش چربی ها براحتی از بدن خارج می شوند. لیپوماتیک می تواند برای تمامی نقاط بدن استفاده شود. هر چند گفته می شود در قسمت های کوچک از قبیل غبغب قابل استفاده نیست. لاغری با روش لیپوماتیک به این صورت است که بدون نیاز به جراحی و درد، تمامی چربی های اضافه خارج می شوند تا سایز بدن کمتر شود.

مزایای لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

هدف اصلی از روش لیپوماتیک کاهش وزن نیست. بلکه به جای کاهش وزن، به کاهش سایز توجه می شود. برای مثال بیمارانی که تنها در ناحیه شکم، چربی های اضافه دارند، این روش می تواند سایز دور کمر آنها را کاهش دهد. برای این دسته از بیماران، استفاده از رژیم های لاغری و ورزش مداوم نمی تواند به طور کامل چربی های شکم را از بین ببرد. مشکل دیگر لاغر شدن بیش از حد سایز اعضای بدن است. بویژه در خانم هایی که به چاقی صورت اهمیت زیادی می دهند، در پیش گرفتن رژیم غذایی به لاغر شدن صورت نیز منتهی می شود. در حالی که ممکن است ناحیه مورد نظر لاغر نشود. بنابراین لیپوماتیک می تواند بهترین انتخاب باشد.

مزایای لاغری به روش لیپوماتیک

در ابتدا باید گفت این روش تنها برای افرادی قابل استفاده است که به چاقی موضعی مبتلا هستند. افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، می توانند از روش های دیگری همچون کنترل غدد و هورمونها، جراحی چاقی و تنظیم سیستم گوارشی استفاده کنند. در صورتی که فرد مراجعه کننده قصد دارد تا چند ناحیه از بدن خود را با استفاده از روش لیپوماتیک لاغر کند، باید این کار در چندین جلسه و با فاصله زمانی صورت بگیرد.

مزایای لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

دستگاه لیپوماتیک دارای حرکت سه بعدی است که به دلیل حرکات تند و بدون وقفه، نوعی ارتعاش ایجاد می کند. به این سه حرکت در اصطلاح علمی روتیشن ( rotation)، ویبریشن (vibration) و فلکتیشن (fluction) گفته می شود. امواج اینفراسونیک موجب ذوب شدن چربی ها اضافه می شود. به طور کلی می توان مزایای لاغری به لیپوماتیک را در موارد زیر جستجو کرد:

1- ارتعاشات حاصل از دستگاه لیپوماتیک به هیچ عنوان به بدن و بافتهای غیرچربی آسیب وارد نمی کند. قدرت ارتعاش این امواج زیر HZ20 هرتز است و در نتیجه سلول های چربی با آرامش ذوب می شوند.

2-این روش خطر آمبولی ندارد. چرا که پس از ذوب شدن چربی ها، مایع حاصل فورا از بدن خارج می شود. پزشک سعی می کند تا با ذوب شدن مقداری از چربی ها، کار را متوقف و مایع حاصل را خارج کند و مجدد به ذوب کردن چربی ها ادامه دهد.

3- از آنجا که در این روش از بیهوشی استفاده نمی شود و ماده بی حسی موضعی بر روی ناحیه مورد نظر مالیده می شود، هیچ آسیبی به بیمار نمی رسد. بویژه افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و نمی توانند بیهوش شوند، براحتی می توانند از این روش استفاده کنند. البته باید توجه داشت که بیماری قلبی نباید حاد باشد. زیرا ارتعاشات حاصل از دستگاه برای قلب مضر است.

4- نداشتن دوران نقاهت از دیگر مزایای لاغری به روش لیپوماتیک است. به این معنا که میزان جراحت بوجود آمده ناچیز و کوچک است. همین عامل موجب می شود تا بیمار پس از درمان، تنها با یک استراحت کوتاه مدت چند روزه به کارهای روزانه خود بپردازد.

5- داشتن سنسور و در نتیجه آسیب نرسیدن به بافت های غیرچربی در بدن از مهمترین ویژگی های لیپوماتیک به شمار می رود. کانولا هوشمند طراحی شده است که از سطوح چربی پایین تر نمی شود. این قسمت از دستگاه قابلیت تشخیص بافت های چربی از سایر بافت ها را دارد و زمانی که با بافت غیر چربی برخورد می کند، به طور خودکار متوقف می شود. در نتیجه هیچ آسیبی به بافت های غیر چربی وارد نمی شود.

6- از دیگر مزایای روش لیپوماتیک می توان به نداشتن سوختگی و کبودی کمتر اشاره کرد. همچنین در این روش تورم ناچیز است و پس از چند روز برطرف می شود. حتی پوست دچار افتادگی نمی شود. 

مزایای لاغری به روش لیپوماتیک چیست؟

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید